Beantwoord

Mag ik mijn ISRA punt verwijderen als hij toch nooit meer gebruikt zal worden?

  • 22 May 2022
  • 28 reacties
  • 1449 keer bekeken

Is het mogelijk om het kpn punt weg te halen af knippen 

Deze aansluiting zal nooit meer gebruikt worden 

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 23 May 2022, 13:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hallo @peter-keetfm , als je bericht van KPN netwerk hebt gehad dat het kopernetwerk uitgezet wordt, lijkt me dat te mogen, tot die tijd mag je het laten zitten.

Als ik via www.kpnnetwerk.nl mijn postcode/huisnummer raadpleeg, zie ik staan dat over X dagen het kopernetwerk uitgezet wordt.

 

Hallo @peter-keetfm , als je bericht van KPN netwerk hebt gehad dat het kopernetwerk uitgezet wordt, lijkt me dat te mogen, tot die tijd mag je het laten zitten.

Als ik via www.kpnnetwerk.nl mijn postcode/huisnummer raadpleeg, zie ik staan dat over X dagen het kopernetwerk uitgezet wordt.

 

Bedankt 

Ik haal het van de week toch weg 

Rol het op tot onderin de meterkast

Ik heb die plek nodig voor het pon kastje van t-mobile

 

Dat heb ik maanden geleden al gedaan, en vorige week de laatste meters kabel uit de kruipruimte weggehaald, had de ruimte nodig voor de Ziggo AOP.😁

 

Reputatie 7

Ik heb die plek nodig voor het pon kastje van t-mobile

Ga je dan niet een FRITZ!Box 5530 of 5590 met G.PON SFP module gebruiken?

Reputatie 7

Als ik via www.kpnnetwerk.nl mijn postcode/huisnummer raadpleeg, zie ik staan dat over X dagen het kopernetwerk uitgezet wordt.

Wel heel erg duidelijk die vermelding op https://kpnnetwerk.nl.

Over hoeveel maanden?

@wjb , Dat weten ze nog niet, kan een paar zijn maar ook veel langer al men wil, pas als de laatste van het koper op de glasvezel zit kan het koper uit, en op somige plaatsen word het lastig als er 1 tussen zit die geen glas heeft.

Als ik via www.kpnnetwerk.nl mijn postcode/huisnummer raadpleeg, zie ik staan dat over X dagen het kopernetwerk uitgezet wordt.

Wel heel erg duidelijk die vermelding op https://kpnnetwerk.nl.

Over hoeveel maanden?

Bij mij staat inderdaad ook maanden, hoeveel dat is nog de vraag en voor KPN een weet.

 

Reputatie 7

@wjb, Dat weten ze nog niet, kan een paar zijn maar ook veel langer al men wil, pas als de laatste van het koper op de glasvezel zit kan het koper uit, en op somige plaatsen word het lastig als er 1 tussen zit die geen glas heeft.

Dan kom je nog steeds niet met een terugkoppeling van "Over  maanden ..." maar dan zeg je iets als "Het is nog niet bekend wanneer ...".

Overigens is elke woning in dit dorp (Houten) al vele vele jaren voorzien van glasvezel.

Ik heb die plek nodig voor het pon kastje van t-mobile

Ga je dan niet een FRITZ!Box 5530 of 5590 met G.PON SFP module gebruiken?

Zoals je zelf weet is voor mij een 5530 geen optie

Ik wil het eerst werkend hebben met de ONT van t-mobile

Later eens kijken naar de 5590

 

@wjb, Dat weten ze nog niet, kan een paar zijn maar ook veel langer al men wil, pas als de laatste van het koper op de glasvezel zit kan het koper uit, en op somige plaatsen word het lastig als er 1 tussen zit die geen glas heeft.

Dan kom je nog steeds niet met een terugkoppeling van "Over  maanden ..." maar dan zeg je iets als "Het is nog niet bekend wanneer ...".

