Mag ik nog klant worden?

  • 26 juni 2012
  • 3 reacties
  • 9691 keer bekeken

Hallo,

Ik heb al een paar verhalen gelezen op dit forrum waardoor ik al twijfel als ik goed gedaan heb om te proberen klant te worden bij KPN. Als u nog twijfelt lees eerst het volgende.

Ik werk veel vanuit huis via internet, dus internet is vrij belangrijk voor mij. Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en daar is heel netjes door reggiefiber al glasvezel aangesloten tot in de meterkast. Aangezien wij 6 juli gaan verhuizen heb ik via internet half Mei aanvraag gedaan voor glasvezel. (dus bijna 2 maanden van te voren)

Na ander halve week niks gehoord te hebben dacht ik, ik bel maar eens. Een hele aardige heer aan de lijn die mij vertelde dat er niks terug te vinden was in systeem en dat waarschijnlijk kwam door nieuwe administratie systeem wat KPN had geïmplementeerd. Geen probleem we zouden telefonisch doen. Zo gezegd zo gedaan, dit was eind Mei, nog ander halve maand te gaan.

Na een week weer niks gehoord hebben, dacht ik bel toch nog eens, nu alweer begin Juni. Ik kreeg daar een andere hele aardige heer. En tot mijn verbazing was weer niks in systeem opgeslagen, ook niet bij back office die problemen zouden op pakken. Dus we gingen weer alles in vullen, echter bij het laatste scherm (bij invullen) liep zijn PC vast. Ik nog steeds tot reden vatbaar, zag hier geen probleem in omdat dit nou eenmaal kan gebeuren. Ik werd netjes de zelfde dag nog terug gebeld door een collega nogmaals alles in te vullen (4de keer). Ik zou vanaf 12 Juni gebeld worden voor een afspraak met de monteur.

Rond de 18de ben ik maar weer eens gaan bellen, aangezien ik geen brief, email en/of enige communicatie heb gekregen van KPN. Deze heer vertelde me nu het heugelijke nieuws dat hij wel iets in hun systemen kon vinden, echter niet wat status was van mijn verzoek. Hij zou deze week zeker wat meer laten horen, hij zou persoonlijk voor zorgen. Dus 22de dacht ik, ik bel nogmaals (al weet ik echt niet meer waarom ik nog klant zou willen worden). Ik kreeg een aardige dame aan de lijn die mij melde dat geen bestelling in systeem stond!!! Aangezien ik toch al aan de lijn zat en al 4x had ingevuld waarom niet een 5de keer! en als belofte zou ik de volgende werk dag (25 Juni) terug gebeld worden wat de status Dit zodat nog steeds de planning was om 6 Juli toch echt internet had.

Nou u raad het al! ik ben niet gebeld, dus zo brutaal dat ik ben toch nog even gebeld. Deze heer kon mij volgende vertellen en ik Quote KPN medewerker:
"Ik ben de eerste die eerlijk tegen u bent, het zal zeker nog 3 weken duren voordat u internet heeft" en toen vroeg ik naar zijn chef om te kijken wat de mogelijkheden was, kreeg ik het mooie antwoord:
"Nee al was deze aanwezig kreeg u deze niet want die weet minder dan ik".

Ik ben een heel geduldig mens, maar toen brak echt mijn (virtuele) klomp....

Dus ik eindig zoals ik begin, als u nog twijfelde om klant te worden bij KPN... NIET DOEN! wordt toch niks ...


3 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Beste SanderM,

Spijtig om te lezen dat het zo loopt! Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dan help ik u graag verder!

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 3
Badge +5
Hallo SanderM,

Dank voor je privébericht ik heb net met een collega gesproken en hij gaat contact met u opnemen over een oplossing.

Laat me weten of deze oplossing voor u voldoet!

Met vriendelijke groet,

Daan 

Daan,

Uw collaga heeft inderdaad contact opgenomen.

Hieruit is gebleken dat KPN haar administratief porgramma niet klopt, in kort mijn poscode staat verkeerd gelinkt met de straat.

Uw collega heeft dan ook het koper oplossing aangeboden tot het probleem is opgelost, echter daarbij is aangegeven dat ik niet de eerste ben. De eerste is namelijk uit november en is nog steeds niet opgelost. Dit is voor mij niet accaptabel (mede door u aanbiedingen heb ik alle koper verbindingne in het huis weg gehaald! )

Ik ben tevreden met de individuele service van uw collega (en u zelf) door de root analyse wel te achter halen.Echter het resultaat is simpel:

Door een administratieve fout in KPN haar proces kan ik (en blijkbaar andere met het zelfde probleem) niet voorzien worden van glasvezel. Laat mij heel duidelijk zijn: er is geen technische reden aangedragen waarom ik geen klant kan worden, alleen maar een administraief probleem.

Ik snap voor kosten reductie (en een scherpe prijs) een fabriek met hele strakke kaders (=standaardisatie) nodig is, maar wanneer de fabriek vaalt moet er wel iemand/iets/proces zijn die dit kan oplossen.  

Dit is natuurlijk onbegrijpelijk en niet service gericht. 

Reageer