Vraag

Linksys Router achter experiabox

• 29 november 2016
  • 3 reacties
  • 1276 keer bekeken

Aangezien de experiabox in mijn meterkast hangt, en het wifi niet geweldig is hiervan wil ik graag mijn linksys router in de woonkamer leggen. De experiabox is verbonden via een devolo dvs 1200 set naar mijn woonkamer. Daar heb ik dus 1 kabel die dan mijn router ingaat, en vervolgens naar de tv en spelcomputer moet gaan. Probleem als ik deze insteek werkt de wifi via de router wel, maar heeft de tv geen signaal meer.

Kpn medewerker heeft mij aan de telefoon gezegd dat de router er gewoon achter gezet kan worden. Dit werkt dus niet zomaar.

Ik wil mijn router puur gebruiken om beter wifi door het huis te hebben
Iemand die mij kan duidelijk kan uitleggen hoe ik dit aan de praat krijg?

Admin: topic verplaatst naar juiste board

3 reacties

Reputatie 7
De TV ontvangers moeten rechtstreeks of via een switch op de Experia Box aangesloten worden. Dit kan niet via een router.
Als die Linksys router bridge- of AP-mode ondersteunt, zet hem daar dan eens op, de kans bestaat dat de TV ontvanger dan wel zal werken als deze op de Linksys aangesloten is. Welk type Linksys heb je overigens?.
Beter is het mijns inziens om die Linksys te vergeten en een KPN Wifi "versterker" aan te schaffen.
Succes verzekerd en het apparaat is belachelijk goedkoop.
Alternatief is om achter de devolo een switch te plaatsen en op die switch de TV ontvanger en de Linksys router aan te sluiten.
En alweer iets wat kpn je beloofd bij het aflsuiten, maar erna niet blijkt te werken. Wat een ***** service en ***** bedrijf manmanman

*Admin: bericht aangepast i.v.m. de huisregels
Reputatie 7
Badge +30
Oke

Reageer