Beantwoord

Leverbare snelheid ten opzichte van snelheid in de praktijk

  • 6 February 2019
  • 4 reacties
  • 342 keer bekeken

KPN verkoopt max 50 Mbit voor een standaard pakket. Bij mij komt het niet verder dan 20-23 Mbit. Dat komt bij mij toch over alsof er oude auto's worden verkocht tegen nieuw prijs.

Wat kan er aan gedaan worden?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Dennis-L 6 February 2019, 21:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Zo is het niet helemaal.
KPN zegt niet dat ze maximaal 50Mbit leveren, KPN zegt dat ze een snelheid tot 50Mbit leveren.
Op het moment van bestellen krijg je ook keurig te zien welke snelheid er mogelijk is op jouw adres.



Daarnaast wordt er nog extra uitgelegd wat de soorten snelheden zijn en wat er mee bedoeld wordt

Geadverteerde download- en uploadsnelheid
Dit is de maximale 'tot'-snelheid zoals gecommuniceerd op o.a. kpn.com bij het gekozen pakket.
De geadverteerde snelheid is de snelheid die hoort bij je pakket, eventueel beperkt door de maximale snelheid op een adres.
Je meet deze snelheid dus op dezelfde manier als de maximale snelheid.

Maximale download- en uploadsnelheid
De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres.
Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst.
90% van de maximale snelheid moet tenminste in één van de tien uitgevoerde metingen gemeten worden.

Normaliter beschikbare download- en uploadsnelheid
85% en hoger van de maximaale download- en uploadsnelheid.
De normaliter gemeten snelheid moet in acht van de tien metingen gehaald worden.

Minimale download- en uploadsnelheid
75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid.

KPN NetwerkNL is wel de laatste jaren bezig om extra straatkasten te plaatsen of om bestaande straatkasten (kabelverdelers) om te bouwen naar zogenaamde actieve straatkasten.
Bij actieve straatkasten komt het DSL signaal uit de straatkast i.p.v. de wijkcentrale.
Omdat de afstand van je huis naar de straatkast vaak veel korter is dan de afstand tot de wijkcentrale zijn er vaak hogere snelheden beschikbaar.
Je kan op fourstack af en toe kijken of er een upgrade gepland staat in de komende 2 maanden en ook kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL, zo krijg je vanzelf een bericht als er werkzaamheden plaats gaan vinden in jouw buurt.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Basonline Ik zie dat Dennis je een heel volledig uitleg heeft gegeven en inhoudelijk kan ik er niets aan toevoegen. Natuurlijk willen we al onze klanten een zo hoog mogelijk snelheid bieden. Op de ene plek is nu eenmaal een hogere snelheid mogelijk dan op andere plekken. Daarom geven we bij het bestellen inderdaad aan welke snelheid wij denken te kunnen leveren op specifieke adressen. De verschillende snelheden bij onze pakketten zijn inderdaad 'tot-snelheden', die afhankelijk zijn van wat er op een adres mogelijk is. We doen uiteraard ons best om ons netwerk te verbeteren en op Fourstack kun je geplande upgrades bekijken.
Dank voor de reactie. Toch vind ik 28% minder bandbreedte toch een zeer ruime marge. Ik werk zelf in de financiële wereld en daar zou iedereen ontzettend boos worden. Misschien toch een soort van tunnelvisie (voor welke partij eigenlijk?).

Laat realtime de mogelijkheden zien zou ik zeggen. Ik haal overigens die 36 Mbit ook niet. Misschien geldt dat midden in de nacht als het rustig is....

Blijft een rare wereld zo...
Reputatie 6
Badge +9
Dank voor de reactie. Toch vind ik 28% minder bandbreedte toch een zeer ruime marge. Ik werk zelf in de financiële wereld en daar zou iedereen ontzettend boos worden. Misschien toch een soort van tunnelvisie (voor welke partij eigenlijk?).

Laat realtime de mogelijkheden zien zou ik zeggen. Ik haal overigens die 36 Mbit ook niet. Misschien geldt dat midden in de nacht als het rustig is....

Blijft een rare wereld zo...


Die 36Mbit was gewoon een voorbeeld en niet van toepassing op jouw adres.
Welke snelheid er mogelijk is op je adres krijg je te zien bij het bestellen zoals ik aangaf.
Ook kan je dit op op fourstack bekijken.

Nogmaals, bij DSL heb je een tot snelheid afhankelijk van wat er technisch op je adres mogelijk is.
Dat is geen rare wereld, dat is gewoon hoe DSL werkt, hoe verder van de centrale/straatkast hoe lager de snelheid is die op je adres geleverd kan worden.

Reageer