Vraag

Langzaam internet Sneller internet buitengebied

  • 6 December 2019
  • 13 reacties
  • 321 keer bekeken

Goedenavond,

Doordat wij redelijk buitenaf wonen is ons bekabeld internet erg langzaam. 1.5mb download ongeveer. Dit begon voor problemen te zorgen voor bijvoorbeeld de tv ontvanger die geen beeld meer geeft of netflix dat niet werkt dit heeft ons doen besluiten om een 4g buitengebied erbij te zetten. Een week lang ging dit goed en ging de download naar 10/12 mb. Maar nu is het alsof de 4g modem neem internet meer over het netwerk stuurt. Bij staat gewoon actief en allr lampjes branden goed. 

Help?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi Johnny, wat jammer dat het internet weer een stuk trager is geworden:confused:

Ik kijk graag even met je mee, zou je daarvoor je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Zou je het 4G modem ook eens op een andere plek neer willen zetten, bij voorkeur bij een raam? Je mag daarnaast de stroomstekker van het 4G modem even voor een minuut uit het stopcontact halen. Als hij daarna opnieuw op gaat starten, is de kans groot dat hij het signaal weer goed oppakt en doorgeeft aan de Experia Box!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Johnny0901, ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Excuus voor de late reactie.

Er zijn ondertussen wat dingen veranderd. Er is een monteur van kpn langs geweest. Hij heeft er voor kunnen zorgen dat het bekabeld internet sneller is geworden. Alleen nu werkte het 4g gedeelte nog niet. Dit heeft hij ook niet kunnen oplossen. Op zijn advies heb ik kpn gebeld. En zij vertelden dat de v9 modem die wij hebben niet zou werken met de 4g modem. Toen is er een v10 opgestuurd en die staat nu aangesloten. Ik moet nog even kijken wat er gebeurd als ik alles reset. Maar tot nu toe is er nog geen verbetering. Wat wel een bijkomend ding is dat sinds de v10 modem er staat interactieve tv zijn werk ook niet meer doet.

 

Groet, johnny

Reputatie 7
Badge +20

Hmm het is dus nog niet helemaal in orde:slight_frown:

Is het internet inmiddels beter? 

Wat gebeurt er precies met de tv? Werkt die helemaal niet meer? Krijg je een bepaalde foutmelding te zien? Hoe is de tv aangesloten op de V10, is dat met een rechtstreekse kabel of loopt dit via extra apparatuur?

Als je de gegevens in je profiel aanvult, kan ik met je meekijken, ook hoor ik graag of je het goed vindt als ik je thuisnetwerk doormeet, zodat ik me een beter beeld kan vormen van hoe alles bij jou is aangesloten:slight_smile:

Goedenavond,

Het internet is wel beter dan voordat de monteur hier geweest is. Wat er op het moment nog niet werkt is de 4g modem. 

Sinds de nieuwe v10 modem werkt dus de interactieve tv niet meer. Deze is rechtstreeks bekabeld op de modem. En geeft foutcode F301.

 

Groet, johnny

Reputatie 7
Badge +9

Heb je de stappen ondernomen voor je interactieve tv welke KPN via hun website opgeeft.

Website van KPN

Alleen stap drie heb ik nog niet gedaan

Reputatie 7
Badge +9

Hopen dat stap 3 gaat werken om je interactieve tv werkend te krijgen.

Reputatie 7
Badge +9

Wat is je internetsnelheid zonder je 4G modem eigenlijk nadat de monteur geweest was? 

Volgens mij heb je minimaal 5 of 6 Mbps nodig om interactieve tv te kijken. Heb je dit niet dan zal interactieve tv niet werken. Ook al sluit je de 4G modem aan op je Experiabox.

Reputatie 7
Badge +20

Op dit moment komt er bijna 8Mb aan snelheid binnen op je modem via de ADSL lijn, daarmee zou je prima tv moeten kunnen kijken:slight_smile:  Zou je de tv-ontvanger eens op 1 van de andere gele poorten van de Experia Box aan willen sluiten, als stap 3 niet geholpen heeft?

Wat betreft de 4G, heb je al gekeken of je een verschil bemerkt als je het 4G modem ergens anders neerzet? 

Okee ik heb weer even tijd gehad om wat dingen te proberen met de nieuwe v10 modem. Niks van de opties die op internet staan heeft geholpen dus ik heb de oude v9 terug gezet en heb nu gewoon weer interactieve tv. 

Nu blijf ik met het probleem zitten dat de 4g niet werkt. Andere locatie maakt geen verschil. En bereik is gewoon goed. 

Reputatie 6
Badge +8

Dat gaat ook niet werken, want voor de 4G heb je de V10 nodig. Je zult dus het probleem van interactieve TV in combinatie met de V10 moeten oplossen, anders kun je de 4G modem niet toepassen.

Reputatie 7
Badge +9

@Johnny0901, probeer toch nog eens de Experiabox V10 aan te sluiten zonder je 4G modem. We moeten eerst uitsluiten dat de V10 functioneert. Heb je geprobeerd de kabel naar het kastje van de Interactieve tv op een andere poort te zetten. Er zijn 4 poorten op de V10. Het kan zijn dat 1 van de poorten defect is. Daarnaast welke lampjes branden er allemaal op de V10 en welke kleur.