Beantwoord

Langzame download snelheid en haperende tv

  • 22 May 2022
  • 7 reacties
  • 134 keer bekeken

Hoi,

 

Ik heb sinds vrijdag regelmatig last van een hele lage downloadsnelheid met mijn (direct aan modem) bekabelde internet. Voorheen ging ik richting de 180-190 mbps. Nu moet ik het doen met 3 tot 6 mbps. De tv ging vandaag ook haperen en er ging af en toe bij services op de modem een oranje lampje branden. Deze herstelde soms weer uit zichzelf, maar de internet (download)snelheid blijft laag ondanks het resetten. Heel af en toe is er enkele minuten weer volledige internetsnelheid

Op andere apparaten krijg ik ongeveer dezelfde metingen. De downloadsnelheid komt nooit uit boven de 7 mbps als het even niet werkt. Dit is nogal problematisch omdat ik vanuit huis werk en zo geen fatsoenlijke verbinding kan maken. Is er iemand die dit ook gehad heeft, waar dit te verhelpen is? KPN stuurt mij na 2x modem resetten door naar een afspraak maken met een monteur voor 60 euro. Word ik niet zo blij van. Dus ik hoop het via deze weg sneller (en goedkoper) geholpen te worden. Zijn er meer mensen die last hebben van deze dipjes? Televisie doet het inmiddels helemaal niet meer.

icon

Beste antwoord door Frodovk 22 May 2022, 21:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Inmiddels is het internet lampje ook rood na reset.

Tweede keer naar fabrieksinstellingen terug lijkt nu wel te werken. Hopen dat het deze keer wel helpt. Wordt anders vervolgd.

Badge +19

Een rood lampje betekent meestel een probleem tussen de centrale en het modem.  Bel 0800-0402.  Als het probleem wordt veroorzaakt door iets van kpn betaal je geen kosten.

Reputatie 7
Badge +20

Tweede keer naar fabrieksinstellingen terug lijkt nu wel te werken. Hopen dat het deze keer wel helpt. Wordt anders vervolgd.

Hmm, is de snelheid nu ook hoger, na de 2e reset? Of doelde je op dat het internetlampje niet meer rood is nu en is de snelheid nog steeds zo belabberd?

Tweede keer naar fabrieksinstellingen terug lijkt nu wel te werken. Hopen dat het deze keer wel helpt. Wordt anders vervolgd.

Hmm, is de snelheid nu ook hoger, na de 2e reset? Of doelde je op dat het internetlampje niet meer rood is nu en is de snelheid nog steeds zo belabberd?

Snelheid was weer naar behoren 185 mbps zoals voorheen. Vanavond weer hetzelfde gedoe, max 3 mbps en alle lampjes branden wel groen. Kabels gecheckt ligt het ook niet aan. Er zijn gewoon regelmatig dipjes dat het bijna compleet weg valt. Vanmiddag was alles nog dik in orde, tv doet het ook gewoon nu nog, maar download snelheid is weer volledig weg

Na resetten weer normaal. Het zal wel. 

Reputatie 7
Badge +20

Dus het is een aantal dagen goed geweest, ineens zakte de snelheid weer weg en na een reset van je modem is alles weer in orde.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Ik wil graag je lijn even goed onder de loep nemen, misschien valt mij nog iets op dat eerdere collega's over het hoofd hebben gezien!