Langzame wifi door de buren?

  • 9 October 2019
  • 21 reacties
  • 3781 keer bekeken

Na veel gehannes met mijn WiFi signaal is deze sinds een jaar goed te noemen. Ik heb hiervoor WiFi-repeaters gebruikt. Alleen is dit sinds kort flink verminderd naar iets van down 4 mb p/s en up nog lager. Ik merk dit bijvoorbeeld wanneer ik filmpjes van YouTube afspeel: daar waar dit tot voor kort zonder problemen ging, was dat met de trage verbinding niet meer mogelijk (haperend beeld).

Dit alles begon op het moment dat KPN bij mijn buren aan de slag is gegaan. Mijn vragen zijn:
A Hoe kan dit?
B Hoe krijg ik mijn snelheid weer normaal?

Hopelijk weten jullie raad!

21 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey,

Ik weet waarschijnlijk precies waarom dit gebeurt.

Probeer de tuner van KPN is even 99% dat jouw internet het daarna wel weer beter doet?

Tuner: https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
Reputatie 7
Badge +24
Wifi verdringt elkaar gewoon. Wie het sterkste signaal heeft, overstemt de rest. Je kan op een ander kanaal gaan zitten, dat is in principe de oplossing. En dat is ook wat die wifi tuner doet, een ander rustiger kanaal opzoeken en instellen. Maar als je veel buren vlakbij hebt zitten, dan zitten mogenlijk alle kanalen al zo'n beetje vol.

Als je slecht wifi blijft houden, dan zit er nog maar 1 ding op: zelf eigen apparatuur kopen. Van Netgear of TP-Link bijvoorbeeld. Die zenden veel krachtiger uit en hebben meer antennes dan de KPN apparatuur.
Badge +19
Welke experiabox heb je en wat is je snelheid bekabeld?
Dank voor het meedenken! Mijn internetsnelheid is na de tuner iets verbeterd: van 3 mb p/s, naar 5 mb p/s. Toch lijkt dat voor mijn gevoel nog niet snel, zeker als je bedenkt dat we hier op glasvezel zitten. Klopt mijn gevoel?
Reputatie 7
Badge +24
Ja... dat gevoel klopt wel ja. Dr hadden 2 nulletjes achter moeten staan.
Reputatie 7
Badge +24
Check eerst eens of je via een kabel wel de juiste snelheid haalt.
Reputatie 7
Heb je toevallig een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Reputatie 7
Badge +24
Heb je toevallig een "draadloze" verbindingsset in gebruik?



Kan zomaar wezen dat de monteur die bij de buren geweest is dit daar ook geïnstalleerd heeft, en dat da nu stoort 😂

Heb je toevallig een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Kan zomaar wezen dat de monteur die bij de buren geweest is dit daar ook geïnstalleerd heeft, en dat da nu stoort 😂

Dat hebben we hier in het verleden wel gehad
Reputatie 7
Kan zomaar wezen dat de monteur die bij de buren geweest is dit daar ook geïnstalleerd heeft, en dat da nu stoort 😂
Precies, dat kan tot hele vervelende "netwerk bruggen" leiden.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Nick Name. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw WiFi netwerk langzamer wordt door de buren.
Check eerst eens of je via een kabel wel de juiste snelheid haalt.
Zou je een bekabelde speedtest willen uitvoeren en de uitkomst daarvan willen delen in dit topic. Verder zou ik graag willen weten of onze WiFi Tuner alleen maar het kanaal heeft aangepast of ook nog een ander advies gaf (wifi tuner of monteur). Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer en klantnummer?
Hallo @Nick Name , als je goed met de buren overweg kunt, kun je de kanalen in de 2.4-band met elkaar verdelen en vastzetten, de één kanaal 1, jij kanaal 6 en de ander kanaal 11, allemaal met kanaalbreedte 20.
Het is maar een idee, bij de 2,4-band zou ik in ieder geval kanaalbreedte 20 aanhouden en niet 20/40,40 of AUTO.
Heb je toevallig een "draadloze" verbindingsset in gebruik?


Ja, deze inderdaad in gebruik.
Hoi @Nick Name. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw WiFi netwerk langzamer wordt door de buren.

Check eerst eens of je via een kabel wel de juiste snelheid haalt.Zou je een bekabelde speedtest willen uitvoeren en de uitkomst daarvan willen delen in dit topic. Verder zou ik graag willen weten of onze WiFi Tuner alleen maar het kanaal heeft aangepast of ook nog een ander advies gaf (wifi tuner of monteur). Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer en klantnummer?



Bekabeld is mijn snelheid: down 70.9 mb p/s en up 33.0 mb p/s (Speedtest).

De WiFi-tuner gaf aan dat hij o.a. het kanaal heeft aangepast. Geen mededeling over een monteur.

Er staat toch juist dat ik persoonlijke gegevens niet moet delen hier?
Reputatie 7

Heb je toevallig een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Ja, deze inderdaad in gebruik.

Ontkoppel de adapter bij de Experia Box eens en meet opnieuw de snelheid via wifi.
Is er verbetering?
Reputatie 7
Er staat toch juist dat ik persoonlijke gegevens niet moet delen hier?
Hier niet nee, maar wel in jouw Forum profiel (klik).
Er staat toch juist dat ik persoonlijke gegevens niet moet delen hier?
Hier niet nee, maar wel in jouw Forum profiel (klik).

 

Inmiddels mijn profiel aangepast. Dank voor het meedenken. Nu nog de internetsnelheid aanpassen...

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik zie dat je onze WiFi Tuner op kpn.com hebt doorlopen. Ons systeem geeft aan dat het resultaat was dat er een WiFi versterker toegestuurd zou worden. Heb je deze versterker al ontvangen en aangesloten?

Het WiFi signaal kan door allerlei externe factoren verstoord worden. Bijvoorbeeld een babyfoon, Draadloze lichtschakelaars of een magnetron. Zou je deze apparaten willen uitschakelen en daarna opnieuw een speedtest willen uitvoeren?

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik zie dat je onze WiFi Tuner op kpn.com hebt doorlopen. Ons systeem geeft aan dat het resultaat was dat er een WiFi versterker toegestuurd zou worden. Heb je deze versterker al ontvangen en aangesloten?

Het WiFi signaal kan door allerlei externe factoren verstoord worden. Bijvoorbeeld een babyfoon, Draadloze lichtschakelaars of een magnetron. Zou je deze apparaten willen uitschakelen en daarna opnieuw een speedtest willen uitvoeren?

Beste Vikash,

Die melding heb ik niet ontvangen, maar de versterker evenmin. Ik wil daarna nog wel een Speedtest willen doen, met die apparaten uitgeschakeld. Ik heb er echter nog weinig vertrouwen in, want mijn internet was echt op een op andere dag traag geworden. Maar wie weet, ik laat weten of het probleem verholpen is.

Mvg

Reputatie 7

Heb je al een keer bekeken of de wifi weer goed is als je de "draadloze" verbindingsset loskoppelt van het netwerk?

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is het probleem inmiddels al verholpen? Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer