Beantwoord

Mac filter en Draadloze WiFi versterker

  • 17 December 2019
  • 6 reacties
  • 444 keer bekeken

Kortgeleden is mijn ZyXel modem (als Telfort-klant) vervangen door de ExperiaBox v10a.  Op dat modem heb ik de Mac-adressen van mijn draadloze apparaten bij het MAC filter , zowel bij 2,4 als ook de 5 Ghz ingevoerd en geactiveerd. Aangezien het draadloze signaal op de benedenverdieping niet sterk was, heb ik de draadloze ronde wifi versterker (twee stuks) aangeschaft. Het signaal op de benedenverdieping is nu goed. Helaas constateer ik dat de draadloze wifi versterker de instellingen van mijn MAC filter op mijn ExperiaBox v10a niet overneemt. Daar zowel de ExperiaBox als de draadloze wifi versterker door KPN geleverd worden, ga ik er van uit dat met een firmware update dit euvel verholpen kan worden. Graag uw reactie.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 January 2020, 21:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het zal in ieder geval geen bug zijn. Het is gewoon een optie die ontbreekt op de versterkers. Dat kan in theorie natuurlijk toegevoegd worden via een firmware update. Maar reken hier op de korte termijn maar niet al te veel op.

Hoi @Coubertoos . Welkom op het forum.

Mag ik vragen waarom je deze feature gebruikt? Is het een extra veiligheidsmaatregel? Ik ben gewoon even nieuwsgierig. 

Ik ga voor je navragen of deze feature nog gepland staat als update voor de ronde wifi versterkers! Ik verwacht eerlijk gezegd niet maar we weten het pas zeker als ik antwoord heb van de developers. Wordt vervolgd. 

Ik heb een antwoord ontvangen en zoals ik verwachtte staat deze implementatie erg laag op de prio lijst.

De ontwikkelaars geven aan dat als het eenvoudig in te bouwen is, er een (kleine) kans is dat deze in een toekomstige update zit maar ga er niet van uit. Voor hetzelfde geld zal deze er niet komen. Wellicht niet het antwoord waar je op zit te wachten maar dit is helaas de praktijk.

 

Beste Erwin,

Dank voor je reactie. Inderdaad is dit niet het antwoord waarop ik hoopte, maar dat ik gelet op jouw eerdere berichtgeving wel verwachtte.

Ben in ieder geval voornemems om KPN middels een brief  deze onvolkomenheid voor te leggen en te verzoeken hieromtrent nadere actie te ondernemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Het is geen onvolkomenheid. Het is gewoon iets wat niet ondersteund word. Net zoals gastennetwerk bijvoorbeeld. Is ook niet mogelijk met dat ding. En er zijn nog wel wat andere dingetjes die ook niet kunnen hoor. Bijvoorbeeld 's avonds om laten we zeggen 11 uur automatisch de wifi uitzetten. Kan volgens mij ook niet. 2,4 en 5 GHz netwerk splitsen kan ook niet. Als je dat allemaal wel wilt, dan kan je beter gewoon een accespoint van TP-Link of Netgear ofzo aanschaffen.