Vraag

Mac Adres blokkeren werkt niet (Experia v10)

• 31 december 2016
  • 9 reacties
  • 6443 keer bekeken

Ik probeer een mac adres te blokkeren maar dit lukt gewoon helemaal niet.
Het mac adres staat in de lijst onder " Access Control-Rule Configuration" (WiFi -> Advanced) maar dit heeft helemaal geen effect. Ik kan nog steeds op het internet met dit mac adres.....
"Access Control-Mode Configuration" staat op "Disable MAC ACL" maar ik heb ook "Enable MAC ACL" geprobeerd en ook dit werkte ook niet...
Ik heb pas sinds een paar dagen KPN internet dus het heeft nog nooit gewerkt...Hiervoor had ik Ziggo en dat kon erg eenvoudig, gewoon mac adres toevoegen en opslaan en klaar.
Mijn geduld begint wel een beetje op te raken met kpn

9 reacties

Ik heb zelfs geprobeerd de router te rebooten via de web interface maar zelfs dat werkt niet...
Ik heb geen access point of repeater oid
RobinFlikkema schreef op 22 dec '15 om 10:36u
Kan het zijn dat ze pas geblokkeerd worden bij het opnieuw verbinding maken? 
Ik denk dat ik weet wat het probleem is.  De MAC-blokkade werkt alleen voor apparaten die rechtstreeks met de KPNrouter verbonden zijn, heb ik gemerkt. Vast of Wifi. Zodra er een accesspoint of lineadapter tussen zit, werkt de MAC-blokkering niet meer.

Dat heb ik niet eens maar toch werkt het niet..

Admin: post afgesplitst naar je eigen topic
Reputatie 7
Badge +28
Hey Maria, welkom op het forum! Ik heb niet veel ervaring met de MAC ACL in de V10, maar zodra je die op enabled hebt staan zou je alleen op internet moeten kunnen met de apparaten wiens MAC-adres je hebt toegevoegd (whitelisting). Om een apparaat dan ook de toegang tot internet te ontzeggen, enable MAC ACL en verwijder het MAC-adres uit de lijst.
Hey Maria, welkom op het forum! Ik heb niet veel ervaring met de MAC ACL in de V10, maar zodra je die op enabled hebt staan zou je alleen op internet moeten kunnen met de apparaten wiens MAC-adres je hebt toegevoegd (whitelisting). Om een apparaat dan ook de toegang tot internet te ontzeggen, enable MAC ACL en verwijder het MAC-adres uit de lijst.

Dat heb ik geprobeerd maar het lijkt niet te werken...het mac adres staat in de lijst maar heeft totaal geen effect
Reputatie 6
Badge +10
Als je MAC filter gebruikt moet je het MAC adres wat je wil blokkeren juist niet
in de lijst zetten, dat is ook juist wat Erik_ duidelijk probeert te maken.

Disable MAC ACL is als je geen gebruik wil maken van de mac filtering.
Enable MAC ACL is als je wel gebruik wil maken van de mac filtering, alles
wat in de lijst staat mag toegang krijgen via het wifi netwerk.
Als je MAC filter gebruikt moet je het MAC adres wat je wil blokkeren juist niet
in de lijst zetten, dat is ook juist wat Erik_ duidelijk probeert te maken.

Disable MAC ACL is als je geen gebruik wil maken van de mac filtering.
Enable MAC ACL is als je wel gebruik wil maken van de mac filtering, alles
wat in de lijst staat mag toegang krijgen via het wifi netwerk.

Het maakt niet uit welke optie ik kies ik heb ze beiden geprobeerd en geen van de twee doet iets
Reputatie 7
Als je bij de geavanceerde wifi instellingen kiest voor MAC ACL inschakelen dan krijgen alleen de apparaten waarvan het MAC adres voorkomt in de daaronder getoonde lijst toegang tot het netwerk.

De V10 heeft dus alleen een "MAC address whitelist" voor de toegang, geen "MAC addresd blacklist".
Ik heb het werkend gekregen.
Het werkt iets anders dan bij Ziggo.
Als je een mac adres toevoegt bij Ziggo dan wordt het direct geblokkeerd maar bij KPN moet het apparaat dat je probeert te blokkeren eerst van het netwerk worden geschopt. Vervolgens lijkt het geen verbinding meer te kunnen maken
Reputatie 7
Ik heb het werkend gekregen...Kan je eens een screenshot plaatsen van jouw wifi toegangscontrole instellingen.

Reageer