Beantwoord

Mag ik mijn KPN Wifi versterkers retourneren?

  • 16 January 2019
  • 9 reacties
  • 390 keer bekeken

Badge
Beste KPN,

Ik heb een KPN modem op de begane grond. Een KPN wifi versterker (bedraad) op de 1e verdieping. Een tweede KPN wifi versterker (bedraad) op de 2e verdieping. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik overal een goede wifi-verbinding wil hebben voor mijn apparaten.

Het punt is, de kwaliteit is slecht. Nog steeds slecht.

Huidige pakket
1x Experiabox V10a
1x KPN Wifi Versterker (witte model) (geïnstalleerd door de monteur op 23-08-2018)
1x KPN Wifi Versterker (witte model) (gekocht op 09-10-2018 via kpn.com)

Klachten
  • Wifi op de iPhones valt om de 3 a 4 minuten uit;
  • Wifi op de MacBook valt om de 5 minuten uit;
  • Wifi op de Windows Surface valt om de 1 uur uit.
  • Wifi werkt wel, maar valt dan weer uit.

Wat heb ik geprobeerd?
  • Wifi in het hele huis geanalyseerd met een applicatie op de OSX. De beste kanaal (11) uitgezocht en in de KPN Router Configuratie ingesteld. Situatie lijkt te veranderen, maar het probleem komt onregelmatig terug.
  • KPN Router kanaalkeuze op 'Auto' ingesteld, maar het probleem blijft hetzelfde.
  • KPN Internetsnelheidchecker laat zien ''probleem met socket of een server''.
  • Wifi op apparaten uitzetten en weer aanzetten werkt tijdelijk.
  • 2.4GHz en 5GHz uitgeprobeerd, maar niet veel verschil.
  • KPN Router en de Versterkers herstarten.
  • KPN monteur heeft de 1e versterker ingesteld. De 2e versterker heb ik mbv de handleiding aangesloten.
Ondanks de inspanningen en de investeringen in de KPN Wifi versterkers ben ik op dit moment zwaar teleurgesteld. Mede doordat ik de eerste twee maanden problemen had met de glasvezel, maar dat terzijde.

De hoofdvraag luidt:
Hoe kan KPN mijn wifi-problemen oplossen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 18 January 2019, 12:54

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +12
Ik ben bang dat het niet aan de versterkers ligt maar aan de V10A. Lees dit forum er maar eens op na. Veel klachten over wegvallende verbindingen.
Totdat er nieuwe firmware komt is er weinig aan te doen..
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Saci112, Wat lastig dat de WiFi verbinding na zoveel verbeterpogingen nog steeds niet goed is. Je geeft aan dat je de WiFi geanalyseerd hebt met een applicatie. Welke applicatie? Of doel je op de WiFi tuner? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Om je WiFi te optimaliseren kun je de informatie en tips gebruiken uit het topic: Uitleg over WiFi en tips om jouw WiFi-verbinding te verbeteren. Vooral het stukje vanaf 'veel voorkomende problemen met WiFi' kan je helpen bij het verbeteren van je WiFi verbinding. Zoals het aanpassen van je WiFi kanaal en de servicetools die worden genoemd bij optie 2 en 3.

Hopelijk helpt de WiFi tuner of één van deze tips. Houd je mij op de hoogte?
Badge +12
Goedemiddag @Saci112, Wat lastig dat de WiFi verbinding na zoveel verbeterpogingen nog steeds niet goed is. Je geeft aan dat je de WiFi geanalyseerd hebt met een applicatie. Welke applicatie? Of doel je op de WiFi tuner? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Om je WiFi te optimaliseren kun je de informatie en tips gebruiken uit het topic: Uitleg over WiFi en tips om jouw WiFi-verbinding te verbeteren. Vooral het stukje vanaf 'veel voorkomende problemen met WiFi' kan je helpen bij het verbeteren van je WiFi verbinding. Zoals het aanpassen van je WiFi kanaal en de servicetools die worden genoemd bij optie 2 en 3.

Hopelijk helpt de WiFi tuner of één van deze tips. Houd je mij op de hoogte?


Stop eens met dat knippen en plakken van de standaard antwoorden en laat KPN eens toegeven dat er iets grondig mis is met de V10A..niet persoonlijk bedoeld overigens maar er moet nu maar eens echt actie ondernomen worden.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Edwin_Merks, Het klopt dat er nog het één en ander verbetert kan worden aan de V10a. Er wordt nog steeds gewerkt om dit product te verbeteren. We kunnen er alleen niet per definitie vanuit gaan dat de V10A de oorzaak is van een wegvallende WiFi verbinding. Wifi blijft afhankelijk van omgevingsfactoren. Ik gebruik deze tekst inderdaad vaker op het forum en het kan misschien wat persoonlijker. Echter is het wel een goed begin om uit te zoeken wat de oorzaak is van de wegvallende verbinding. :)
Badge +12
Hoi @Edwin_Merks, Het klopt dat er nog het één en ander verbetert kan worden aan de V10a. Er wordt nog steeds gewerkt om dit product te verbeteren. We kunnen er alleen niet per definitie vanuit gaan dat de V10A de oorzaak is van een wegvallende WiFi verbinding. Wifi blijft afhankelijk van omgevingsfactoren. Ik gebruik deze tekst inderdaad vaker op het forum en het kan misschien wat persoonlijker. Echter is het wel een goed begin om uit te zoeken wat de oorzaak is van de wegvallende verbinding. :)

Dat begrijp ik maar pas de tekst dan een beetje aan 😉. Geef aan dat er problemen zijn maar dat je inderdaad eerst andere problemen wilt uitsluiten.
Badge
De KPN Versterkers heb ik nu in gebruik, maar zonder de wifi-functie (die is uitgeschakeld). Ze dienen als switch/router (lol) op de 1e en de 2e verdieping. Alle apparaten (TV, IP-TV, XBOX) zijn hierop bekabeld aangesloten.

