Beantwoord

LAN instellingen

  • 21 January 2020
  • 15 reacties
  • 491 keer bekeken

in de lijst van de LAN instellingen van de H369A modem zie ik een hostnaam staan die ik niet ken hoe kan ik die verwijderen

icon

Beste antwoord door Nick83 1 February 2020, 11:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @famN . Welkom op het forum. 

Ik weet eerlijk gezegd niet of voorheen aangesloten apparaten ook direct verwijderd worden uit de lijst als die wordt losgekoppeld.

Als je inlogt en je gaat naar : Status → geavanceerd → LAN

Wat gebeurt er dan als je op ververs drukt? Hier kun je in ieder geval op poort nummer zien wat er is aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +24

in de lijst van de LAN instellingen van de H369A modem zie ik een hostnaam staan die ik niet ken hoe kan ik die verwijderen

Door het apparaat los te koppelen van het netwerk. Mogen wij weten welke hostnaam het over gaat? Misschien zegt het ons wel wat.

ververs is geen optie bij deze instelling

in de lijst van de LAN instellingen van de H369A modem zie ik een hostnaam staan die ik niet ken hoe kan ik die verwijderen

Door het apparaat los te koppelen van het netwerk. Mogen wij weten welke hostnaam het over gaat? Misschien zegt het ons wel wat.

Nick83

het gaat om de hostnaam Jeweetnietwie

Reputatie 7

Wat is het MAC adres van dat apparaat?

Staat hij bij de via wifi aangesloten apparaten of bij de via LAN aangesloten apparaten?

Indien het laatste, heb je ook nog andere wifi accesspoints in gebruik?

Heb je ook een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Reputatie 7
Badge +24

ververs is geen optie bij deze instelling

in de lijst van de LAN instellingen van de H369A modem zie ik een hostnaam staan die ik niet ken hoe kan ik die verwijderen

Door het apparaat los te koppelen van het netwerk. Mogen wij weten welke hostnaam het over gaat? Misschien zegt het ons wel wat.

Nick83

het gaat om de hostnaam Jeweetnietwie

Dat zegt ons niets :joy:

Hoi @famN . Welkom op het forum. 

Ik weet eerlijk gezegd niet of voorheen aangesloten apparaten ook direct verwijderd worden uit de lijst als die wordt losgekoppeld.

Als je inlogt en je gaat naar : Status → geavanceerd → LAN

Wat gebeurt er dan als je op ververs drukt? Hier kun je in ieder geval op poort nummer zien wat er is aangesloten. 

bij verversen blijft de hostnaam Jeweetnietwie  client 21 poort LAN1 staan

Wat is het MAC adres van dat apparaat?

Staat hij bij de via wifi aangesloten apparaten of bij de via LAN aangesloten apparaten?

Indien het laatste, heb je ook nog andere wifi accesspoints in gebruik?

Heb je ook een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

hij staat bij de LAN aangesloten apparetaen,  ik heb 2 wifi extenders van KPN staan MAC adres is 9c:e6:5e:1e:c4:05

Reputatie 7

Dat apparaat is dus een apparaat van Apple.

Heb je zelf apparaten van Apple?

Zo ja, bekijk eens welk van die apparaten dit MAC adres heeft.

Dat apparaat is dus een apparaat van Apple.

Heb je zelf apparaten van Apple?

Zo ja, bekijk eens welk van die apparaten dit MAC adres heeft.

opmijn telefoon heb ik de app who is on my wifi app en daar staat de naam chinedragon tech ltd bij

IPadres192.168.2.15

Reputatie 7

Dat apparaat is dus een apparaat van Apple.

Heb je zelf apparaten van Apple?

Zo ja, bekijk eens welk van die apparaten dit MAC adres heeft.

opmijn telefoon heb ik de app who is on my wifi app en daar staat de naam chinedragon tech ltd bij

IPadres192.168.2.15

Is dat hetzelfde apparaat dat je eerder noemde?

Heb je nu de MAC adressen van jouw eigen Apple apparatuur al gecontroleerd?

Hoeveel apparaten van Apple heb je?

Dat apparaat is dus een apparaat van Apple.

Heb je zelf apparaten van Apple?

Zo ja, bekijk eens welk van die apparaten dit MAC adres heeft.

opmijn telefoon heb ik de app who is on my wifi app en daar staat de naam chinedragon tech ltd bij

IPadres192.168.2.15

Is dat hetzelfde apparaat dat je eerder noemde?

Heb je nu de MAC adressen van jouw eigen Apple apparatuur al gecontroleerd?

Hoeveel apparaten van Apple heb je?

ja dat heb ik gedaan ik heb maar 2 divices eeniphone 7plus en een iphone 7

en de mac adressen heb ikgecontroleerd ga morgen verder onderzoeken hoe if wat bedankt tot nu toe. 

Dat apparaat is dus een apparaat van Apple.

Heb je zelf apparaten van Apple?

Zo ja, bekijk eens welk van die apparaten dit MAC adres heeft.

opmijn telefoon heb ik de app who is on my wifi app en daar staat de naam chinedragon tech ltd bij

IPadres192.168.2.15

Is dat hetzelfde apparaat dat je eerder noemde?

Heb je nu de MAC adressen van jouw eigen Apple apparatuur al gecontroleerd?

Hoeveel apparaten van Apple heb je?

ja dat heb ik gedaan ik heb maar 2 divices eeniphone 7plus en een iphone 7

en de mac adressen heb ikgecontroleerd ga morgen verder onderzoeken hoe if wat bedankt tot nu toe. 

 

 

Weet je al wat voor apparaat het is?

Reputatie 7
Badge +24

Anders gewoon je wifi wachtwoord veranderen. Dat moet je dan dus ook op al je apparaten doen, maar zo word deze onbekende wel buitengesloten.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!