Beantwoord

Langzame wifi op Samsung Galaxy S5

  • 6 March 2020
  • 16 reacties
  • 109 keer bekeken

Experiabox V10A in combinatie met Samsung Galaxy S5 (Android 6.0.1)

 

Ervaar problemen met:

  • het laden van verschillende apps. Apps laden niet (geven bijv. time out aan) of extreem langzaam. 
  • filmpjes / links / tweets kunnen niet geopend worden vanuit Facebook.

 

Verbinding is uitstekend. 

 

Als ik de KPN speedtest doe, dan valt mij op dat JITTER bij de 1e keer vaak >175 is. Voer ik de speedtest voor een 2e of 3e keer uit dat is de JITTER maar 2 of 3. Na het uitvoeren van de speedtest ervaar ik geen enkel probleem meer! Het lijkt er dus op dat de GSM in combinatie met het V10A modem in een soort ‘slaapstand’ terecht komt. Eenmaal weer ‘wakker’ dan gaat alles goed (voor bepaalde tijd).

 

Als de telefoon verbinding maakt met het KPN wifi punt op de 2e etage (bedraad) dan heb ik deze problemen niet! Hieruit concludeer ik dat het echt ligt aan de samenwerking tussen de V10A en de GSM.

 

Voor mijn werk ben ik minimaal 3 dagen / nachten per week in verschillende hotels en maak dus veelvuldig gebruik van andere modems/routers. Nooit ervaar ik problemen, enkel thuis.

 

Wie heeft de oplossing voor dit storende probleem?

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 7 March 2020, 20:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 1
Badge

Je zou kunnen kijken of je het kanaal kan aanpassen van je Experiabox, daarnaast zou je kunnen kijken of er software updates beschikbaar zijn voor zowel de Experiabox als de smartphone.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Patrick KPN, welkom. 

Alleen thuis dus problemen met de WiFi op jouw toestel. Heel vreemd. Hij moet dus even wakker worden. Mogelijk dat jouw telefoon inderdaad niet helemaal goed samenwerkt met het WiFi kanaal van het modem. Zou je de WiFi manager eens willen doorlopen om te kijken of je het kunt verbeteren?

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat je de oplossing hebt gevonden. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 

Excuses voor de late reactie.  Helaas hebben de tips tot nu toe niet tot en oplossing geleid.

 

Jitter is veelvuldig rond de 500. Maar als ik 1x de speedtest op KPN heb gedaan dan zakt deze direct tussen de 3 en 50. Dan kan ik wel bijv filmpjes vanaf FB bekijken. 

 

Dus alleen mogelijk als ik de speedtest 1x heb gedaan.  Dan is mn gsm of modem 'wakker'.

 

Reputatie 7
Badge +20

Klinkt alsof er iets van een energiebesparingsstand actief is of dergelijke. Heb je de instellingen goed nagekeken? En zet je regelmatig het toestel uit en weer aan?

Dank weer voor je reactie. Ik ga er naar kijken!

Gsm gaat elke avond uit en pas in de ochtend weer aan. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is het enige wat ik eigenlijk nog kan bedenken. Misschien kan je het verhaal ook nog even aan Samsung voorleggen? Wellicht hebben zij nog ideeën.

Helaas heeft niets gewerkt, ook niet om energiebesparingsstand te wijzigen. Had ik achteraf ook wel kunnen weten omdat dit probleem dan natuurlijk op meerdere modems zich moet voortdoen. Het rare is, dat mijn gsm de problemen niet ondervind als deze verbinding maakt met het (KPN) wifi punt welke op de 2e etage staat. Dan gaat het als een tierelier. Gaat dus echt alleen om het V10A modem.

Reputatie 7
Badge +20

Dus niet alleen jouw Samsung heeft problemen met de WiFi? Maar alles wat beneden gebruikt maakt van de WiFi. 

En even voor mijn beeldvorming nu. De V10a staat op de begane grond. Op de 1e etage niks? Daar is dan ook verbinding met Super WiFi punt van 2e etage? 

Want hoeveel punten heb je? Want als je er twee heb zou ik je willen vragen om het volgende eens te testen. De WiFi op modem uitzetten. Een punt draadloos in de buurt van het modem aansluiten en het andere punt dan wel op 1e of 2e verdieping plaatsen. Gaat het dan goed. Zo wordt de WiFi helemaal voorzien door de Super WiFi punten. 

Klopt, alleen mijn gsm heeft last van deze hoge jitter en het niet kunnen openen van apps.

 

Dit doet de gsm wel als ik een keer de speedtest op de kpn website heb gebruikt. 

Ook doet de gsm dit wel als deze verbinding maakt met het bedrade wifi punt op de 2e etage (wij hebben 1 wifi punt).

 

Dus problemen alleen als de gsm verbinding heeft met het V10A modem. 

 

Is geen grote ramp hoor, had gehoopt dat er een oplossing voor handen was.  Helaas nu maar steeds de speedtest doen.  Dan gaat het wel. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb werkelijk geen idee. Lijkt dus toch in het toestel te zitten. Deze moet op een of andere manier wakker geschud worden lijkt het. Ik heb zo geen oplossing jammer genoeg.

Hallo @Patrick KPN , als je met de mobiele telefoons gewoon hetzelfde doet via het mobiele netwerk werkt het dan wèl goed?

 

Beste Jan,

 

Bij gebruik van mobiele data (4G) heb ik geen enkele last van de eerder genoemde problemen.  Echt enkel en alleen bij verbinding met V10A modem. 

Reputatie 7
Badge +20

Heb je het ook nog bij Samsung voorgelegd? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat zij erover te zeggen hebben.

Had ik nog niet gedaan maar nu wel 😉. Thanks voor de tip....

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd wat zij zeggen. Wellicht hebben zij nog een ingeving die wij over het hoofd hebben gezien.