laptop aansluiten draadloos internet

• 17 oktober 2011
  • 6 reacties
  • 5209 keer bekeken

Ik heb een experiabox TG787 en probeer deze nu draadloos te internetten via de experiabox. Tot op heden is dat niet gelukt, ook niet met de cd waarmee ik op de vaste pc de internetverbinding heb aangesloten. Volgens de cd is mijn Windows 7 niet toereikend, terwijl deze windows nieuwer is dan de xp pro op de vaste pc. Tevens kreeg ik de melding dat de experiabox geen draadloos signaal geeft of ondersteund. Moet ik nu aan een nieuwe experiabox annex router????

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Nee de CD voor de 789 is er niet voor Windows 7 dus dat kan kloppen je zult handmatig draadloos moeten verbinden.

Hier kan je vinden hoe: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/11061/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzE4ODI3MjI4L3NpZC8zUTNVUkxHaw%3D%3D

Als eerste bedankt voor de reactie.

Maar nu...heb alles gedaan, maar wat maar niet komt is de draadloze verbinding. Ik ben even verder gaan kijken en nu blijkt dat het lampje op de router/modem voor draadloos internet niet brand, tevens wordt de modem ook niet gevonden. De netwerkverbinding is na toevogen ook niet in de lijst met netwerkverbindingen terug te vinden.

Via de utp-kabel hebben we internet op de laptop, maar daar hebben we deze niet voor gekocht :(

Reputatie 4
Badge +1
Aan de zijkant van je 789 zitten 2 knopjes, de bovenste moet je indrukken zodra je dat doet zal Wireless/wifi gaan branden, daarna zou het moeten lukken.

Ik heb de router van onder tot boven bekeken en aan de zijkanten ook...er zitten geen knopjes aan beide zijden. Wel een aan de voorzijde maar na indrukken gaat er alsnog geen lampje wlan branden.

Heb gekeken of ik een afbeelding hier aan kon toevoegen, maar dat is me niet gelukt. Het probleem zit dus duidelijk in de router begrijp ik nu?

Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Ik dacht te lezen dat je de 789 had deze heeft dat niet, via de webinterface kan je draadloos aanzetten indien dat uitstaat.

Ben nog even verder gaan kijken in de router...daar was de instelling voor wlan uitgeschakeld 😞 probleem is nu opgelost en ben nu via de laptop draadloos verbonden.

Ben in ieder geval lekker bezig geweest...bedankt voor alle tips en hulp

Reageer