Beantwoord

Lawaaihinder van zendapparatuur wordt niet opgelost

  • 28 May 2019
  • 20 reacties
  • 1729 keer bekeken

Badge
Ik vraag me af waarom er niet adequaat omgegaan kan worden met klachten aangaande lawaaihinder van zendapparatuur. Vorig jaar kochten we een pand aan waar reeds sinds 1999 o.a. zendapparatuur van KPN stond. Tot op heden wordt er geweigerd om iets aan het geluid te doen, terwijl de andere operatoren dit wel gedaan hebben. Het kan toch niet zo zijn dat er na een bestemmingswijziging geen rekening gehouden dient te worden met de plannen van de nieuwe eigenaars? Dit omdat de huurder er reeds langer gebruik van maakt? 24 op 24 u 7 dagen op 7 continu een gebrom, van meer dan 56 decibel met koud of warm weer loopt dit snel op tot veel hoger... Technische dienst heeft komen opmeten, met een niet geijkt toestel, nadat de apparatuur eerst volledig werd stilgelegd, en dan een half uurtje (max) later nog een opname. Was er niet mee akkoord doch heb nooit een verslag van ontvangen, laat staan dat er melding van gemaakt werd van mijn bezwaar... Terwijl de gemeentelijke normering op 35 decibel ligt en max. 4u mag aanhouden is dit 24 u op 24 u.
Dienen we hier ook pers voor in te schakelen dat dit landelijk gepubliceerd dient te worden alvorens er iets aan gedaan wordt? Of via de rechtbank (dit kan weer lang duren) terwijl er niemand gebaat bij is dat er geluidshinder is en het héél eenvoudig opgelost kan worden...
Het lijkt wel op bewust pestgedrag!!!

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 4 June 2019, 11:40

Bekijk origineel

20 reacties

Badge
Benieuwd of er reactie op gaat komen en nog vele liever een oplossing!!!
Reputatie 7
Badge +16
Best @Tom G

Dit is een forum voor en door abonnees van KPN. Uw vraag of er niet adequaat omgegaan kan worden met klachten aangaande lawaaihinder van zendapparatuur valt hier m.i. niet onder. Ik denk dat u deze vraag beter kunt neerleggen bij de instanties die daar over gaan.
Badge
het gaat toch over KPN?
Badge
blijkbaar kan er hier ook geen gevolg gegeven worden of doorverwijzing naar de juiste persoon/dient/...
Reputatie 7
Badge +16
Nee, we helpen u graag verder als u problemen hebt met uw tv tuner, telefoon of internetverbinding maar voor dit soort klachten kan dit forum u niet verder helpen. Ik wens u alle succes toe verder.
Hoi Allemaal,

Alles wat hier in de straat gromt en bromt, daar gaat een emmer water overheen.
Alle geluidsoverlast uit onze straat verdwijnt met "de staart tussen de benen"

Maar alle gekkigheid op een stokje misschien kun je hier vinden wat je kunt ondernemen, en bij wie je moet zijn tegen geluidsoverlast *

Veel succes gewenst @Tom G Niets zo irritant als geluid wat je liever niet wil horen.

*BRON: Rijksoverheid
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Tom G, Welkom op het forum. Ik lees dat je ontzettend veel hinder hebt van lawaai van bepaalde zendapparatuur. Kun je toelichten wat je bedoeld met zendapparatuur? Kun je desnoods een foto plaatsen in dit topic, zodat ik weet wat je bedoeld? Zou je ook jouw postcode en huisnummer willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik intern opzoek naar iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven en hopelijk een oplossing.
Badge
Beste Marina, de apparatuur waar ik het over heb staat op het oxaal in deze voormalige kerk, dit is de ruimte boven de ingang waar vroeger het kerkorgel en het koor stond. Vermits dat ook de koelinstallatie zich daar bevind achter gesloten deuren, bekomen deze haast geen zuurstof. Jullie collega's van T-mobile en Tele2 die tot voor kort ook daar een kast hadden met hun apparatuur, hadden een airco die lucht van buiten aanzoog, heden zijn ze naar een andere locatie verplaatst, net naast de ingang waar ze totaal geen probleem meer vormen.
Mijn voorstel is dat jullie deze verplaatsing ook doen zodat wij als eigenaar een duplex kamer kunnen maken op deze locatie voor uitbating.
Ander voorstel is dat er in afwachting van een definitieve oplossing er gekeken kan worden dat jullie koeling van Erickson meer zuurstof kan bekomen, zodat jullie apparatuur niet continu veel lawaai maakt, dit kan door bv. te kijken of er externe zuurstof aangehaald kan worden of de gaten in de deuren, ja deze apparatuur staat in een gesloten kast, groter kunnen gemaakt worden zodat er eveneens meer zuurstof bij jullie koeler kan komen. Als het warm weer is of koud maakt deze nog meer lawaai omdat hij dan nog meer zuurstof nodig heeft en bij normale temperatuur er al moeilijkheden bij heeft. locatie kan ik je met plezier geven als je wenst
Badge
@genetic als ik je link volg en lees zijn er inderdaad redenen om aan te geven dat het overlast is zoals ik reeds eerder aangaf. De vraag is nu van de bevoegde instanties wie ze dienen te contacteren en jaaaa.... dat is dan weer een heel andere uitdaging... in het kluwen van KPN de juiste contactpersoon op de juiste dienst te vinden die hieraan iets wil veranderen/ondernemen...
Vandaar dat ik het hier probeer, heb me al suf gebeld, gemaild, en veel meer dan dat en dan kom je dit forum tegen en dan hoop je alsnog dat er iemand zijn gezond verstand kan gebruiken en even zich in mijn plaats kan stellen dat hij/zij het ook niet fijn en draaglijk vind om dag in dag uit 24/7 in zo een irriterent lawaai te zitten werken, slapen, ... zelfs als we trachten de radio luider te zetten komt het gebrom (steeds monotone geluid er steeds door en ben je haast een zombie ...
Vandaar nogmaals KPN doe er wat aan aub het is niet leefbaar, werkbaar, niet voor mens en dier...
Misschien dat er nu iemand wakker wordt bij de club KPN en er wat wil aan doen?
Hoi @Tom G .
Geef @Marina_ en/of andere moderators even de kans.
Ik heb ze op dit forum al veel klachten zien oplossen.
Ik moet even schrijven dat ik wel vertrouwen in deze mensen heb.

