Vraag

LAN verbinding wordt verbroken.

  • 23 February 2019
  • 16 reacties
  • 462 keer bekeken

Badge
Hallo, mijn zoon speels eens graag online op de ps4. Heb deze rechtstreeks met LAN kabel aangesloten om een goeie verbinding te hebben. Echter gebeurd het dagelijks dat de LAN verbinding verbroken wordt. Nu heb ik met andere kabels en andere poort, modem opnieuw opgestart maar probleem blijft bestaan. De verbinding word maar even verbroken waarbij hij telkens is zijn spel alles kwijt is en zich ergert. Heb hier al een dubbele verbinding maar helaas. Wilde ook meer betalen voor meer en sneller internet maar woon zeeland en kan hier niet sneller. Wat nu?

16 reacties

Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Badge
De v10
Reputatie 7
De v10
De V10 en dus niet de V10A, klopt dat?
Zo ja, dan zou ik niet weten waarom de LAN verbinding weg zou vallen.
Bij de V10A is dit een bekend probleem dat met de uitrol van nieuwe firmware, die afgelopen week gestart is, verholpen moet gaan worden.
Badge

Reputatie 7
Zie ik daar nu ook een groene Ziggo kabel?
Badge
Nee dit is een schakelkabel voor home controle
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Kite boy, ik ben benieuwd of we de verbrekingen ook aan onze kant terug kunnen zien. Dat zou een probleem met de lijn kunnen betekenen. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan kijk ik de verbinding na.
Badge
Hoi @Joran is gebeurt als het nog niet voldoende is geef maar een seintje. Hoor het graag.

Mvg
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Helaas is er niet veel uit de metingen te halen. Beide lijnen van pairbonding lijken prima te werken, de verbinding met de buitenwereld is goed en de laatste 3 weken is er geen verbreking te zien. De snelheid komt precies overeen met wat we verwachten op jouw adres. Goed nieuws dus allemaal, maar niet om de oorzaak van deze storing te achterhalen 😉

Ik heb daarom eerst een paar vragen om het probleem iets meer te lokaliseren:
  • Is de Playstation het enige apparaat waarop de verbinding regelmatig verbreekt?
  • Zijn er andere apparaten bekabeld aangesloten?
  • Is er andere netwerkapparatuur in huis? Denk aan switches, versterkers, routers.
Hoewel bekabeld gamen altijd de voorkeur heeft kun je misschien eens proberen de Playstation draadloos te verbinden met de Experia Box. Haal daarna de kabel er fysiek uit, anders krijgt die verbinding de voorkeur. Ik ben erg benieuwd of de uitval er dan nog is.
Badge
Dag @Joran wel is hoofdzakelijk met de ps4 dat het gebeurt. Gebeurt ook op bepaalde tijdstippen heb ik soms de indruk? Want even later werkt alles zoals het moet. Heb een switcher maar deze is op een andere poort aangesloten. De ps4 is rechtstreeks aangesloten.

Als we via de decoder naar tv kijken moet Netflix eens herladen?

Voor de rest niet echt iets opgevallen.
Reputatie 7
Badge +28
Lastig dit. Gebeurt de uitval dan elke dag op hetzelfde tijdstip, of hoe moet ik me dat voorstellen? Zit er iets in huis op een tijdschakelaar? Kun je (laten) testen of het via WiFi wel goed werkt? Dat is niet echt een oplossing maar geeft ons wel wat meer informatie.
Reputatie 7
Badge +28
Heb je dit nog kunnen testen @Kite boy? Ik hoor graag hoe het ervoor staat.
Badge
Dag @Joran,

Mijn zoon heeft het nog 3x gehad gisteren avond. Maar daarna geen vuiltje aan de lucht. Dus niet echt een antwoord.
Heb je dit onderwerp al gezien :
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/problemen-met-online-gamen-op-ps4-via-experiabox-v10-436790
Reputatie 7
Badge +28
@Kite boy: Hopen dat het zo blijft maar 3x uitval is wel veel te veel. Als het toch weer voorkomt wil ik je vragen nog even via WiFi te testen als dat mogelijk is.
Badge
Hoi @Joran ,

Heb gisteren de Wi-Fi getest na hij nog eens verbroken geweest is. En Wi-Fi werkt zoals het hoofd. Zal deze avond wel horen of hij nog eens uitgevallen is. Maar gisteren niet meer voorgekomen.

Reageer