Beantwoord

Maakt elektra in de buurt van de DSL die binnenkomt en de bondingkast uit?

• 19 september 2017
  • 5 reacties
  • 137 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb thuis Bonded VDSL. Dus zit er een kastje waar deze 2 kabels in gaan, en daaruit gaan ze weer naar de router.

Ik vroeg me af: Maakt het uit als er (grote) elektra langs deze kabels loopt. Ofwel vanaf de binnenkomst tot aan de router. Want er lopen hier meerdere dikke en zware stroomkabels langs (Zo een beetje alles van in en rondom het huis). En ik vroeg mij af of dit uitmaakt.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 19 september 2017, 17:34

Als het parallel loopt wel, netzoals bij Ethernet. Hoe veel het uitmaakt, tja, dat verschilt en is in veel gevallen weinig.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Als het parallel loopt wel, netzoals bij Ethernet. Hoe veel het uitmaakt, tja, dat verschilt en is in veel gevallen weinig.
Reputatie 1
Badge
Als het parallel loopt wel. Bedankt voor de info!
Reputatie 6
Badge +7
Het zal in theorie iets uitmaken, echter VDSL werkt in Megahertz freqentiedomein en zelfs voor eventuele spikes zijn de algorithmes wel zodanig dat het insignificant is. Je kan e.v.t. afgeschermd telefoonkabel gebruiken als je bang bent dat het gaat storen (voor die paar meter vanaf ISRA punt, maar maak het zo kort mogelijk).

Bonded VDSL heeft per definitie in zichzelf van huis tot centrale de lijnen parallel lopen met alle 4 aders operationeel in Megahertz bereik en in de grond lopen ook daaran parllel stroomkabel vor alle huizen. Als storing m.b.t. parallel lopen van leidingen voor mondernste DSL standaarden een probleem zou zijn, zagen de diverse ITU standaarden er wel anders uit kwa algorithmes.
Reputatie 7
Badge +30
Dat is nu juist waar Vectoring voor is, de overspraak tussen alle aderparen in een bundel verminderen.
Reputatie 6
Badge +7
Dat is nu juist waar Vectoring voor is, de overspraak tussen alle aderparen in een bundel verminderen.
Inderdaad, ooit was er een probleem met te veel overspraak tussen lijnen die parallel lopen. Daar is nu dus technologie voor om daar mee om te gaan en er geen nadeel van te hebben.

Wat ik wil aangeven is dat je 1st antwoord ongegrond is. Het creeert een vermeend probleem in vele meterkasten. Je zult met statistieken moeten komen anders blijft het in ieder geval voor mij geen steekhoudende argumentatie.

Reageer