Vraag

luvion camera benaderen via 4G

  • 1 November 2019
  • 12 reacties
  • 3895 keer bekeken

Ik heb een Luvion grand elite 3 connect babyfoonset gekocht omdat hier een functie op zat om de camerabeelden te bekijken via het mobiele internet van mijn telefoon.

De camera is ingesteld binnen het thuisnetwerk via de Luvion app.

Helaas is het dan standaard blijkbaar niet voldoende goed ingesteld zodat bekijken via 4G ook daadwerkelijk werkt.

Na contact te hebben gehad met Luvion hebben zij een uitleg gestuurd over port forwarden in de router. Welke porten er doorgezet moeten worden.
Na dit in te stellen in mijn experia box V10 zou ik verwachten dat het dan ook zou moeten werken, echter d.m.v. een controle of de ingestelde poorten open gezet zijn blijken deze niet eens open te staan.

Inmiddels heb ik meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN om dit juist ingesteld te krijgen. Iedere keer word ik van het kastje naar de muur gestuurd en niemand kan helpen. Graag zou ik dus via deze weg contact krijgen om dit probleem te verhelpen.

Vriendelijke groet, Daniël den Uil


12 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Nieuwkomer welkom op ons KPN forum. Had je de babyfoon handmatig ingesteld op de volgende manier?

 

Handmatig instellen
Als je aangesloten netwerkapparaat geen UPnP ondersteunt of als je hier geen gebruik van wil maken, kun je ook handmatig poorten openzetten. Dit doe je als volgt:

1. Log in op je modem via http://192.168.2.254 . Is het de eerste keer dat je inlogt op het modem? Je gebruikersnaam is dan ‘admin’. Je kunt het wachtwoordveld leeglaten. 

5df71292-5a44-4d0c-9165-194b982abd48.png


2. Klik op het tabblad ‘Instellingen’ en ga naar ‘Port forwarding – Ipv4’.

83ae5600-da58-467f-b0c7-28610ccbdf94.png


3. Klik op ‘Application Configuration’ en kies de juiste ‘App Groep’.

49f90450-8ffe-4b49-a6b2-6026fd792331.png


4. Klik vervolgens onderaan de pagina op ‘Maak een nieuwe appnaam’.

54130885-1787-4536-939d-43fd8737779a.jpg


5. Vul de naam van het te verbinden apparaat in en klik op ‘Toepassen’.

190f28db-03a6-43e6-b9a1-cc78ca5fbad7.png


6. Vul alle velden in. Controleer en noteer alle poorten en het protocol (TCP, UDP of TCP en UDP) van het te verbinden netwerkapparaat. Weet je deze niet? Raadpleeg dan de handleiding van het apparaat en vul de gevraagde poortnummers in. Herhaal deze stap als de app meerdere poortnummers nodig heeft die open moeten zijn, klik daarvoor op (het + teken voor) "Maak een nieuwe regel".

f1bf46cb-b932-4900-8363-72f7fb7c6b80.png


7. Klik op ‘Toepassen’. De nieuwe appnaam is nu opgeslagen in jouw modem.

8. Als laatste stap ken je de geforwarde poort toe aan het IP-adres van het apparaat. Klik hiervoor op ‘Maak nieuw item aan’ onder het kopje ‘Poort forwarding – IPv4’.

06c1580f-485a-44fc-9fe5-b651ceed9f8a.png


9. Vul alle velden in en selecteer je zojuist aangemaakte appnaam uit de lijst. Klik op ‘Toepassen’. Klaar!

18b20350-3c69-46e9-ab01-c587e9c1907f.png

 

Ik hoor graag van je ! 

Dit heb ik inderdaad op deze manier ingesteld. Ik heb gecontroleerd met de instellingen bij een vriend die dezelfde camera en experia box heeft.

Het enige wat op mijn router anders is dan hierboven is dat ik een IPv6 in kan stellen en ik kan niet uit een app groep audio/video kiezen bijvoorbeeld.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Den Uil Engineering, en je had het ingesteld op IPv4 ? 

