Latency/ping problemen online games

• 21 december 2015
  • 6 reacties
  • 539 keer bekeken

Ik heb de afgelopen 2 weken ontzettend onstabiele ping in games. Het lijkt alsof de problemen uit het niets zijn gekomen. Ik kan maar niet uitvinden waar het aan ligt, dus ik hoop dat iemand anders mij hiermee kan helpen.

Ik ben gewend om (bijv.) Counter Strike met zo'n 25/30 ping te spelen maar dat is nu meestal rond de 60 en dit is ook nog eens erg onstabiel. Elke 5 minuten heb ik minimaal 1 spike van 200/300 ping wat erg vervelend is.

Dingen die ik heb geprobeerd maar die niks opleverde:
- Modem resetten.
- Meerdere packet loss checks via Cmd (packet loss is altijd 0%).
- Virusscan.
- Spelen zonder firewall .

- Open poorten gechecked.

Info die misschien nog nuttig is:
- Het gebeurt in meerdere games.
- Speedtest.net en pingtest.net hebben er geen last van.

- Mijn signaal sterkte is 4 balkjes.
- Ik heb een Experia box V8 geloof ik... (hij ziet er zo uit: http://i47.tinypic.com/2prwpiq.jpg).

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

1. Heb je dit probleem ook als je via een LAN kabel verbinding hebt?
2. De Experiabox op de foto is de ARV7519 (Niet de V8) en is aan vervanging toe. Kan je achterop de Experiabox kijken of daar ISDN of PTSN staat?
3. Zijn de resultaten van een speedtest veranderd sinds 2 weken?
4. Welke snelheid haal je via de KPN Speedtest (bedraad gemeten): http://speedtest.operator.nl/kpn/
5. Heb jij of een huisgenoot sinds 2 weken Windows 10, Google Drive, Dropbox of iets dergelijks?
6. Wat geeft deze site weer bij ADSL, VDSL en Bonding: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ?
7. Heb je dit probleem alleen bij Valve spellen?

Robin
Reputatie 5
Badge +5
hi jarvice,

ik begrijp uit je post dat je via wifi gamed. Dit is per definitie niet zo geweldig natuurlijk...heb je de kans om je computer bedraad aan te sluiten (voor testdoeleinden). 

Het modem dat je hebt is een ARV7519, low-end modem. Deze heeft een slecht wifi bereik weet ik uit ervaring...

Het zou schelen als je een ander modem krijgt in ieder geval, dit kan webcare evt voor je oppakken.

RobinFlikkema schreef op 21 dec '15 om 14:17uHoi,

1. Heb je dit probleem ook als je via een LAN kabel verbinding hebt?
2. De Experiabox op de foto is de ARV7519 (Niet de V8) en is aan vervanging toe. Kan je achterop de Experiabox kijken of daar ISDN of PTSN staat?
3. Zijn de resultaten van een speedtest veranderd sinds 2 weken?
4. Welke snelheid haal je via de KPN Speedtest (bedraad gemeten): http://speedtest.operator.nl/kpn/
5. Heb jij of een huisgenoot sinds 2 weken Windows 10, Google Drive, Dropbox of iets dergelijks?
6. Wat geeft deze site weer bij ADSL, VDSL en Bonding: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ?
7. Heb je dit probleem alleen bij Valve spellen?

Robin 
Hallo Robin,

Ik ben het lijstje bij langs gelopen via mijn laptop want ik kan mijn desktop niet verbinden met een LAN kabel.

1. Ja ik heb nog steeds ping spikes via een LAN kabel

2. Op het modem staat ARV7519 PSTN

3. Nee de resultaten zijn in principe hetzelfde

4. Ping: 21ms, Download: 9.93mbit/s, Upload: 0.74mbit/s

5. Ik heb sinds kort Windows 10 op mijn laptop. Dat heb ik volgens mij iets langer dan 2 weken. Verder gebruik ik af en toe Google drive voor mijn werk.

6. ADSL2+: 12 mbit/s, VDSL2*: 17 mbit/s, Bonding*: -  "*ISDN niet mogelijk bij VDSL en bonding"

7. Dit gebeurt ook bij andere games.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik denk sowieso dat het een goede zet is om je verbinding naar VDSL om te zetten, en de Experiabox om te ruilen zoals al zei. Hiermee zal je iets meer download snelheid halen en ook een hogere upload.

Ik denk dat je hiervoor het beste even kan wachten op WebCare. Zij kunnen ook je verbinding nameten. WebCare reageert vanzelf in dit topic.

Hoe is de Experiabox aangesloten? Want hij moet (al helemaal met VDSL) met een korte kabel aangesloten worden op het IS/RA voor de beste prestaties.

Robin
RobinFlikkema schreef op 21 dec '15 om 15:49uHoi,

Ik denk sowieso dat het een goede zet is om je verbinding naar VDSL om te zetten, en de Experiabox om te ruilen zoals @koopm497 al zei. Hiermee zal je iets meer download snelheid halen en ook een hogere upload.

Ik denk dat je hiervoor het beste even kan wachten op WebCare. Zij kunnen ook je verbinding nameten. WebCare reageert vanzelf in dit topic.

Hoe is de Experiabox aangesloten? Want hij moet (al helemaal met VDSL) met een korte kabel aangesloten worden op het IS/RA voor de beste prestaties.

Robin 
Het IS/RA en mijn modem staan vrij dicht bij elkaar dus een korte kabel zou geen probleem moeten zijn.

Bedankt voor jullie hulp  en . Dan wacht ik nu eerst de reactie nog wel even af van de WebCare.

Reputatie 7
Badge +27
Dag Jarvice, welkom op het forum!

Sorry dat de reactie even heeft geduurd. Ik sluit me helemaal aan bij en : Een nieuwe Experiabox gaat de verbinding een stuk stabieler maken, maar het is - ook met een nieuwe Experiabox - altijd beter om bekabeld te gamen. Bij een omzetting naar VDSL wordt automatisch een nieuwe Experiabox verstuurd. Ik heb je een privébericht gestuurd, in een reactie daarop ontvang ik graag je adresgegevens. We zorgen dat dit wordt opgelost :)

Reageer