Beantwoord

laptop vindt netwerk niet

• 2 januari 2018
  • 6 reacties
  • 491 keer bekeken

Na een upgrade vindt mijn laptop het wifi netwerk niet meer. Overige pc's geen probleem.
icon

Beste antwoord door bjmsbos 3 januari 2018, 10:54

Opgelost met behulp van de helpdesk. Ik zat op Wifi kanaal 13. Dit is door de helpdeskmedewerkster gewijzigd in kanaal 11. Via het programma "Selfcare Tool" van KPN was ik op kanaal 13 terecht gekomen, dit kanaal wordt niet door alle apparatuur herkend.
Ronald, bedankt voor het meedenken.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +2
@bjmsbos

Zou je iets duidelijker kunnen zijn over wat er precies een upgrade/update heeft gehad?
Een upgrade naar Windows10.
Badge +2
Heb je al geprobeerd of er andere drivers beschikbaar zijn voor de WLAN-kaart? Wellicht via de website van de leverancier van de WLAN-kaart? Dan zou je voor nood de laptop even bekabeld moeten verbinden met de Experiabox.
Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Het vreemde is dat in de lijst van beschikbare netwerken mijn eigen wifi-netwerk niet meer voorkomt. Wel KPN FON (waarmee ik nu ben ingelogd) en diverse naburige netwerken.
Badge +2
Is het niet toevallig zo dat de WLAN-kaart in de laptop alleen 2.4Ghz aan kan en dat juist alleen de 5Ghz aan staat in de Experiabox?
Opgelost met behulp van de helpdesk. Ik zat op Wifi kanaal 13. Dit is door de helpdeskmedewerkster gewijzigd in kanaal 11. Via het programma "Selfcare Tool" van KPN was ik op kanaal 13 terecht gekomen, dit kanaal wordt niet door alle apparatuur herkend.
Ronald, bedankt voor het meedenken.

Reageer