Beantwoord

lawaai uit verdeelkast

  • 12 July 2019
  • 26 reacties
  • 707 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een paar maanden hebben we veel last van lawaai, dat uit de verdeelkast van KPN komt. Het lijkt er op, dat het een gevolg is van een aanpassing van de verdeelkast om sneller internet te kunnen leveren. Niet alleen door de lucht, maar het is ook overal in huis te horen. Overdag wordt het meestal wel overstemd door andere geluiden, maar 's avonds en 's nachts worden we er goed gek van. Slaapproblemen, al een paar maanden.
De verdeelkast staat op zo'n 50 meter van ons huis en als je er voor staat, is het werkelijk een behoorlijke herrie. Ventilatoren, iets anders?
Wat moeten we doen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 14 July 2019, 12:50

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 1

Reputatie 1
Dit is een foto van de boosdoener.
Reputatie 1
Nog als toevoeging het volgende. We hebben last van dit lawaai sinds eind februari dit jaar, dus al meer dan 4 maanden. We trekken nu pas aan de bel, omdat we eerst uitgezocht hebben of het lawaai misschien uit ons eigen huis of bij de buren vandaan kwam. Alles uitgezet gehad: elektriciteit, water, gas, noem maar op. We zijn zelfs naar de huisarts geweest, en hebben daarna een hoortest ondergaan, om uit te sluiten dat het "tussen de oren" zit of met tinnitus te maken heeft. Allemaal negatief. Omdat we het lawaai 's nachts het hardst horen, zijn we midden in de nacht op onderzoek uit geweest, op zoek naar de bron van het lawaai. We hebben nu eindelijk deze bron gevonden en zelfs dat is al een beetje een opluchting.
Ramen dicht houden scheelt vrijwel niets. Het lawaai is misschien in decibellen niet erg hard, maar wel erg doordringend. Het is overal in huis te horen, van kelder tot zolder. Het lijkt haast wel of het via leidingen naar binnen komt, maar dat is giswerk.
We hebben op dit forum gelezen, dat KPN dit soort klachten serieus neemt en ook actie onderneemt. We hopen heel erg hard dat KPN dit snel zal doen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @DeWoudlooper, Welkom op het forum en goed dat je hier een melding van maakt. Over het algemeen worden deze klachten vrij vlot opgepakt. Zou je jouw postcode/huisnummer en telefoonnummer waarop je bereikbaar bent willen invullen in je forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan maak ik een melding naar de juiste afdeling. Ze zoeken uit wat er aan gedaan kan worden en nemen dan contact met je op. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie. Mijn forumprofiel heb ik zojuist bijgewerkt.
Reputatie 7
Badge +19
Super! Ik heb het doorgezet en verwacht dat ze begin volgende week contact met je opnemen. Houd je mij ook op de hoogte?
Reputatie 4
Badge +5
Volgens mij is dit een kast met glasvezel en koper, zit een hoogstwaarschijnlijk een omvormer in die maakt lawaai.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @DeWoudlooper, Zou je een printscreen willen mailen van de locatie van die kast? Mijn collega's kunnen met de adresgegevens de kast nog niet vinden. Ik stuur je het e-mailadres in een privébericht.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @DeWoudlooper, Alle informatie heb ik vorige week doorgezet naar mijn collega's. Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's?
Reputatie 1
Jazeker. Gisteren belde de monteur, die ter plekke al de straatkast had gecontroleerd. De klacht was/is terecht. Er zijn twee dingen niet in orde in de kast.
De ventilator zit los, rammelt en resoneert. Dit heeft de monteur met een vastbinddingetje verholpen, waardoor het lawaai al verminderd is van 60 naar 42 dB.
Daarnaast is de omvormer min of meer defect en moet vervangen worden. Dat kon de monteur niet zelf meteen doen, moest besteld worden. Wordt aan gewerkt. Helft van probleem dus al opgelost en hopelijk heel snel ook andere helft.
Tot nu toe petje af voor KPN, maar dan moet KPN er verder niet met de pet naar gooien.....
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @DeWoudlooper, Fijn dat er gehoor aan is gegeven en dat tot nu toe het geluid al verminderd is. Uiteraard wordt dit afgerond. Hoe dan ook. Wij blijven met elkaar in contact en als het te lang duurt, stuur ik er weer een mail achteraan. 🙂 Je houdt mij op de hoogte?
Reputatie 1
Doe ik, uiteraard!
Reputatie 1
Marina, help!
Heel vervelend om te melden, maar het lawaai uit de straatkast begint helaas weer toe te nemen, dit keer ook met een irritante hoge toon erbij. Misschien is de "provisorische" reparatie niet afdoende geweest, is de ventilator toch weer los getrild. En misschien moeten we wachten op de aangekondigde vervanging van de omvormer. Enig idee hoe lang dat gaat duren? Hoe dan ook, na een paar rustige nachten (wat fijn!) nu toch weer nachtelijk lawaai uit de straatkast. Heel erg jammer. En heel erg slopend.
Hopelijk kan KPN spoedig optreden.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @DeWoudlooper, Dat meen je niet 😞 Ontzettend balen. Ik ga er weer achter aan en zorg ervoor dat ze het z.s.m. oppakken. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Fijn dat je zo snel reageert, dat geeft de burger weer moed.
Reputatie 1
Marina!
Monteur is vanmiddag al weer bij de straatkast geweest. Nieuwe ventilator werkt naar behoren. Probleem is nog steeds het resoneren en rammelen van de (omvormer in de) kastdeur, zeker als het erg warm weer is, zoals de afgelopen dagen. Nieuwe omvormer is besteld, maar vanwege vakantietijd kan installatie nog even duren. Topmonteur, erg vriendelijk, klantgericht, behulpzaam, deskundig.

