Beantwoord

Lampjes Experiabox v10A

Heb ook een nieuwe experiabox v10 A, maar het lampje voor blijft rood/rose branden alles werkt verder is dit normaal in de gebruiksaanwijzing sond dat het groen zou zijn.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Vikash 11 juli 2018, 19:23

Volgens mijn informatiebronnen betekenen de kleuren van de powerlamp (op de V10a) het volgende:

Groen = Begonnen met opstarten
Blauw = Modem traint in op signaal
Rood = Geen sync of dataverbinding
Roze = Sync aanwezig, Data aanwezig
Oranje = Zit vast in opstarten

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 6
Kun je een foto plaatsen van het lampje dat rood is? Heb je je modem al een keer opnieuw opgestart?
Reputatie 7
Badge +29
Roze? Dan is ie nog aan t opstarten maar heeft 'ie al wel internettoegang.
Ja alles doet het, maar het lampje blijft rose
Hij hoort roze te branden. Het is een beetje verwarrend, maar zo hoort het.
Reputatie 6
Badge +8
Goedenavond Bergje, welkom op het forum!
Zoals de andere forum bezoekers al noemen is dit inderdaad geen probleem en is dit de juiste kleur.
Wat de hele regenboog aan kleurtjes betekent kun je hier vinden: https://www.kpn.com/faq/9355
Reputatie 7
Badge +17
Daar mag je wel een schriftelijke cursus voor gaan volgen om de betekenissen van al die kleurtjes te kennen 😎 😋 🐱 🐈
Reputatie 7
Badge +29
Raymond. schreef:

Zoals de andere forum bezoekers al noemen is dit inderdaad geen probleem en is dit de juiste kleur.
Wat de hele regenboog aan kleurtjes betekent kun je hier vinden: https://www.kpn.com/faq/9355

Volgensmij staat er dat roze & rood nog de opstartcyclus is en dat hij tijdens normale werking groen is.
Reputatie 1
Zoals ik het begrijp:

Power is groen
DSL is blauw
Internet is roze
(Tijdens normaal bedrijf)
Reputatie 7
Badge +29
Zonnepaneel schreef:

Zoals ik het begrijp:

Power is groen
DSL is blauw
Internet is roze

Maar er is maar 1 (of eigenlijk 2) lampje
Reputatie 1
RobinFlikkema schreef:

Zonnepaneel schreef:

Zoals ik het begrijp:

Power is groen
DSL is blauw
Internet is roze

Maar er is maar 1 (of eigenlijk 2) lampje

In dat geval gaat die vlieger niet op nee.

Boven die tabel qua kleuren staat "Power/DSL/Internet"
Hierop was mijn, dus foute, aanname dat het drie lampjes zouden zijn.
Reputatie 7
Badge +11
Goedemiddag @Bergje, wat leuk dat je deze vraag hier stelt!

Je geeft aan dat het lampje rood/roze brandt. Als het lampje roze is dan is internet online en kan je gebruik maken van onze diensten.
Reputatie 6
Badge +8
RobinFlikkema schreef:

Raymond. schreef:

Volgensmij staat er dat roze & rood nog de opstartcyclus is en dat hij tijdens normale werking groen is.

Ik vind hem nog niet helemaal duidelijk. Op het linkje staat 'Power On.' Dit zou je als opstarten of opgestart kunnen interpreteren. Volgens mij heb je gelijk en zou hij bij normaal bedrijf groen moeten branden maar ik ben ook al klanten tegen gekomen waar hij al dagen op roze brandt. 🤔
Reputatie 7
Badge +11
Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is over de lampjes op de v10a. Ik heb dit daarom nagevraagd bij een KPN monteur. Groen betekent dat de V10a is aangesloten op het stroomnetwerk. Roze houdt in verbonden met internet.
Reputatie 7
Badge +29
Vikash schreef:

Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is over de lampjes op de v10a. Ik heb dit daarom nagevraagd bij een KPN monteur. Groen betekent dat de V10a is aangesloten op het stroomnetwerk. Roze houdt in verbonden met internet.