Overigens is elke woning in dit dorp (Houten) al vele vele jaren voorzien van glasvezel.

Bij ons en de buurgemeente ook, alleen was er pas wel 1 hier die dus koper kreeg omdat de glasvezel in zijn meterkast op Nr 11 geregistreerd stond en hij zelf op 11 met een toevoeging woonde, en dan kan koper toch niet uit, KPN heeft een aansluitplicht voor telefoon.

Reputatie 7
Badge +10

@wjb en @Doornekamp33 We weten precies welke 2,2 miljoen adressen straks als eerste uitgaan. Punt is alleen dat die postcodechecker op de site nog niet goed werkt. Er is iets mis waardoor je geen getal te zien krijgt voor het woorden “maanden”. Daar zou je normaliter bijvoorbeeld 10 maanden moeten lezen. Er wordt hard aan gewerkt….

En @Doornekamp33 Hardnekkig misverstand… KPN heeft geen aansluitplicht voor telefonie. KPN heeft een leveringsplicht voor telefonie. Het medium mogen ze daarvoor zelf bepalen en dus is mobiel ook goed genoeg. Verplichting voor een vaste lijn is er dus al jaren niet meer eigenlijk. 

 

Voor nu @peter-keetfm : Aan je FTU te zien heb je al jaren een aansluiting. Dus je mag er gerust van uitgaan dat jouw koperaansluiting op 22 februari 2023 uitgeschakeld wordt en al sinds 1 januari jongstleden geblokkeerd is voor nieuwe abonnementen. Meer zeg ik er niet van. Wat je met die koperkabel en ISRA  doet is verder aan jou.

Wel pijnlijk dat het dan een T-Mobile ONT wordt die daar komt te hangen 😁

Reputatie 7

Ik ben benieuwd per wanneer @peter-keetfm over zal stappen naar T-Mobile en vooral wanneer hij dan weer terug zal keren bij KPN.

Ik ben benieuwd per wanneer @peter-keetfm over zal stappen naar T-Mobile en vooral wanneer hij dan weer terug zal keren bij KPN.

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik ben helemaal niet van het overstappen maar wil het toch een keer proberen.

Ik kan altijd terug vallen op schotel Canaldigitaal wat betreft tv.

En ik heb ook al een 4g dongel aangeschaft als het mis zou gaan.

Misschien maak ik me druk om niks maar ben voorbereid.

En mocht het echt niet werken ga ik i.d.d. terug naar kpn.

Ik heb het punt op die plek weggehaald

Om het blindelings door te knippen vindt ik te ver gaan (kortsluiting wijkkast)

Niet netjes maar ik kan er mee leven 

Pff wat een stugge kabel 🥱

 

Het is ook de bedoeling dat er alleen vakmensen aankomen met het juiste gereedschap.😎

Het is ook de bedoeling dat er alleen vakmensen aankomen met het juiste gereedschap.😎

Heb ik wel maar nog een 😹

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb het punt op die plek weggehaald

Om het blindelings door te knippen vindt ik te ver gaan (kortsluiting wijkkast)

Niet netjes maar ik kan er mee leven 

Pff wat een stugge kabel 🥱

 

Er loopt al heel lang geen stroom meer door die kabel dus kortsluiting zou niet gebeuren. Maar netjes opgelost.

En ja, hele stugge kabel :-)

Ik heb het punt op die plek weggehaald

Om het blindelings door te knippen vindt ik te ver gaan (kortsluiting wijkkast)

Niet netjes maar ik kan er mee leven 

Pff wat een stugge kabel 🥱

 

Dan moet je de kabel hebben die ik had, zit er nog een extra mantel omheen, maar de multitool ging er makkelijk doorheen, kreeg hem alleen niet door de vloer, was er ingestort, moest hem met een doorslag er doorheen slaan en toen de mantel draagje voor draadje uit de beton trekken.😜😜

@Ward_ Dus het is er door dat mobiel ook mag, dacht dat de ACM net toestemmimg had gegeven voor glasvezel ipv koper, zijn ze toch sneller dan ik dacht.😱😱

Reputatie 7
Badge +10

@Doornekamp33 Dat is al sinds 2003 (uit mijn hoofd...). Misschien zit jij ergens anders aan te denken?

