Beantwoord

Linksys Velop gastennetwerk en routed of bridged modus?

  • 16 January 2020
  • 4 reacties
  • 596 keer bekeken

Beste,

 

Wij hebben glasvezel van KPN 100mbp.

 

Helaas is de wifi bar slecht. Wij hebben destijds twee wifiversterkers gekregen, en beneden werkt deze OK. Helaas wilde de tweede wifiversterker nooit connecten. We deden precies wat ons werd gevraagd met de APP, maar helaas pakte de tweede gewoon niet. Dit is al een jaar geleden en helaas weten we niet meer waar de tweede versterker is.

 

Nu heb ik een aantal domotica producten besteld en heb ik dus echt boven Wifi nodig ( alles is boven bekabeld aangesloten ). Nu ben ik niet tevreden met mijn KPN wifi versterkers dus daar wil ik van af. Ik wil ook de optie hebben voor het maken van een gastennetwerk. Dit kan niet met mijn huidige wifiversterker of met mijn experia box V8.

 

Ik ben een Leek op het gebied van netwerken. Ik kan alleen de echte basics. Dus ubiquiti valt al af.

Daarnaast ben ik budget gebonden ( het liefst onder de 150 euro ).

Ik kwam uit op de linksys velop. Een vriend is er super tevreden mee, de prijs is gunstig ( 135 euro voor twee ) en boven alles, hij is super gebruiksvriendelijk voor mensen zonder enige kennis van internet.

 

Nu ben ik er wel achter gekomen dat je alleen een gasten netwerk kan creeëren in Routermodus, en dat je veel optie's kwijt raakt in bridge modus. Nu wil ik dus echt een gastennetwerk ( Niet per definitie voor veiligheid, wie wilt mij nou hacken?? Maar ik vind het niet fijn als gasten ons primaire wifi-wachtwoord weten ). Ten tweede vind ik de functies in de APP zoals parental control en speedmetingen zeer handig. 

 

Mijn vraag is, wat zijn de nadelen mocht ik deze in Routermodus installeren? ( TV zal ik op Experia box aansluiten). Kunnen mijn Wifi apparaten dan niet meer communiceren met mijn bekabelde apparaten? ( dit is wel echt een MUST ). En zal de linksys Velop minder snel zijn, omdat die nu ook een tweede functie heeft naast wifi?