Klopt, ik heb dit alleen ingesteld onder IPv4

Ik zie dat ik in de uitleg iets vergeten ben te vermelden wat misschien van belang kan zijn. Aan de Experia box hangt een Orbi mesh netwerk. Dit netwerk voorziet alle apparaten van wifi of bekabeld internet. Dit netwerk is ingesteld als acces point en hier kan dus eigenlijk niks ingesteld worden aan port forwarding.

Reputatie 5
Badge +7

Dat is inderdaad wel van belang, die port forwarding wordt gedaan op de IP adressen die het modem toekent. Op het moment dat je een ander apparaat hebt dat de IP adressen toekent gaat dit niet meer via je Experia box. Heb je eens te mogelijkheid om te testen zonder je Orbi mesh netwerk? 

Dat is juist het punt, het orbi systeem geeft alleen de signalen door in de woning vanuit de experia box.

Ik kan het orbi systeem ook anders instellen zodat deze fungeert als router, op die manier kan ik daar wel allerlei instellingen in zetten zoals port forwarding.

Met orbi ingesteld zoals nu zou deze niet het probleem moeten zijn.

De reden dat ik voor het orbi systeem heb gekozen is omdat het wifi signaal van de experia box niet toereikend is. Als ik dus zou proberen heb ik dichtbij de box een prima signaal maar als ik naar de positie ga waar de camera gebruikt moet worden dan heb ik geen bereik meer. Dit is dus eigenlijk geen optie.

Ik ben gisteravond weer even aan het stoeien geweest met bovenstaande. Ik heb het orbi systeem anders ingesteld zodat deze als router fungeert en niet als acces point. Voordat ik hiermee bezig ging heb ik de experia box terug laten zetten naar de fabrieksinstellingen zodat er geen aanpassingen actief waren die ik zelf heb gemaakt. Daarna heb ik het orbi systeem ingesteld als router en hier de instellingen gemaakt voor de port forwarding zoals aangegeven door Luvion.

Ook dit heeft niks geholpen tot nog toe.
Als ik de luvion app aan zet terwijl ik met wifi verbonden ben dan kan ik de beelden bekijken.
Op het moment dat ik de wifi uit zet en overschakel naar 4G dan is de camera offline.

Is het mogelijk om telefonisch contact te krijgen en de pc op afstand over te nemen om de instellingen te controleren?

Dit duurt inmiddels wel heel lang voordat het werkt.

Reputatie 5
Badge +7

Ik kan me voorstellen dat je hier al lang mee bezig bent! En ook vervelend dat het naar het aanpassen van je orbi systeem nog steeds niet werkt. Je kan hier technische ondersteuning voor krijgen maar alleen als je een techdesk abonnement hebt voor €5 per maand(maandelijks opzegbaar) daarover kan je meer informatie krijgen via 0800-0402. Officieel valt deze ondersteuning namelijk buiten ons eigen apparatuur dus kunnen we hier bij de reguliere klantenservice niet bij helpen. 

Misschien dat onze gebruikers @wjb of @PeterG nog tips hebben:slight_smile:

Reputatie 7

Ik ben gisteravond weer even aan het stoeien geweest met bovenstaande. Ik heb het orbi systeem anders ingesteld zodat deze als router fungeert en niet als acces point. Voordat ik hiermee bezig ging heb ik de experia box terug laten zetten naar de fabrieksinstellingen zodat er geen aanpassingen actief waren die ik zelf heb gemaakt. Daarna heb ik het orbi systeem ingesteld als router en hier de instellingen gemaakt voor de port forwarding zoals aangegeven door Luvion.

Nu jij jouw orbi als router ingesteld hebt, heb je die dan ook als DMZ Host op de Experia Box ingesteld?

Helaas ben ik niet thuis in deze materie.

 

Na contact te hebben gehad met Luvion hebben zij een uitleg gestuurd over port forwarden in de router. Welke porten er doorgezet moeten worden.

Ik ben erg benieuwd welke poorten dit zijn - zit met een vergelijkbaar issue.

Groet,

Dick

Reageer