 

En ook voor glasvezel ter vervanging van koper hoeft de ACM geen toestemming te geven hoor. Wel voor de manier waarop (hoeveel aankondigingstijd bijvoorbeeld). Dat hebben ze in 2019 al goedgekeurd. Vandaar die grote aankondiging van 2,2 miljoen adressen in februari 2020 voor februari 2023.

Ik heb het punt op die plek weggehaald

Om het blindelings door te knippen vindt ik te ver gaan (kortsluiting wijkkast)

Niet netjes maar ik kan er mee leven 

Pff wat een stugge kabel 🥱

 

Er loopt al heel lang geen stroom meer door die kabel dus kortsluiting zou niet gebeuren. Maar netjes opgelost.

En ja, hele stugge kabel :-)

Bedankt @Ward_ 

Als er geen spanning op staat 

Ga ik de kabel afkousen met krimpkous

En dan druk ik hem terug met het uiteinde in de mantelbuis

Dan hou ik alleen een lus over 

Dat vindt ik wat netter 

KPN viel nog onder de regulering en moest daardoor toen toestemming hebben van de ACM om het koper te mogen uitfaseren en over te gaan op glasvezel alleen, er was dus wel degelijk toestemming nodig, de ACM heeft dit later zelf verpest door Ziggo er ook onder proberen te krijgen, dit is mislukt en om de 1 of andere reden was KPN ook van dat juk af na die uitspraak.

Nu zijn ze aan het onderzoeken of de regulering weer uit de kast gehaald moet worden, ACM kennende gaat dat niet meer lukken binnen 10 jaar.

Reputatie 5
Badge +1

Is het mogelijk om het kpn punt weg te halen af knippen 

Deze aansluiting zal nooit meer gebruikt worden 

 

Mooi laten zitten. Die zit je echt niet in de weg. Wanneer je die weg zou halen, levert dat maar heel weinig ruimte winst op in je meterkast. En al helemaal wat jij allemaal al in de meterkast hebt hangen :-)

Reputatie 6
Badge +8

Als ik via www.kpnnetwerk.nl mijn postcode/huisnummer raadpleeg, zie ik staan dat over X dagen het kopernetwerk uitgezet wordt.

Wel heel erg duidelijk die vermelding op https://kpnnetwerk.nl.

Over hoeveel maanden?

Bij mij staat er ook maanden, mbt het koper netwerk. Het zal een standaard melding zijn. Ik woon in een huis uit 2019, nieuwbouw dus waar helemaal nooit koper is aangelegd maar meteen glas!

Is het mogelijk om het kpn punt weg te halen af knippen 

Deze aansluiting zal nooit meer gebruikt worden 

 

Mooi laten zitten. Die zit je echt niet in de weg. Wanneer je die weg zou halen, levert dat maar heel weinig ruimte winst op in je meterkast. En al helemaal wat jij allemaal al in de meterkast hebt hangen :-)

Als je het topic even volgt heb ik het al veranderd

En heb ik plek voor de ont van t-mobile nodig 

Helaas zal het gpon zijn bij T-Mobile

 

Reputatie 7

Stiekum wel steeds jaloerser op jullie vezeltjes, hier loopt sinds vorige week eindelijk eens een Delta campagne, sinds KPN bij overname Reggefiber de stekker eruit trok 🙄

 

Maar ook ik zou die hele ISRA incl kabel demonteren. Hoe cleaner hoe beter! Wees blij dat jullie niet zo'n oude ingetapedte ranzige plakkabel hebben,...