Beantwoord

Lampjes LAN-poorten Experiabox V10

  • 22 December 2016
  • 8 reacties
  • 18419 keer bekeken

Uit de beschrijving van de Experiabox V10 heb ik begrepen wat er aan de hand is als een groen lampje óf een oranje lampje brandt van een aangesloten LAN-poort, maar wat wil het zeggen als BEIDE lampjes van een LAN-poort branden? Op LAN1 is mijn pc aangesloten, en op LAN2 het Cloud Station. De eerste is groen (=OK), maar de tweede is groen plus oranje. De rest (laptop, TV, tablet) is draadloos en werkt prima!

Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door wjb 22 December 2016, 19:53

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hallo welkom op het forum kijk hier eens Klik hier aansluitingen, lampjes en knoppen. Als ik het snel doorlees denk ik dat het met de snelheid van de verbinding heeft te maken.
Reputatie 7
Één led groen en andere uit: 100Mbps verbinding
Één led groen en één led oranje: 1Gbps verbinding.

Op die site van KPN waar koudhe aan refereert staat "Branden de lampjes van de LAN poorten oranje dan heb je een interne 100mbit verbinding. Branden deze groen dan heb je een interne verbinding van 1Gbit. ", maar dat is niet juist.

Is die PC al een oudere PC want eigenlijk zijn netwerkkaarten tegenwoordig wel 1Gbps kaarten en dus zou je verwachten dat het oranje ledje ook zou branden bij LAN1.
Het zou kunnen zijn dat er één ader van de netwerkkabel gebroken is, probeer eens een andere netwerkkabel.
Ook zou het kunnen zijn dat de netwerkkaart van die PC ingesteld is op max. 100Mbps. Controleer de instellingen in het netwerkcentrum.
Reputatie 7
Badge +30
Één led groen en andere uit: 100Mbps verbinding
Één led groen en één led oranje: 1Gbps verbinding.

Op die site van KPN waar koudhe aan refereert staat "Branden de lampjes van de LAN poorten oranje dan heb je een interne 100mbit verbinding. Branden deze groen dan heb je een interne verbinding van 1Gbit. ", maar dat is niet juist.

Is die PC al een oudere PC want eigenlijk zijn netwerkkaarten tegenwoordig wel 1Gbps kaarten en dus zou je verwachten dat het oranje ledje ook zou branden bij LAN1.
Het zou kunnen zijn dat er één ader van de netwerkkabel gebroken is, probeer eens een andere netwerkkabel.
Ook zou het kunnen zijn dat de netwerkkaart van die PC ingesteld is op max. 100Mbps. Controleer de instellingen in het netwerkcentrum.

De KPN site is inderdaad onjuist en deze uitleg klopt. Zie ook dit topic

Zelf had ik het logischer gevonden als het oranje/amber lampje ook groen kon worden zodat met groen een 100Mbps verbinding aangegeven kon worden en met uit een 10Mbps verbinding
Reputatie 4
Badge +4
Wow grappig en knap dat de forumleden (zegt wel iets over de kwaliteit van veel forumleden) het beter weten als de leverancier cq schrijver van deze handleiding.
Reputatie 7
...Zelf had ik het logischer gevonden als het oranje/amber lampje ook groen kon worden zodat met groen een 100Mbps verbinding aangegeven kon worden en met uit een 10Mbps verbindingOf misschien nog beter:
Groen/groen: 1Gbps
Groen/oranje: 100Mbps
Groen/uit: 10Mbps
Veel andere apparaten gebruiken die kleur codering ook.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @c-vandeven, welkom op het forum! Ben je voldoende geïnformeerd door @Koudhe, @wjb en @RobinFlikkema? Inmiddels heb ik de mensen die over de website gaan op de hoogte gesteld van de foutieve informatie over de lampjes! Scherp opgemerkt 🙂 Ik ga er vanuit dat de informatie binnenkort gecorrigeerd gaat worden.
Beste mensen, bedankt voor jullie (juiste) antwoord. Ik had het inmiddels ook al gevonden: groen = 100Mbps en groen/oranje = 1Gbps. En ja, @wjb, op LAN1 heb ik een wat oudere pc zitten, maar daar komt binnenkort verandering in. Nogmaals bedankt allemaal, en fijne feestdagen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Fijne feestdagen!

Reageer