Beantwoord

Lenovo laptop probleem: internetverbinding valt weg

• 28 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 2018 keer bekeken

Hallo, ik heb met mijn LENOVO laptop hetzelfde probleem als poel3: https://forum.kpn.com/internet-9/standaard-gateway-niet-beschikbaar-melding-454393 De laptop valt binnen een paar minuten uit en gaat dan na een tijdje vanzelf weer aan, wel geeft de laptop aan dat deze verbonden is.

Ik heb mijn laptop al terug laten sturen, maar hier hebben zij niets kunnen vinden.
Ik heb een draadloze internetverbinding dit is een Experiabox V8. Zou het hieraan liggen of toch aan de laptop? Op andere apparaten werkt dit namelijk wel.
icon

Beste antwoord door Vikash 29 oktober 2018, 13:33

Goedemiddag @Spruit. Welkom op het forum! Wat vervelend dat de internetverbinding steeds wegvalt op de laptop. Gebeurd dit ook als je het bekabeld aansluit? Ik ben ook benieuwd of je dezelfde problemen ook ervaart als je bent verbonden met een andere WiFi netwerk. Op deze manier weten we of we het in de laptop moeten gaan zoeken of op de Experia Box. Vul je ook gelijk je gegevens in op het KPN Forum profiel? Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag @Spruit. Welkom op het forum! Wat vervelend dat de internetverbinding steeds wegvalt op de laptop. Gebeurd dit ook als je het bekabeld aansluit? Ik ben ook benieuwd of je dezelfde problemen ook ervaart als je bent verbonden met een andere WiFi netwerk. Op deze manier weten we of we het in de laptop moeten gaan zoeken of op de Experia Box. Vul je ook gelijk je gegevens in op het KPN Forum profiel? Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +15
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het inmiddels is verholpen. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!
Hallo @Vikash. Was de afgelopen dagen druk bezig dus vandaar. Het internet doet dit ook niet als het bekabeld is aangesloten. Ik heb geen last van de problemen bij andere netwerken, ook niet met openbare WiFi netwerken
Hoop dat het nog optijd is!
Reputatie 7
Badge +15
Wat vreemd dat je thuis geen bekabelde of WiFi verbinding kan maken met deze laptop. @SjorsK @RobinFlikkema Heb jullie misschien enig idee hoe we @Spruit verder kunnen helpen met het maken van een internet verbinding? 😁
Reputatie 7
Badge +15
Wat je kan proberen is nieuwe drivers downloaden via de website van Lenovo.

Gezien dat niet via de laptop werkt zou ik het via een ander apparaat doen en vervolgens de drivers overzetten naar de Laptop.
Hallo @SjorsK . Ik ga dit binnenkort proberen, is er een mogelijkheid dat het wel met een nieuwe router werkt (aangezien het probleem waarschijnlijk tussen de wifi en laptop zit)
Dit omdat dit alleen niet werkt met deze router en bij andere wel.
Reputatie 7
Badge +15
Helemaal goed, als ik verder nog iets kan betekenen hoor ik het graag 🙂
Hoi @SjorsK . Ik probeerde via KPN een nieuw modem te zoeken, zodat ik deze om kan wisselen. Omdat het aan het modem ligt wil ik deze eigenlijk graag gratis, weet jij of er een mogelijkheid is? kan het op KPN niet vinden.
Reputatie 7
Badge +15
Omdat de WiFi verbinding op andere apparaten wel werkt, verwacht ik dat het niet aan de ExperiaBox ligt maar aan de laptop zelf. Heb je de nieuwste drivers al geïnstalleerd op deze laptop, zoals @SjorsK al voorstelde?
@Spruit @Vikash Ik ervaar exact hetzelfde probleem met mijn lenovo laptop en experia box. Een IT bedrijfje heeft al van alles voor mij gedaan (zoals nieuwe drivers geinstalleerd) maar konden mij niet meer helpen. Ik heb het het afgelopen half jaar op veel verschillende andere plekken getest en ben tot de conclusie gekomen dat het probleem ligt in de communicatie tussen lenovo en experia box. Ik heb het op veel andere plekken geprobeerd en ik ervaar alleen deze problemen met een experia box (v8 en v10a). 1 iemand met een extra lenovo laptop ervaarde ook dezelfde problemen met de experia box. Op andere plekken met andere routers/modems ervaar ik geen problemen met draadloos wifi. Aan de kabel heeft hij het wel altijd overal gedaan.

Reageer