Beantwoord

MAC filter werkt niet

• 22 december 2015
  • 6 reacties
  • 395 keer bekeken

Hallo,

Ik wil graag MAC filtering toepassen en gebruik de DENY-optie. Dus uitsluiten van MAC-adressen. Dit werkt echter niet. De MAC-adressen blijven operationeel na APPLY. Wie weet wat er verkeerd gaat?

Arjen

* Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door ahoog 22 december 2015, 12:59

RobinFlikkema schreef op 22 dec '15 om 10:36u
Kan het zijn dat ze pas geblokkeerd worden bij het opnieuw verbinding maken? 
Ik denk dat ik weet wat het probleem is.  De MAC-blokkade werkt alleen voor apparaten die rechtstreeks met de KPNrouter verbonden zijn, heb ik gemerkt. Vast of Wifi. Zodra er een accesspoint of lineadapter tussen zit, werkt de MAC-blokkering niet meer.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
RobinFlikkema schreef op 22 dec '15 om 10:36u
Ik denk dat ik weet wat het probleem is.  De MAC-blokkade werkt alleen voor apparaten die rechtstreeks met de KPNrouter verbonden zijn, heb ik gemerkt. Vast of Wifi. Zodra er een accesspoint of lineadapter tussen zit, werkt de MAC-blokkering niet meer.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Wel met een Accesspoint. Niet met een repeater.

Robin
Helaas, met een accesspoint of met een line-adaper tussen router en 'gebruiker' werkt de MAC-filtering niet. Ik heb het geprobeerd. De filtering wordt genegeerd.

Groet,

Arjen

Reputatie 7
Badge +30
Ooh, ja met powerline adapters kan het inderdaad ook zo zijn. Maar als je alleen een Accesspoint hebt met een kabel naar de Experiabox is er niets aan de hand.

Dit is omdat bij repeaters (en powerline adapters blijkbaar) jouw MAC Address wordt vervangen door het MAC Address van de repeater/adapter.
Bij een Accesspoint wordt jouw MAC Address gewoon doorgegeven aan de Experiabox.

Heel misschien is er nog een optie in de Accesspoint om een bepaald MAC Address te blokkeren, maar anders zal je het helaas anders moeten doen, waar je zelf al achter was.

Robin
Dankjewel Robin.

De accesspoint is rechtstreeks met kabel verbonden aan de Ex.box. Toch worden MAC-instellingen genegeerd via accesspoint. Kan aan de a.p. liggen. Ik moet er maar mee leren leven. :(

Groet,

Arjen

Reageer