Vraag

Lang bezig met glasvezel, hoe lang gaat het nog duren?

  • 5 January 2022
  • 30 reacties
  • 297 keer bekeken

Badge

Wij zijn sinds 2 november bezig om over te stappen op glasvezel. Na 2 afspraken met KPN Netwerk kwam er de 3de keer wel iemand opdagen om de glasvezelkabel naar binnen te leggen. Nu hebben wij ook al 3x een monteur over de vloer gehad van KPN, maar helaas nog steeds geen glasvezel. Wij hebben ondertussen 2x een klacht ingediend. 1ste keer telefonisch afgedaan met Wij kunnen u niet helpen. 2de klacht kunnen ze ook niets mee, want het ligt niet aan KPN, maar aan KPN Netwerk zeggen ze nu. Ben er echt helemaal klaar mee. Ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren, anders wordt overstappen echt een optie.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Badge +19

Als kpnnetwerk de verbinding niet heeft opgeleverd kan kpn de provider,  waar dit forum van is, niets doen. Tussen de aanleg in huis en daadwerkelijke oplevering kan weken if enkele maanden maanden zitten. Een moderater kan de status nakijken. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc.  Heb je nu helemaal niets?

Badge

Wij zitten nu nog op koper. KPN Netwerk heeft glasvezel op 16 december actief gemaakt. Dus KPN is nu aan zet, maar komen er gewoon zelf niet uit

Badge +19

Dat gebeurt vaker. Hier zit je goed voor dit probleem.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kan de moderater aan de slag. De wachttijd is een dag of twee.  Ik raad je aan om niet meer te gaan bellen. Laat het even aan de moderator over. Komt goed.

Badge

Dank je wel

Reputatie 7
Badge +24

Wij zitten nu nog op koper. KPN Netwerk heeft glasvezel op 16 december actief gemaakt. Dus KPN is nu aan zet, maar komen er gewoon zelf niet uit

Dat is dus nog maar 2 weken. Waar ook nog Kerst en Nieuwjaar in zitten. Ik denk dat je gewoon nog ff geduld moet hebben. Nadat KPN Netwerk klaar is moet KPN provider mogelijk nog allerlei apparatuur installeren om de verbinding mogelijk te maken.

Badge

Nt kastje van KPN hangt er al vanaf begin december, dus volgens mij is alles er om over te gaan.

Reputatie 7
Badge +24

Nt kastje van KPN hangt er al vanaf begin december, dus volgens mij is alles er om over te gaan.

Maar KPN provider moet ook in de centrale nog allerlei apparatuur installeren. Zoiets lees ik hier wel eens op het forum.

Badge +19

Heb je zelf de overstap naar glasvezel aangevraagd?

Badge

Ja en word nu van het kastje naar de muur gestuurd

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Auk Je, welkom op het forum. 

Ik kijk graag mee naar de status van je aanvraag. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Badge

Hoi Alex,

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Ik zie dat die monteur uit de planning is gehaald omdat er geen signaal binnenkwam, dat is zover ik kan zien nu wel het geval. Het zou dus moeten werken. Is dit nog steeds niet het geval? Heb je de modem al aangesloten op het kastje? 

Of heb je daar een monteur bij nodig? 

Badge

Op het NT kastje is het Powerknopje groen en het lampje bij PON knippert groen. Is dit voldoende of moet er nog meer branden?

Reputatie 7
Badge +24

Dit is goed, het LAN lampje zal ook branden wanneer je je modem aansluit. Laat je even weten of het lukt?

Badge

Wij hadden het modem aangesloten op het NT kastje, maar helaas bleef deze rood. Via installatiehulp van KPN gaf de site aan dat er geen verbinding was.

Modem staat dus nu weer op de oude plaats terug

Reputatie 7
Badge +24

Heb je ook een nieuwe modem gekregen bij je aanvraag? Als dat ook niet werkt stel ik voor om een van onze installatiemonteurs aan te sturen. Zou het maandag bijvoorbeeld kunnen? In de ochtend of middag?

Badge

Nee wij hebben geen nieuwe modem gekregen. Wij werden ook geadviseerd om dan superwifi punten te bestellen. Ik vind na alle afspraken nog steeds dat wij deze gratis moeten ontvangen, maar ja wie zijn wij. Maandag zou kunnen dan wel graag in de ochtend.

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u nu?

Badge

Experia Box v10A

Reputatie 7
Badge +24

Experia Box v10A

Die zou gewoon moeten werken met glasvezel. Heeft u een rode kabel ontvangen? Die gebruikt u om de Experiabox op het glasvezelmodem aan te sluiten?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nu in ieder geval de monteur ingepland voor maandag tussen 8 en 10. 

Voor de zekerheid nog: De modem sluit je aan met de rode poort op je FTU/NT.

Badge

Dank je wel Alex. Zien de monteur verschijnen maandag. Wij gaan voor afspraak 4 dat het opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Aukje, ik ben even benieuwd of de monteur het nu heeft kunnen oplossen.

Badge

Hoi Alex, helaas niet. Wat inhoud dat er opnieuw, lees voor de 5de keer, een monteur moet komen. Voorlopig niets meer gehoord hoe nu verder

Reputatie 7
Badge +24

@Auk Je, we hebben elkaar net gesproken en gelukkig zit er wat beweging in. Laat je ons maandag even weten hoe het afloopt met de monteurs die dan langskomen?Â