Beantwoord

Lampjes Superwifi blijven Blauw/Paars

  • 6 December 2022
  • 11 reacties
  • 13489 keer bekeken

2 wifi versterker blijven blauw/paar branden. Reset werkt niet, inlog lukt niet, kpn niet bereikbaar Zeer slechte internet/wifi in het huis. Wil svp hulp asap aangezien ik veel thuis werk. Monteur is welkom!

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 December 2022, 18:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Dag @nbeste we zien sinds een paar dagen problemen met de SuperWiFi's.  Wellicht heeft het te maken met de recente update.  Er is een onderzoek gestart.  Hou het forum in de gaten voor meer info. Wellicht kan je tijdelijk bekabeld werken of met de wifi van het modem. 

Reputatie 7
Badge +24

Ja... tis een puinhoop. Ik reageer maar helemaal niet meer op dergelijke topics. Want er is toch niks aan te doen. Het werkt gewoon niet goed meer. 

Dank je Joep! Het lukt me ook niet om in te loggen op de experia om te zien of de update überhaupt heeft plaats gevonden! Werk veel thuis dus dit is echt een probleem! KPN is onbereikbaar! Super irritant! 

Reputatie 7
Badge +24

Niet in kunnen loggen op de KPN Box 12 bedoelt u?

Werk veel thuis dus dit is echt een probleem!

Leg dan maar gewoon een kabeltje. Zodat u niet afhankelijk bent van WiFi. 

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @nbeste en welkom op het Forum! Wat lastig dat de SuperWifi niet meer werkt! Gebruik je thuis mogelijk ook een draadloze verbindingsset (dvs) ? In dat geval wil ik je vragen om alle adapters eens uit het stopcontact te halen voor 60 seconden en daarna weer terug te plaatsen. Wil je kijken of dit het oplost? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @nbeste ,

Er is nu een speciaal topic met tips en oplossingen: 

Paars lampje

Dit betekent dat de SuperWifi niet geconfigureerd is.

Sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem. Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal de SuperWifi weer groen branden.

Als dit niet zo is, volg dan de stappen voor een rood of groen knipperend lampje hierboven.

 

Sinds een paar dagen ook problemen met Superwifi.
Alle mogelijkheden doorlopen (de hulp in de app biedt ook verschillende mogelijkheden) en uiteindelijk na het opnieuw opstarten van het glasvezelkastje, het modem (diverse keren, ook op afstand), de WPS knop optie en uiteindelijk 1 SuperWifi direct verbonden met LAN kabel een modem en de tweede in de buurt van een probleem locatie.
De bekabelde superwifi wordt al snel constant groen en het tweede Super Wifi punt wordt net zo snel weer paars. 

Daarnaast (geen idee of het toeval is of niet) is mijn internet snelheid teruggevallen van 100Mb naar 10-20 Mb. 
Zal ik mijn rekeningen in het vervolg ook maar voor 20% voldoen?

0800-0402 biedt overigens ook geen uitkomst; allemaal automatisch en uiteindelijk resetten ze het modem op afstand na het checken van de internet snelheid, terwijl je aangeeft dat het Super WiFi punt niet meer werkt. 

In plaats van een gestandaardiseerde reactie van KPN met de nodige empathy, verwacht ik een oplossing.
Een maand geleden ook al 90 minuten met iemand van KPN aan de lijn gehangen. 
 

Badge +19

@joep1962 is dit gewoon een mededeling of wil je een helpende hand van de forumleden? Beetje onduidelijk!

  • @Joep1965 het moge duidelijk zijn “In plaats van een gestandaardiseerde reactie van KPN met de nodige empathy, verwacht ik een oplossing”

    Ondertussen 2 keer contact gehad met de KPN Service Desk en voor mijn problemen kwamen de volgende oplossingen:
    betreffende de internet snelheid: in tegenstelling tot wat de app aangeeft, dien je de glasvezelbox 2 minuten los te koppelen van het stroomnetwerk (in plaats van de voorgeschreven 30 seconden) en vervolgens weer aan te sluiten.
    Na circa 5 minuten komt het internet weer terug en de gewenste snelheid zal binnen 24 uur weer bereikt worden.
    Dat werkte en in de loop van de dag was de internetsnelheid weer zoals hij moest zijn.

    Betreffende de paarse LED op de super wifi punten:
    De paarse LED betekent dat de super wifi punten opnieuw geconfigureerd moeten worden.
    In de probleemoplosser van de app staat dat je het superwifi punt 5 minuten dmv van een LAN kabel aan het modem aangesloten dient te houden nadat de LED groen is geworden.
    Maak daar maar 20 minuten van en doe deze actie per super wifi punt.

    Uiteindelijk werkte ook mijn super wifi punten weer.

    ** Volgens de medewerker van de KPN heeft hij op afstand het modem gereset en ik weet niet of dat enige invloed heeft gehad op of internet-snelheid of configuratie van de super wifi punten.

    Over dat de KPN Service Desk moeilijk bereikbaar is: Bel 0800-0402 en kies voor optie “0”. Je wordt dan doorverbonden met een medewerker. Doe je dat niet, dan probeert KPN het via een (ro)bot op te lossen.
Badge +19

Helder. Heb je misschien dit soort dingen in huis?

 

“Betreffende de paarse LED op de super wifi punten:”