We moeten nog even geduld betrachten dus. Ik laat het uiteraard weten, als het lawaai echt verleden tijd is.
Al met al een supersnelle actie van KPN. Dank daarvoor!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @DeWoudlooper, Echt heel fijn om te lezen dat er ook zo snel gehoor aan is gegeven door mijn collega's. Ook al is het nog niet opgelost, het is al geruststellend dat er aan gewerkt wordt! Mocht het je te lang duren, dan kun je mij altijd een berichtje sturen en dan zoek ik weer uit hoe het ervoor staat!
Reputatie 1
Nou, daar ben ik weer. Inmiddels een dag of 10 verder en nog steeds niet opgelost. Vervelend hoor.
Hopelijk duurt de vakantie van het bedrijf, dat voor de reparatie/vervanging in de straatkast moet zorgen, niet veel langer. "Voordeel" is nu wel, dat ik werkelijk doodmoe op vakantie ga binnenkort. Van al dat slaapgebrek.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @DeWoudlooper, Wast jammer dat het nog steeds niet opgelost is. Ik ga pols hoogte nemen. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @DeWoudlooper, Van de week had ik al bericht ontvangen van collega's, i.v.m. mijn vrije dagen kan ik nu pas reageren. De opdracht ligt bij de leverancier. Het is inderdaad vakantie periode waardoor dit allemaal wat langer duurt. Het is bij mijn collega's bekend en houden dit goed in de gaten en zetten er zelfs veel druk op om dit op te pakken. Met een beetje geluk heb je zelfs alweer contact gehad of is er al actie ondernomen. Houd je mij weer op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +19
@DeWoudlooper, Is er inmiddels contact met je gezocht? Hopelijk is het probleem inmiddels verholpen, anders stuur ik er weer een mail achteraan.
Reputatie 1
Goedemorgen!
Ik ben een paar dagen geleden maar even op vakantie gegaan, dus ik weet niet of iemand contact met mij heeft gezocht. Maar dat hoeft ook niet, lijkt me. Het probleem is bekend en erkend, de bestelling van het te vervangen onderdeel is geplaatst. Het nieuwe onderdeel moet nu alleen nog geinstalleerd worden. Daar ben ik niet voor nodig.
Natuurlijk laat ik het weten als, bij thuiskomst, alles weer in orde is. Nu eerst maar eens in alle rust een berg op wandelen.
Reputatie 7
Badge +19
@DeWoudlooper, Heerlijk, na al dat lawaai rondom huis kun je die rust vast gebruiken. Geniet ervan!

Reputatie 1
Ja hoor, dit is ‘m!
Reputatie 1

Weer terug van vakantie en ja hoor: de straatkast staat gewoon vredig te zoemen. Niks geen herrie meer. Hartstikke fijn!

Reageer