Vraag

Latency spikes bij static.kpn.net.

  • 18 April 2020
  • 7 reacties
  • 553 keer bekeken

Hoi,

 

Ik probeer online te gamen maar ik verlies vaak de verbinding. Na wat onderzoek met Pingplotter zag ik dat het probleem zou kunnen zitten bij de hoge latency naar static,kpn.net.

Er waren al wat oudere topics op dit forum (https://forum.kpn.com/internet-9/periodieke-vertraging-static-kpn-net-431233  die het over het zelfde probleem hadden, maar ik vond er geen oplossing bij.

Ik ben verder geen whizkid, dus weet iemand hier waar deze latency vandaan komt en of ik het kan verhelpen?

 

Mvg

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Robin, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Dit gaat om gamen op een PC zo te zien. Dan moeten we proberen te achterhalen waar deze lag vandaan komt. 

Hoe is je computer aangesloten op de modem, kabel of WiFi? Welke snelheden haal jij als je een speedtest doet? Om welk spel gaat het hier? 

Verlies je dan de verbinding volledig? Dus helemaal geen internet meer op je pc? Zijn er op dat moment ook andere mensen aanwezig thuis die gebruik maken van de verbinding? Denk aan Netflixen/stream/zelf gamen? 

 

Hoi Alex,

Inderdaad, ik speel op een Win 10 laptop over een LAN kabel. Het speel heet 'Escape from Tarkov'. 

Normaal haalt de verbinding rond de 50 mb, en de verbinding is altijd goed, alleen bij dit spel is er een probleem.

Ik heb het idee dat het spel een drempel heeft ingesteld voor ping spikes, ivm oneerlijk voordeel door lag. Maar de ping naar de servers is normaal tussen de 10 en 40, het gaat hier dus om de enkele momenten, die ik ook zie op pingplotter.

Het probleem doet zich ook s'nachts voor, als ik de enige ben die het internet gebruikt.

Dank!

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier niet echt thuis in ben. Ik schakel even wat hulptroepen in. 

@Erik_ @Nick83 Willen jullie misschien even meedenken? 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt eens een andere kabel proberen. En een andere laptop.

Wat voor verbinding heeft u? Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 

Reputatie 7
Badge +30

Ja maar, deze latency is geen latency he.

 

Dit is gewoon dat die hop niet zo goed reageert op pings. T gaat er uit eindelijk om of de daarop volgende hops dit issue ook hebben. Dat is niet zo, wat betekent dat de hop dus goed routeert/forward.

 

Als je dan ook naar de laatste hop kijkt, is er vrij weinig aan de hand.

 

 

Hi, bedankt voor de reacties. Ik kreeg geen notificaties meer dus ik ging er van uit dat er niet gereageerd was..

@Nick83 Andere kabel en computer heb ik geprobeerd, zelfde probleem. Ook als ik ping test tot aan de Experia box uitvoer is het allemaal stabiel.

Het is een koperen telefoon verbinding.

@RobinFlikkema Ok, dan zal dat t probleem niet zijn. Ik heb nog eens een wat getest, ook met VPN. Het blijkt dat er periodes van pakket loss zijn? Kan dat beteken dat de verbinding zo nu en dan helemaal kort onderbroken wordt?

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Dank!

 

@Robin123 heb je inmiddels een oplossing gevonden voor dit probleem?

Ik heb namelijk ook periodes van erge packet loss, volgens WinMTR komt dat vooral voor bij static.kpn.net. Als iemand anders een oplossing heeft hoor ik dat natuurlijk ook graag.