LAN instellingen Experiabox toestellen buurvrouw

  • 7 November 2019
  • 19 reacties
  • 197 keer bekeken

Bij mij zie ik iets dergelijks: de ipad en iphone van de buurvrouw staan in het rijtje met LAN-instellingen. Deze buurvrouw is te goeder trouw en ik weet 100% zeker dat zij geen kabeltje heeft naar mijn Experiabox en zij heeft beslist geen weet van die verbinding.
Hoe kan het dat zij (iPhonevanYvonne en iPad-van-Yvonne) bij mij in beeld is?

Ik ben benieuwd naar uw reactie

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


19 reacties

Reputatie 7

Er staan wel meer interessante dingen in dat lijstje.

Zo zie ik twee keer IP adres 192.168.2.12 en het IP adres 255.255.255.255.

Beide zouden niet moeten kunnen.

Heb je toevallig een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Die IP 192.168.2.12 (2x) zijn de apparaten waar ik op doelde. Dat zijn de iPad en de iPhone van de buurvrouw. Althans, ik weet dat die zo heten. Het zijn goede buren, dus daarom weet ik dat er geen ‘vals spel’ in het geding is.

Wat 255.255.255.255 is weet ik ook niet en wat de andere naamloze apparaten zouden kunnen zijn: geen idee, ook niet hoe ik daar achter zou kunnen komen.

Wat bedoel je met ‘draadloze’ verbindingsset? Er hangt wel een Airport Extreme in de kamer.

Reputatie 7

Wat bedoel je met ‘draadloze’ verbindingsset? Er hangt wel een Airport Extreme in de kamer.

Internet via het lichtnet.

 

Wat 255.255.255.255 is weet ik ook niet en wat de andere naamloze apparaten zouden kunnen zijn: geen idee, ook niet hoe ik daar achter zou kunnen komen.

Heb jij een Canon printer of een ander Canon apparaat op jouw netwerk aangesloten.

Het betreffende apparaat is immers een Canon.

Dat kan je a.d.h.v. het MAC adres vaststellen via deze site.

Ik heb inderdaad een Canon printer aangesloten via wifi. Blijkt dat uit dat IP-adres?

 

Reputatie 7

Ik heb inderdaad een Canon printer aangesloten via wifi. Blijkt dat uit dat IP-adres?

Nee, dat blijkt, zoals aangegeven in mijn vorige bericht, uit het MAC adres.

De eerste drie octets (bytes) van een MAC adres geven de leverancier van het apparaat weer.

Reputatie 7
Badge +24

Die Airport Extreme misschien ingesteld zonder wachtwoord...? Zodat iedereen daar zo maar verbinding mee kan maken zonder een wachtwoord in te voeren?

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoel je met ‘draadloze’ verbindingsset? Er hangt wel een Airport Extreme in de kamer.

 

Deze dingen.

 

 

@Nick83: Nee, die dingen heb ik beslist niet en de Airport is met een wachtwoord beveiligd. Bovendien wijzig ik dat wachtwoord regelmatig.

Reputatie 7

Zet de Experia Box even uit en weer aan.

Komen die iPhone en iPad vroeg of kaat weer terug in de lijst?

Zo ja, heeft de buurvrouw ooit het wachtwoord van jullie wifi gekregen toen ze op bezoek was?

Reputatie 7
Badge +24

Je wijzigd het wachtwoord van de Airport Extreme regelmatig? En dat houd dan dus in dat je dat nieuwe wachtwoord ook in je mobiel moet invoeren? Wijzig je het wifi wachtwoord van de Experiabox ook wel eens? Of staat die wifi uit?

@wjb De buurvrouw heeft dat wachtwoord niet gekregen. Is ook niet nodig, want ze heeft zelf een wifi-netwerk en weet amper hoe ze daar mee moet omgaan.

 

Uit- en weer aangezet en nu ziet het lijstje er een stuk korter uit. Ook is het lijstje bij WIFI-instellingen nu leeg.

@Nick83 Dat klopt, het wachtwoord in mijn mobiel moet dan ook aangepast worden, die gebruikt de Airport. Andere apparaten gebruiken of de Airport of de Experiabox. De Airportgebruikers moeten dan het nieuwe ww invoeren.

Reputatie 7
Badge +24

Hou het de komende dagen maar in de gaten zou ik zeggen. Want gek is het wel.

@wjb Nu is LapTop er weer bijgekomen. Die stond er direct na herstarten nog niet bij.

 

Reputatie 7

Die "laptop" is een Apple.

Is die van jezelf?

Kan je op.de Airport Extreme ook zien welke apparaten via wifi verbonden zijn?

@wjb Misschien. Ik moet nu weg, maar morgen zal ik uitzoeken hoe ik kan inloggen op de Airport.

Reputatie 7
Badge +24

... uitzoeken hoe ik kan inloggen op de Airport.

Dit klinkt heel raar. U zit eerder te vertellen dat u regelmatig het wifi wachtwoord wijzigt. Inloggen op de Airport zou dus routinewerk moeten zijn voor u. Waarom schrijft u dan nu "uitzoeken"? Of wijzigt u alleen het wifi wachtwoord in de Experiabox? 

Reputatie 5
Badge +7

... uitzoeken hoe ik kan inloggen op de Airport.

Dit klinkt heel raar. U zit eerder te vertellen dat u regelmatig het wifi wachtwoord wijzigt. Inloggen op de Airport zou dus routinewerk moeten zijn voor u. Waarom schrijft u dan nu "uitzoeken"? Of wijzigt u alleen het wifi wachtwoord in de Experiabox? 

 

Ook hier ben ik heel benieuwd naar, hoe wijzig je regelmatig het Wifi wachtwoord? 

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer