Beantwoord

Lan verbinding maar toch fout bij verbinding

  • 14 January 2019
  • 9 reacties
  • 103 keer bekeken

Ik heb sindskort Glasvezel internet van KPN, ik heb thuis de Experiabox V10A. Mijn vorige provider was T Mobile thuis. Ik ondervind het volgende, ik heb vanuit de experiabox een kabel naar de woonkamer lopen, daar zit een sitecom switch tussen zodat ik meerdere apparaten met lan kan verbinden (oa. Soundbar, tv en Nas). Bij mijn vorige provider had ik geen enkel probleem. Maar nu is het probleem, dat ik ondanks mijn Lan verbinding, mijn apparaten niet kan bereiken. Bijvoorbeeld: Als ik radio of Spotify wil streamen vanaf mijn tablet, dan kan ik niet mijn soundbar gebruiken. Als ik vervolgens bij de netwerkinstellingen kijk van mijn soundbar, dan staat er dat ik verbonden ben met internet maar dat er toch een fout is opgetreden als ik vervolgens mijn internet verbinding opnieuw instel, dan werkt het wel. Dit geld ook als ik youtube wil streamen naar mijn tv. Als ik dan op mijn tv de internetinstellingen opnieuw instel, dan werkt alles weer. Maar ik moet nu dus elke keer alles opnieuw verbinden, dat is echt vervelend. Wat is het probleem, en hoe los ik het op.

Ps. Als ik Tuneln gebruik, dan verlies is continue de verbinding, en moet ik telkens opnieuw alles instellen
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 January 2019, 13:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi Cootje. Dat kan niet de bedoeling zijn maar ik krabbel nog over mn hoofd wat de oorzaak is.
We kunnen vrij eenvoudig proberen dingen uit te sluiten. Kun je (bij wijze van test) de soundbar eens rechtstreeks op de experiabox aansluiten? Als het dan wel werkt, weten we dat er iets niet deugt met de switch ( of de manier waarop de switch met de rest van het netwerk praat ).
Wat voor type switch is het trouwens? Eentje met veel instellingen?
Het kan ook zijn dat er bepaalde poorten open moeten in het modem of dat UPnP aangezet moet worden in de experiabox.
Weet je al wat meer, Cootje?
Mijn soundbar geeft aan bij netwerkcontrole, DNS server reageert niet.
En dat zegt ie als ie direct op de experiabox is aangesloten? Heeft de experiabox al een herstart gehad?
Ja, en nee heeft geen herstart gehad.
Dan is de DNS server misschien 'in slaap gevallen' . Zou niet moeten mogen maar helaas zie ik het vaker. Herstart van de experiabox lost het dan op.
Liefst op deze manier: Zet alle apparaten uit (ook eventuele switches) en start dan vervolgens de hardware weer op, te beginnen met de epxeria box. Wacht even tot daar alle lampjes op branden en start vervolgens de andere apparatuur op.
Mocht dit nog steeds problemen geven, laat het mij weten!
Probleem lijkt idd opgelost te zijn, door herstart. Dus voorlopig is het opgelost
Gelukkig maar! Dank voor de update! Mocht het toch weer misgaan, laat het weten!