De wifi van de Experiabox heb ik ook uitgeschakeld, omdat ik een alternatief heb. Om in te haken op berichten van het forum:

1) Ik heb de KPN Tuner een paar keer uitgevoerd. Het gaf mij bruikbare informatie en de app functioneerde heel intuitief. Ik heb allerlei oplossingen geprobeerd, maar het heeft gewoon niet mogen baten. Ik had veel hoop, maar op een gegeven moment houd het ook op.

2) Ik begrijp dat omgevingsfactoren grote invloed uitoefenen op de kwaliteit van wifi, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat de apparatuur niet van de hoogste kwaliteit is.

Hoe maak ik nu gebruik van wifi?
Ik heb twee Ubiquiti UAP-AC-LR Wifi access points aangeschaft.

"De Ubiquiti UAP-AC-LR is een Wi-Fi access point met zeer hoog zendvermogen waarmee u eenvoudig uw woning of kantoor kunt dekken. De Ubiquiti UAP-AC-LR kan snelheden tot 867 Mbps behalen dankzij de Wireless-AC standaard".

  • 1x Ubiquiti op de eerste verdieping die ook prima verbinding geeft voor de begane grond.
  • 1x Ubiquiti op de zolder en geeft ook een uitstekende verbinding.
Resultaat
Wat een verademing! 😎 Ik heb letterlijk overal wifi in- en rondom het huis. In de zolder of in de tuin. Zelfs als ik 20 meter van mijn huis vandaan ben dan pakt mijn iPhone het wifi-signaal op. Mijn buren hebben geen last van mijn sterke wifi signalen, dus dat zit ook snor.
Reputatie 1
Badge
Ik heb vandaag ook geprobeerd om met 2 wifi versterkers het wifi signaal in het hele huis goed te krijgen. Ik gebruik gemaakt van de wifi tuner om te controleren en af te laten regelen. Dat afregelen op afstand maakt het alleen maar slechter. Je kunt dit beter doen door een wifi analyser via een app te gebruiken en dan kijken welk kanaal er vrij is.
Kort samengevat bij een Xperiabox 10 gaat het wifi uit van de Xperiabox 10 (modem-router) wat jammer is want ik had daar netjes de 2.4 G en de 5 G gescheiden zodat je op beiden kon inloggen met een bruikbaar signaal tot de 1e verdieping.
De wifi kastjes hebben al een zwakker signaal dan de Xperia box heeft om mee te beginnen.
Je krijgt nu één SSID te zien die dualband zou moeten zijn maar daar merk je niks van. Het enig wat ik merk dat de snelheid gehalveerd is. Het enig pluspuntje is dat ik op de 2e verdieping wel wat wifi signaal heb maar de rest van het huis is achteruit gegaan.
Ik heb alles weer ingepakt en het mag van mij ook retour KPN.
Reputatie 1
Badge
Ik heb wat info vergeten te melden in mijn post hierboven.
Een Gigabit netwerk op al mijn verdiepingen.
Ik heb een Xperia v10.
Met wifi tuner van KPN duidelijk te zien waar ik te kort kom.
Van KPN gratis 2 x nieuw zwarte Xperia wifi kastjes ontvangen (goede service van KPN).
Al met al weinig opgeschoten met de wifi kastjes, net als Saci112 van de openingspost.
Reputatie 1
Badge
Beste KPN,

Ik heb een KPN modem op de begane grond. Een KPN wifi versterker (bedraad) op de 1e verdieping. Een tweede KPN wifi versterker (bedraad) op de 2e verdieping. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik overal een goede wifi-verbinding wil hebben voor mijn apparaten.

Het punt is, de kwaliteit is slecht. Nog steeds slecht.

Huidige pakket
1x Experiabox V10a
1x KPN Wifi Versterker (witte model) (geïnstalleerd door de monteur op 23-08-2018)
1x KPN Wifi Versterker (witte model) (gekocht op 09-10-2018 via kpn.com)

Klachten
  • Wifi op de iPhones valt om de 3 a 4 minuten uit;
  • Wifi op de MacBook valt om de 5 minuten uit;
  • Wifi op de Windows Surface valt om de 1 uur uit.
  • Wifi werkt wel, maar valt dan weer uit.
Wat heb ik geprobeerd?
  • Wifi in het hele huis geanalyseerd met een applicatie op de OSX. De beste kanaal (11) uitgezocht en in de KPN Router Configuratie ingesteld. Situatie lijkt te veranderen, maar het probleem komt onregelmatig terug.
  • KPN Router kanaalkeuze op 'Auto' ingesteld, maar het probleem blijft hetzelfde.
  • KPN Internetsnelheidchecker laat zien ''probleem met socket of een server''.
  • Wifi op apparaten uitzetten en weer aanzetten werkt tijdelijk.
  • 2.4GHz en 5GHz uitgeprobeerd, maar niet veel verschil.
  • KPN Router en de Versterkers herstarten.
  • KPN monteur heeft de 1e versterker ingesteld. De 2e versterker heb ik mbv de handleiding aangesloten.
Ondanks de inspanningen en de investeringen in de KPN Wifi versterkers ben ik op dit moment zwaar teleurgesteld. Mede doordat ik de eerste twee maanden problemen had met de glasvezel, maar dat terzijde.

De hoofdvraag luidt:Hoe kan KPN mijn wifi-problemen oplossen?

Jouw klachten komen door de Xperiabox v10a.

Reageer