Beantwoord

Maandelijks opzegbaar internet

• 26 november 2012
  • 2 reacties
  • 19715 keer bekeken

Hallo,

Ik zit met een klein probleem. Ik woon in een studentenhuis en een huisgenoot die vertrokken is heeft het internet (van een andere provider) opgezegd. Wij zijn dus op zoek naar een nieuw internetabonnement. Echter, alle internetabonnementen zijn jaarcontracten dat is voor ons helemaal niet handig, want geen van ons zal er nog langer dan een half jaar wonen. Ik weet dat het mogelijk is om het contract over te laten nemen door een nieuwe huisgenoot, maar wanneer deze dat niet accepteert zit je met een behoorlijke afkoopsom, dus dat risico wilt niemand van ons nemen. Het makkelijkste zou inderdaad zijn als de huisbaas zoiets afsluit, maar daar is al naar geïnformeerd en daar hebben huisjesmelkers blijkbaar geen zin in. De laatste optie is dat je het internet meeverhuist naar je nieuwe adres, maar het nieuwe adres (studentehuis) zal al internet hebben, waardoor dat ook niet relevant is. Kortom: Waarom bied KPN of welke provider dan ook geen maandelijks opzegbaar internet aan voor bijvoorbeeld een paar euro extra per maand. Ik weet dat Alice dat vroeger had, maar die is overgenomen door Tele2 en die doet dat ook niet. Je zou toch mogen verwachten dat KPN als marktleider zo'n (basis)mogelijkheid aanbied, want er zullen veel meer (mogelijke)klanten met hetzelfde probleem zitten.

icon

Beste antwoord door Chrisgj 26 november 2012, 17:21

De buren zijn ook studenten en die delen hun internet al met tenminste 4 personen, dus dat wordt hem niet. De pakketten van Ziggo ken ik en de prijzen zijn op zich nog wel oké, maar daar moet je per se je tv aansluiting omgooien en toevallig gaat de tv wel weer via de huisbaas.

De oplossing die ik nu heb is dat ik mobiel internet gebruik, waarmee ik dus slechts enkele sites kan bezoeken voordat ik mijn limiet overschrijd. Dat mobiele internet voor mijn laptop is WEL maandelijks opzegbaar. Maar ik ga in 2013 zo snel mogelijk proberen te verhuizen, dat is mijn definitieve oplossing.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dag Chrisgj,

Het is voor internet aanbieders helaas simpelweg niet interessant om voor enkele maanden een aansluiting te realiseren. Mogelijk kunt u op het WiFI netwerk van de buren mee internetten, eventueel tegen een kleine vergoeding.

De Ziggo alles in 1 paketten en Tv + Internet pakketen zijn wel maandelijks opzegbaar, echter betaalt u dan flink.

Laat u even weten of u iets heeft aan deze informatie en wat het gaat worden?

Met vriendelijke groet,

Sjoerd Kuilman

De buren zijn ook studenten en die delen hun internet al met tenminste 4 personen, dus dat wordt hem niet. De pakketten van Ziggo ken ik en de prijzen zijn op zich nog wel oké, maar daar moet je per se je tv aansluiting omgooien en toevallig gaat de tv wel weer via de huisbaas.

De oplossing die ik nu heb is dat ik mobiel internet gebruik, waarmee ik dus slechts enkele sites kan bezoeken voordat ik mijn limiet overschrijd. Dat mobiele internet voor mijn laptop is WEL maandelijks opzegbaar. Maar ik ga in 2013 zo snel mogelijk proberen te verhuizen, dat is mijn definitieve oplossing.

Reageer