Beantwoord

Langzaam internet/weg vallen van beeld op TVje

  • 13 May 2019
  • 5 reacties
  • 162 keer bekeken

vanavond 13 mei een zeer traag en wegvallend internet, bij het opnieuw instellen van een programma was het storend. We hebben glasvezel en bekabeld internet de WIFI is via 2 versterkers goed. De PC, bekabeld is traag in zijn internet. Naast de Samsung TV (geen probleem) hebben we een klein merkloos TVje (HDMI aansluiting) wat regelmatig zijn beeld verliest, geluid gaat door en als je geluk hebt dan kom het beeld ook wel weer even terug. Het TVje is verbonden met een kastje(KPN) op het stroomnet.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 15 May 2019, 13:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Vraagje, stel dat je het stroom net er tussenuit haalt, stoort ie dan nog steeds?

Powerline adapters zijn meestal een bron van storingen gezien powerline eigenlijk niet bedoeld is voor internetgebruik, maar als 't werkt is het natuurlijk wel een mooie uitkomst.
Reputatie 7
Lees ook het onderstaande topic eens, misschien is het voor jou ook van toepassing.

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/voorkom-powerline-netwerk-brug-met-de-buren-dvs-287805

Overigens zijn powerlines ook voor Internet geschikt en zelfs voor Internet en IPTV via tezamen.
Hoi @adden . Ik vermoed dat het haperen van dat merkloze tv'tje te maken heeft met die stekkers. Is het een optie om die witte stekkers (tijdelijk) te vervangen door een netwerkkabel? Op die manier kunnen we uitsluiten of het daar iets mee te maken heeft.
Mocht dat geen eenvoudige manier zijn, ben ik wel benieuwd naar de lampjes en de kleur van die lampjes op die witte stekkers. Met name als de storing zich voordoet.
Bedankt voor de reacties, er zijn een paar optie die ga uitproberen, nogmaals dank
We lezen graag je ervaringen, @adden . En als de issues blijven probeer ik je uiteraard verder te helpen.