Wat is het verschil tussen Rood en Groen dan?
Reputatie 7
Badge +11
Volgens mijn informatiebronnen betekenen de kleuren van de powerlamp (op de V10a) het volgende:

Groen = Begonnen met opstarten
Blauw = Modem traint in op signaal
Rood = Geen sync of dataverbinding
Roze = Sync aanwezig, Data aanwezig
Oranje = Zit vast in opstarten
Allen bedankt voor de uitleg.
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan @Bergje. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan weet je ons te vinden! 😀
Ik vond deze thread met Google omdat ik me afvroeg of er wat mis is vanwege het roze lampje. De meegeleverde gegevens zijn niet duidelijk en de installateur heeft er niets over gezegd.
De meeste mensen denken bij groen aan alles ok..., en bij roze/rood aan iets niet OK... Dus een aparte keuze van kleuren.
Ik heb de V10A vandaag aangesloten en het lichtje wordt ook rose (ik lees hierboven dat dit ok is). In de handleiding staat echter dat het groen moet worden. Misschien de handleiding aanpassen? Nu is het erg verwarrend.
De startershandleiding zet je inderdaad behoorlijk op het verkeerde been. Svp aanpassen dus!
Ik probeer de naam en het ww van mijn internetaansluiting te veranderen, maar krijg via de automatische link alleen maar de melding dat dit door een technische storing niet mogelijk is.
Probeer ik het handmatig met doorklikken (Alleen mogelijk door op de V10 box, de V10a staat er niet bij) op het getoonde IP-adres, dan kan ik mijn lognaam niet intypen en krijg ik na intypen ww een foutmelding.
wij hebben sinds vandaag de experia box v10A,, het lichtje op de box blijft rood ik heb wel verbinding en tv klopt dat boekje zegt groen dus ,
Reputatie 1
BETEKENIS KLEURENLAMPJES EXPERIA BOX v10A

DSL/Internet (voorkant)
UIT – Experia Box staat uit.
BRAND GROEN – Experia Box staat aan
KNIPPERT GROEN – Er wordt een update uitgevoerd
KNIPPERT BLAUW – Opstarten; xDSL Training
BRAND BLAUW – Opstarten; xDSL Show Time
BRAND ROOD – Opstarten; Geen internet actief of kan geen IP-adres ophalen, toestemming geweigerd
BRAND ORANJE – Opstarten; Boot-P modus. IP-adres ophalen
BRAND ROZE – Experia Box is gereed voor gebruik

WIRELESS/WPS (Zijkant)
UIT – WIFI staat uit
BRAND ROOD – WIFI staat aan in onveilige modus
BRAND BLAUW – WIFI staat aan, je thuisnetwerk is opgezet een WPA beveiligde verbinding
KNIPPERT BLAUW – Gegevensoverdracht binnen je thuisnetwerk.
BRAND BLAUW EN KNIPPERT ROOD – WPS is actief, je kunt nu de Experia Box koppelen aan je laptop, tablet of smartphone
Sinds 06-09-2018:
Status

Betekenis

Uit

Modem is uitgeschakeld

Groen: Modem is ingeschakeld (Nieuwe software 06-09: Internet online)

Knipperend groen: Er vind een software upgrade plaats

Knipperend blauw: Power on & xDSL Training (modem maakt verbinding)

Blauw: Power on & xDSL Show Time (DSL verbonden, nog geen internet)

Rood:
1. Power on
2. Geen kabel aangesloten op xDSL of Ethernet WAN
3. Authenticatie mislukt en kan geen IP addres verkrijgen

Roze: Power on
Internet is online (xDSL of Ethernet WAN)

Oranje: Boot-P mode
Update: zojuist gevonden:
Beste antwoord door Erik_ 6 september 2018, 19:31

Goed nieuws! Vanaf vandaag is er nieuwe software beschikbaar voor de V10A. Iedereen die het apparaat vanaf vandaag aansluiten of hem een reset geven, krijgen de nieuwe software automatisch aangeboden. Doe je geen reset, dan krijg je de software gepusht op 23 september.

De meest opvallende verbetering: het roze ledje (dat aangeeft dat alles in orde is) wordt weer traditioneel groen. Dat zal, denk ik, aardig wat verwarring wegnemen.

https://forum.kpn.com/internet-9/feedback-over-het-nieuwste-modem-van-kpn-v10a-454616

Reageer