Vraag

Leverbare snelheid op nieuw adres

  • 14 April 2019
  • 4 reacties
  • 252 keer bekeken

Enige tijd geleden heb ik telefonisch de verhuizing van mijn alles-in-1-standaard abonnement naar mijn nieuwe adres geregeld. Telefonisch werd toen in eerste instantie aangegeven dat de aansluiting niet via glasvezel kon worden gerealiseerd maar tijdens hetzelfde telefoongesprek kwam de medewerker bij KPN hierop teru,g Door aan mijn adres als toevoeging NABY in te vullen was de internet optie via glasvezel weer wel mogelijk. De toevoeging staat nu ook vermeld op het gegevensoverzicht dat digitaal is toegestuurd n.a.v. mijn verhuis melding. Inmiddels hebben wij de sleutel van onze nieuwe woning en heb ik geconstateerd dat er geen glasvezelkastje (zoals in mijn huidige woning) in de meterkast zit. Als ik mijn nieuwe adres op de site van KPN intik bij de postcode check (zonder de toevoeging NABY) krijg ik zelfs de melding dat op dit adres alleen maar een internetverbinding met snelheid 6/1 gerealiseerd kan worden. Op ons huidige adres hebben we een glasvezel verbindiing met internetsnelheid 200/200. Hierop zijn via het modem 5 TV's met HD recorder aangesloten (bekabeld). Aangezien wij nog 3 volwassen, studerende, kinderen thuis hebben die ieder hun eigen HD-recorder op de kamer hebben en veel gebruik maken het internet verontrust mij (ons) de melding van een internetverbinding met internetsnelheid 6/1 zeer. Op welke manier kan ik er achter komen wat KPN daadwerkelijk gaat leveren aan internetsnelheid / - kwaliteit nadat ik ben verhuisd?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Wat deze medewerker heeft gedaan is nogal discutabel. De toevoeging NABY is namelijk strikt gereserveerd voor bepaalde adressen. Om precies te zijn, dat van de glasvezelwijkcentrale zelf die ook een glasaansluiting heeft. Die kan dus nooit bedoeld zijn voor de woning van een klant.
Als jouw adres geen aansluiting heeft maar wel als je die toevoeging erbij zet dan concludeer ik dat de wijkcentrale (een kast of stenen gebouwtje) vlak bij jouw nieuwe woning staat. Kan dat kloppen?

Om de collega's van Webcare vast op weg te helpen kan je je adresgegevens (de nieuwe dan) in je profiel toevoegen. Dat is alleen zichtbaar voor jou en voor hen. Zelfs niet voor mij , aangezien ik niet bij Webcare werk maar bij het netwerkbedrijf.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Jos V Dit is een heel bijzonder verhaal, dat ik om eerlijk te zijn nog niet eerder heb gezien. Ik durf je niet met zekerheid te zeggen hoe alles precies zit. Ik laat het uitzoeken en ik kom bij je terug zodra ik meer weet.
Reputatie 7
Badge +10
@Bart_ Ik ben er ondertussen ook al achter. Hier is inderdaad precies datgene gebeurd waar ik bang voor was. Een stukje verderop staat een glasvezelwijkcentrale (in een nieuwbouwwijk). Daarin zit een FttH aansluiting om de kast zelf ook te kunnen beheren op afstand. Om redenen die ik niet meer kan achterhalen is daarvoor precies deze postcode en huisnummer gebruikt maar met die toevoeging NABY. Waarschijnlijk was dat omdat er geen andere bestaand adres in de buurt zat (het was een kaal nieuwbouwgebied).
Het migratieverzoek is ook afgekeurd omdat de latende partij (wijzelf dus) goed zaten op te letten.

Helaas heb ik vanuit mijn kant geen beter nieuws dan wat Jos zelf al had achterhaald. Op zijn nieuwe adres is op dit moment niet meer leverbaar dan 6 Mbit via de koperlijn en geen upgrades in de nabije toekomst voorzien.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Jos V Een achterliggende afdeling kijkt op dit moment naar jouw verhaal. Men zal zelf contact met je opnemen en als ik iets hoor laat ik je dat uiteraard ook weten.

Reageer