Beantwoord

Lampjes Experia Box knipperen: geen internet meer

  • 7 April 2021
  • 11 reacties
  • 1848 keer bekeken

Hallo, 

Sinds vandaag heb ik geen internet en dus ook geen tv meer. Op het modem knipperen alle lampjes tegelijk met tussenpozen van een aantal seconden. 
 

Ik heb de bedrading gecontroleerd, het modem van het stroom gehaald, het modem gereset maar nog steeds geen verandering. 
 

Ik lees op forums van Telfort (ben oorspronkelijk Telfort klant) dat dit betekent dat het modem defect is. Het gaat om de Experia Box V8 die inmiddels zo’n 6 jaar oud is. 
 

Ik zou graag een nieuw modem ontvangen als deze inderdaad defect is. 
 

Vriendelijke groet, 

Tinia

icon

Beste antwoord door Bart_ 9 April 2021, 09:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Tinia, welkom! Onhandig dit :-(. Goed dat je al zoveel geprobeerd hebt om het aan de praat te krijgen, jammer dat het geen soelaas heeft geboden! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan kijk ik graag met je mee. 

Goedemorgen Marcia, 

 

Forumprofiel is ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +16

Dank, @Tinia! Je gaf aan dat alle lampjes op het modem knipperen: in welke kleur(en) knipperen de lampjes? Als er verschillende kleuren branden, wil je dan per lampje aangeven welke kleur? Ik lees dat je het modem ook gereset hebt, is dat ook als volgt:

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

We horen het graag, zodat wij dit kunnen meenemen in onze controle van jouw lijn!

 

Hai, ik ben nu niet thuis dus kan het even niet controleren. Dit zal vanavond pas worden. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben erg benieuwd. :)

Dank, @Tinia! Je gaf aan dat alle lampjes op het modem knipperen: in welke kleur(en) knipperen de lampjes? Als er verschillende kleuren branden, wil je dan per lampje aangeven welke kleur? Ik lees dat je het modem ook gereset hebt, is dat ook als volgt:

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

We horen het graag, zodat wij dit kunnen meenemen in onze controle van jouw lijn!

 


Hai, 

Ik heb inderdaad gereset zoals hierboven beschreven en nu net nog een keer geprobeerd. Ik voel het knopje indrukken, maar er verandert niets aan het knipperen van de lampjes. Hij lijkt er helemaal niet op te reageren. 

 

De lampjes knipperen in de volgende kleuren; 

Eco: blauw 

Wps: oranje

Upgrade: blauw

Tv: groen

Internet: oranje

Broadband: oranje

Voice: groen 

Wireless: oranje 

Power: oranje 

 

Het modem maakt hierbij ook een tikkend geluid. 

 


Niet mijn eigen foto, maar de mijne geeft precies deze kleuren aan. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is de laatste schreeuw om hulp van het modem….. :sunglasses:  Deze is echt aan het overlijden en dient vervangen te worden door een nieuw exemplaar @Bart_Z@Shyrin_@Marcia_ 

@Speedmaster Precies wat ik ook dacht inderdaad na wat research gedaan te hebben, maar dank voor de bevestiging. Gelukkig genoeg mb’s om te netflixen via de hotspot, maar ideaal is anders. 
 

RIP modem 😢

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Tinia Je Experia Box was inderdaad al een heel eind op weg naar de eeuwige datavelden. We gaan 'm vervangen voor een fris en fruitig exemplaar. Morgen kun je 'm al ophalen. De details staan in het privébericht dat ik je stuurde. 

Yes, gaan we regelen. Bedankt voor je hulp en een fijn weekend alvast!