Ik vraag me af waarom er niet adequaat omgegaan kan worden met klachten aangaande lawaaihinder van zendapparatuur. Vorig jaar kochten we een pand aan waar reeds sinds 1999 o.a. zendapparatuur van KPN stond. Tot op heden wordt er geweigerd om iets aan het geluid te doen, terwijl de andere operatoren dit wel gedaan hebben. Het kan toch niet zo zijn dat er na een bestemmingswijziging geen rekening gehouden dient te worden met de plannen van de nieuwe eigenaars? Dit omdat de huurder er reeds langer gebruik van maakt? 24 op 24 u 7 dagen op 7 continu een gebrom, van meer dan 56 decibel met koud of warm weer loopt dit snel op tot veel hoger... Technische dienst heeft komen opmeten, met een niet geijkt toestel, nadat de apparatuur eerst volledig werd stilgelegd, en dan een half uurtje (max) later nog een opname. Was er niet mee akkoord doch heb nooit een verslag van ontvangen, laat staan dat er melding van gemaakt werd van mijn bezwaar... Terwijl de gemeentelijke normering op 35 decibel ligt en max. 4u mag aanhouden is dit 24 u op 24 u.
Dienen we hier ook pers voor in te schakelen dat dit landelijk gepubliceerd dient te worden alvorens er iets aan gedaan wordt? Of via de rechtbank (dit kan weer lang duren) terwijl er niemand gebaat bij is dat er geluidshinder is en het héél eenvoudig opgelost kan worden...
Het lijkt wel op bewust pestgedrag!!!
*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid