Beantwoord

Canadese LG UK6300bub TV, werkt deze in NL?

  • 24 January 2020
  • 6 reacties
  • 188 keer bekeken

Ik woon nog in Canada, maar verhuis in April naar Nederland, heb deze tv net 1 jaar geleden gekocht en zou hem met mijn verhuisgoed mee willen nemen. De 110V lijkt mij geen probleem met een omvormer, maar heb ik een probleem met het HZ verschil, 50 of 60hz.

werkt mijn tv aangezien wij hier NTSC hebben en geen PAL.

 

Admin: titel aangepast en topic verplaatst naar andere categorie n.a.v. je andere topic

icon

Beste antwoord door CorCanada 25 January 2020, 15:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @CorCanada 

In de technische gegevens staat:
 

Power Supply (Voltage, Hz)

100~240Vac 50-60Hz

Dus je TV kun je ook op 230Volt 50Herz aansluiten.

Kan alleen niet vinden of hij ook PAL ondersteund

 

Lijkt me ook een heel gedoe om je TV mee te nemen
Is verkopen niet beter en hier een nieuwe kopen?

 

Welkom terug, bijna dan.

Bij digitale televisie is geen sprake meer van ntsc of pal. Dat zijn normen voor analoge televisie.
Moderne tv's zijn overigens altijd multinorm. Behalve via de analoge tuner, maar die wordt bij KPN toch niet gebruikt. Met een losse settopbox heb je gewoon ontvangst.

Via de KPN settopbox levert ie via hdmi een 1080i50 / 1080p50 signaal aan de tv.

De tv moet een beeldverversing (refreshrate) van 50 Hz kunnen verwerken via hdmi. En kunnen werken op 230 volt.

In Canada is bij mijn weten de spanning 115 volt.

En je hebt de tv niet verkocht, maar gekocht neem ik aan. (anders zou ie ook niet mee hoeven...)

Reputatie 7
Badge +24

Zit er achterop de tv niet een rood schuifje ofzo wat je om kunt zetten? 

Zo'n omvormer lijkt me niet echt een optie. Kost ook weer geld. En je hebt weer een extra kast bij je tv staan.

Reputatie 7
Badge +21

Dat hoeft toch niet?

Power Supply (Voltage, Hz)

100~240Vac 50-60Hz

Dus je kunt hem zo aansluiten.
Heb je vaker met electronische voedingen, hoef je niks voor om te zetten werkt op alle spanningen tussen 100 en 240 Volt.
Geen omvormer voor nodig.

En dank @PeterG ik wist dat niet van NTSC of PAL bij digitale TV (En Secam zal er dan ook wel onder vallen)_

als dit er op staat

Power Supply (Voltage, Hz)

100~240Vac 50-60Hz

werkt hij gewoon je hebt alleen een verloop nodig

deze zijn onder de term reisstekker te verkrijgen

of je hebt zo,n kleine stekker achterin de tv deze zijn gewoon los tekoop hier

 

Iedereen bedankt voor het meedenken. Achterop de TV staat inderdaad 100/240V 50/60Hz. Probleem opgelost. Alleen inderdaad een ander snoertje kopen. Maak je geen zorgen over het vervoer vanuit Canada, professionele verhuizers komen alles zeewaardig inpakken, kunnen zelf gewoon alles laten staan en de deur uit lopen.

Nogmaals bedankt