Vraag

Lan verbindingen vallen weg, als de TV aangaat.

  • 23 February 2019
  • 13 reacties
  • 156 keer bekeken

Reputatie 1
Op het moment dat de TV aangezet wordt vallen andere vaste verbindingen (LAN) weg. Aangezien ik een eigen WiFi netwerk heb (maak gebruik Apple Airport) is dit zeer vervelend. Op andere forum vragen las ik dat dit te maken kon hebben met het probleem met toewijzen van IP adressen (Router is de V10a) en dat er een update aankomt.

Twee vragen:
  • is de update al afgerond?
  • is door het toewijzen vaste ip-adressen het probleem ook te verhelpen?

13 reacties

Hallo @Spam1975 ,
Het zou ook kunnen liggen aan een te lage internetsnelheid, tv heeft altijd voorrang boven ander internetverkeer.
Dit is eenvoudig te testen, als je de tv uitzet heb je dan wel weer meteen internet?
Zet de tv decoder eens in de SD-stand in het instellingenmenu, de tv verbruikt dan de helft minder mb's.
Als je de tv dan aan zet, raak je dan ook je internet kwijt, zo ja, dan is er iets anders aan de hand, zo nee is het dus een capaciteitsprobleem.
Succes☺️
Reputatie 1
Beste Jan,

Dank voor je reactie, echter zijn deze problemen ontstaan na de ontvangst en installatie van de nieuwe router, bij de “oude" variant heb ik deze problemen nooit ervaren.

Helaas de is de oude router al weer terug. Dus capaciteitets problemen heb ik nooit ervaren.

Groet,
Adrian
Jammer, ik hoop dan voor je dat KPN met een oplossing komt.
misschien iets beter uit leggen hoe het in elkaar steekt
ik begrijp dat je een 2e router gebruikt
gebruik je ook een switch en is deze switch voorzien van igmp snooping
dat heb je nodig voor je itv ontvanger als je dat niet hebt klapt het netwerk dicht
Reputatie 1
Beste Peter,

De TV aansluiting zit in de experiabox. De overige aansluitingen zitten op de switch. Zie foto.

Reputatie 1
Problemen zijn zich gaan voordoen toen ik de nieuwe router ingebruik nam. KPN (medewerker) geeft aan dat er problemen zijn met het toewijzen van IP adressen van de experiabox. En dat dit de problemen kan veroorzaken. Vandaar mijn eerdere gestelde vragen.
  1. Is deze update al geweest (zal deze week uitgerold worden)
  2. Kan ik door het toewijzen van vaste ip adressen dit probleem omzeilen?
Lijkt op een ip conflict
Heb je 2e router op ap gezet
Als deze 2e router ook naast jou v10a ip adressen gaat uit delen is het vragen om problemen
Wat gebeurt er als jou 2e router los koppeld
Reputatie 1
Beste Peter,

Ik heb geen twee routers. De Airport Express en Extreme zijn als WiFi station in gebruik en delen geen IP adressen uit.
Oke duidelijk
Maar heb je geprobeerd deze los te koppelen en kijken wat er dan gebeurt zonder de airport
Reputatie 7
Wat is het merk en type van die switch?
Vallen alle verbindingen weg of alleen de verbindingen via wifi.
Reputatie 1
Beste,

Zit hem in de switch, TV nu rechtstreeks aangesloten op de experia box en geen storingen cq. wegvallen van de verbindingen.

Dank voor het meedenken.

Adrian
Dat had je al volgens je eerder bericht
Maar ja je switch is geen igmp snooping in dit geval
Wel vaag dat je vermeld itv direct op de experabox en nu niet het geval
Maar mooi dat het opgelost is
Reputatie 7
Badge +28
De update van de V10A die de DHCP problemen oplost is overigens vorige week uitgerold. Ik ben ook even benieuwd welk merk+type switch dit is. Is het een managed switch?

Reageer