Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

laptop maakt niet automatisch verbinding

Sinds enige tijd maakt mijn laptop niet meer automatisch wifi verbinding. Zet ik hem even op vliegtuigstand en terug dan werkt het wel, De probleemoplosser geeft aan: Deze computer schakelt voortdurend tussen 2 of meer draadloze routers of toegangspunten" Onlangs op vakantie deed het probleem zich niet voor!!
Heb het kanaal op automatisch staan en ook de servicetool van KPN gebruikt voor het beste kanaal. Kan ook verder niet zoveel vinden over dit probleem. Iemand een idee ??

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +24
Dag hofje, welkom terug op het forum!

Deze foutmelding ken ik nog niet maar ik begrijp dat de computer steeds verbinding probeert te maken met verschillende netwerken. Ik begrijp uit je laatste topic dat je de KPN WiFi versterker hebt. Is deze nog steeds aanwezig? En is die nu bekabeld verbonden of nog draadloos?

Controleer bij de voorkeursnetwerken of er andere netwerken in staan dan de Experiabox. Verwijder degene die nu ook binnen bereik zijn. Je komt hier als volgt, via Start > Instellingen > Netwerk&Internet > Wi-Fi instellingen beheren. Scroll hier naar "Bekende netwerken" door er op te klikken en "Niet onthouden" te kiezen bij netwerken die weg kunnen. Je kunt er altijd later weer verbinding mee maken maar je zal dan de beveiligingssleutel opnieuw moeten invoeren.

Reageer