Beantwoord

levering Glasvezel

• 12 March 2012
  • 4 reacties
  • 9999 keer bekeken

Hoi iedereen,

Al 2 lange jaren wacht ik met smart op de komst van de glasvezel. In eerste instantie leek het goed te gaan. De kabel werd keurig in de wijk uitgerold en bij ons bij de oprit steekt zo'n mooi oranje kabeltje uit de grond. Hierna hebben we echter nooit meer wat gehoord terwijl de rest van de straat en wijk al wel glasvezel heeft. Slechts 4 huizen in 1 rij hebben dit niet, waaronder ons huis. Toen er een reggefiber winkel in Leeuwarden kwam ben ik er direct heen gegaan, de persoon de mij te woord stond zei dat het in de planning stond en binnen 2 maand we aangesloten zouden zijn. Omdat ik dit wonderlijk vond ben ik 3 weken later weer gegaan, de man bleef bij zijn verhaal. Toen ik na 3 maand niks gehoord had ben ik weer naar de winkel gegaan waar ze me een 0900nummer gaven van de onderaannemer. Op dit nummer wordt echter nooit gehoor gegeven. Ik ben op dit moment ten einde raad wat glasvezel betreft. Alle postcodechecks geven aan dat glasvezel er nooit zal komen, terwijl 30m verderop heeft iedereen het.

is hier nog iets aan te doen of zal ik op zoek moeten naar alternatieve providers?

Het gaat om de Harlingerstraatweg 105 in Leeuwarden. De huizen 103 t/m 109 hebben als enige geen glasvezel.

icon

Beste antwoord door Monique 12 April 2012, 15:03

Bekijk origineel

4 reacties

Beste Pieter050

Helaas staat uw exacte gebied nog niet op de planning voor de aanleg van Glasvezel. Het is natuurlijk naar dat ze dat zo vlakbij wel hebben, en bij u nog niet, maar zo zijn er meerdere gebieden die er net naast vallen. Uiteindelijk gaan we ook bij u glasvezel aanleggen, maar er is op dit moment nog niet bekend wanneer. Op het moment dat de plannen wel concreet zijn, krijgt u hier bericht van in de bus. Er is op het moment dus even niets te doen dan wachten.

Met vriendelijke groet,

Peter

Beste Peter,

dank voor je reactie. Zoals ik getyped had ben ik op de hoogte van het feit dat in heel Nederland uiteindelijk glasvezel komt, maar dat het in dit geval hier een foutje betreft omdat er 4 huizen zijn overgeslagen. We hebben namelijk ook al de concrete plannen in de bus gekregen zo'n 2 jaar geleden en aangegeven dat we mee wilden doen. Na afgelopen week een officiele klacht te hebben ingediend bij Reggefiber zelf hebben ze eindelijk de juiste stappen ondernomen en toegegeven dat de onderaannemer een fout heeft gemaakt en ons heeft vergeten aan te sluiten. Hier hebben we helaas bijna 3/4 jaar voor moeten zeuren en klagen, en we werden van het kastje naar de muur gestuurd. Het valt me ook erg tegen dat de reactie die ik op mijn verhaal heb gekregen eigenlijk geheel nietszeggend is en dat er niet is gekeken naar wat ik daadwerkelijk heb getypt en naar mijn idee een standaard afpoeier-haal als reactie wordt gegeven.

Het is namelijk te gek dat je 2 jaar geleden glasvezel beloofd wordt en dat je 2 jaar later in 1 keer uit de planning bent en dat je hele straat het verder wel heeft. Gelukkig heeft Reggefiber toch haar fout toegegeven en gaan ze er nu echt wat aan doen om het goed te maken en hebben we hier ook snel glasvezel.

N.a.v. mijn verhuizing is mij toegezegd dat mijn glasvezelaansluiting op het Java eiland, Amsterdam, per 28 maart 2012 operationeel zou worden. Vervolgens zijn alle afspraken afgezegd met de mededeling dat KPN Glasvezel nog niet kan zeggen wanneer die aansluiting wel komt. Intusssen zit ik dus zonder vaste telefoon, moet ik internetten via iPhone of mijn werk en moet ik TV kijken via een tijdelijk abonnement op Digitenne. Vraag: hoe kan ik hierover een klacht indienen?

Hallo NM,

Vervelend allemaal. Mag ik je bestelling nakijken? Graag je postcode en huisnummer in een Persoonlijk Bericht, dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen. 

Met vriendelijke groet,

Monique

Reageer