Hhopelijk kunnen zij jou bijstaan in deze vervelende affaire.
Wens je sterkte de komende tijden.
Grote firma's zijn logge instituten.
En KPN is ook groot, en misschien ook wel groots in deze vervelende overlast.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Tom G, Begrijpelijk dat je de een beetje wanhopig wordt. Ik weet wie ik hiervoor kan benaderen en in de meeste gevallen wordt geluidsoverlast snel opgepakt. Waarom dit tot nu toe niet het geval is, is mij ook een raadsel.Hopelijk kunnen we dit snel verklaren. Zou je nog een foto kunnen plaatsen van het betreffende zendapparaat waar het over gaat? Dan weten mijn collega's waar ze mee te maken hebben en wat ze er aan kunnen doen. Ik zal aangeven dat jouw wens is om het apparaat te verplaatsen naar een andere bestemming.
Badge
Foto's van de apparatuur maken kan ik niet daar deze achter gesloten kastdeuren zitten. Deze kunnen enkel door medewerkers van KPN of door firma's in opdracht van KPN hierin. Jammer kan ik je daar dus geen foto's van geven. Indien ik zelf in deze kast had geraakt, had ik al lang reeds geprobeerd om het probleem zelf op te lossen.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Tom G
Het zal niet de bedoeling zijn van @Marina_ dat je gaat inbreken in de kast.
Een foto van de buitenkant is voldoende, hoe die kast er van binnenuit ziet weten ze denk ik wel. 🤔
Badge
Heeft geen enkel nut om een foto van de buitenkant te maken, het gaat over de inhoud van de kast die lawaai geeft, de informatie van opstelpunt, adres is reeds doorgegeven. Denk wel dat ze zullen weten wat voor apparatuur ze hebben staan, staat er al héél lang, misschien al zo lang dat de papieren reeds vergaan zijn. Hopelijk niet...
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Tom G, De informatie heb ik doorgezet naar collega's die gaan over het verplaatsen van apparatuur. Hopelijk kunnen ze mij meer vertellen. Je hoort snel weer van mij!
Reputatie 7
Badge +19
@Tom G, Ik heb zojuist een reactie ontvangen van mijn collega. Ik begrijp ook van mijn collega dat er al verschillende metingen zijn gedaan en dat jullie er niet zijn uitgekomen. Het dossier ligt inmiddels bij een juridische afdeling, daardoor kan ik hier niets meer mee doen. Hopelijk komt er alsnog een oplossing voor het lawaai van het apparatuur. Heel veel succes!
Badge
@ Marina Wij waren niet akkoord met de manier van de eenmalige meting en hebben dit ook aangegeven dit toestel en de manier van meten was niet correct. Jammer genoeg wordt er hier dus geen rekening mee gehouden.
Het is inderdaad zo dat we een advocaat hebben aangesteld, na maanden zelf eerst getracht te hebben, om in eerste instantie te kijken of er een mogelijkheid was tot verzoening/ oplossing doch dat dient van twee kanten te komen. November hebben we jullie opzeg gegeven, toen hadden jullie KPN het nog steeds nagelaten om huurgelden te betalen pas eind 2018 hebben we deze mogen ontvangen na het harde en noeste werk van onze advocaat!
Maar als jullie van mening zijn dat je niets meer dient te doen omdat er reeds een rechtszaak is ingespannen tegen KPN, maakt het wel duidelijk dat jullie niet mee willen denken en werken, ook niet op een forum als deze.
Badge
@genetic heb je raad opgevolgd, er is inderdaad geluidsoverlast volgens de wetgeving, doch dan vragen ze aan me wie de contactpersoon is bij de firma KPN, en dat is dan weer een heel lang verhaal waar je steeds door gestuurd wordt, en dan uiteindelijk terug aan af. Dus wie heeft tip voor me?
Reputatie 7
Badge +19
@Tom G, Uiteraard helpen we je op het forum waar we kunnen, maar uiteindelijk komen wij ook uit bij dezelfde collega's die jouw vraag al in behandeling hebben gehad. Aangezien het verhaal al via je advocaat loopt, lijkt het mij ook niet goed om verder te bemiddelen via een forum. Nogmaals succes en ik hoop dat er een passende oplossing komt.
Badge
Wederom weigert KPN dus samenwerking naar een oplossing. Gezond boerenverstand hebben ze er dus blijkbaar niet. Liever lang en duur getrouwtrek voor de rechtbank.
Hoop in ieder geval dat je hetzelfde mag meemaken, dan pas zal je weten hoe frustrerend en moedeloos je wordt van een zaak die met gezond boerenverstand reeds lang had kunnen opgelost geweest zijn.
We nemen hiervan akte en zullen dan ook niet nalaten alle mogelijke oplossing die we hebben betracht te bekomen voor de rechtbank meenemen ter illustratie dat jullie koppig en niet mee-willend willen zijn.

Reageer