Beantwoord

Mail ontvangen van KPN: Extra onderzoek nodig, maar verder geen update

  • 17 April 2023
  • 18 reacties
  • 326 keer bekeken

8 april heb ik een internet & TV abonement afgesloten.

In het eerste bericht werd vermeld dat de benodigde apparatuur verzonden zou worden en op 19 April een monteur zou komen om de installatie te doen.

Echter ontving ik op 10 april een mail dat er extra onderzoek nodig zou zijn.

De apparatuur is nog niet geleverd en ik heb ook geen bericht ontvangen dat dit binnenkort geleverd zal worden.

Sinds 10 april heb ik geen update meer ontvangen. 

Wat is jullie ervaring met dit soort berichten en wat kan ik doen om meer informatie te krijgen omtrend de planning van dit soort aansluitingen? (Wat houd het onderzoek in, wat is de voortgang van het onderzoek, wanneer kan ik mijn apparatuur ontvangen, etc)

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 20 April 2023, 19:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hallo @Johannnnn , dat is een standaard reactie als er inderdaad verder onderzoek c.q. aanpassingen nodig is/zijn voor een optimale verbinding straks.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Johannnnn en welkom op het forum (en bij KPN)! 

Begrijpelijk dat je wilt weten waar je aan toe bent. Het snelste is om hier met ons over te bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Dan kan mijn collega kijken wat er te vinden is. 🙂

Mocht je contact via het forum prettiger vinden, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven? Dan kijk ik wat ik kan achterhalen. 

Hi Sanne,

Ik heb gebeld en inmiddels een zogenaamd noodpakket ontvangen zodat ik in ieder geval tijdelijk internet heb. Dit helpt in ieder geval. 

De status van het extra onderzoek is mij echter nog steeds onduidelijk. Het zou fijn zijn als je mij daarmee verder kunt helpen.

Ik heb het forum profiel geupdate met het juiste klant nummer etc.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat je een noodpakket hebt. 🙂

Ik heb gekeken en ik zie dat er op 24 april een ticket is aangemaakt voor de oplospartij, dus dat is in behandeling.  Er lijkt een melding open te staan dat de aansluiting nog moet plaatsvinden bij jou terwijl dit niet het geval is, dus dat moet opgelost worden. Er staat geen oplossingstermijn bij, maar ik verwacht dat er uiterlijk komende dinsdag wel een update zal zijn. Mocht je dan nog niks gehoord hebben, laat je het hier dan weten? 

Voor sneller contact kun je ook dan met ons bellen, mocht je dat prettiger vinden. Dan kan mijn collega het ook voor je nakijken. 🙂

Hi Sanne,

Het is inmiddels alweer dinsdag. Helaas heb ik niets vernomen van KPN.

Ik heb de bestelling gedaan op 8 april. Inmiddels is het bijna een maand later.

Wat ik mis is concrete informatie over de acties die genomen worden voor het oplossen van dit probleem.

Ik snap dat er voor sommige zaken tijd nodig is maar ik zou graag de status van het onderzoek willen weten.

Wanneer wordt het ticket door de oplospartij afgehandeld? Wat de verwachting waneer de aansluiting weer werkt?  Waneer krijg ik het pakket met modem, etc?

Ik probeer het uiteraard ook telefonisch maar krijg daar geen antwoorden op bovenstaande vragen.

Het zou fijn zijn als je mij kunt helpen met het verkrijgen van antwoorden hierop.

 

Met vriendelijke groet,

Johan

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Johannnnn, goed dat je aan de bel trekt! 

Ik heb gekeken of er iets van een termijn te vinden is, maar die is er helaas nog niet. Er is gisteren in het ticket om een update gevraagd aan KPN Netwerk per mail, maar daar is nog geen terugkoppeling op te vinden. We zijn van hen afhankelijk hierin, zij moeten melden dat er een glasvezelpunt aanwezig is en het leveren van de diensten dus door kan gaan. 
Een concrete doorlooptijd heb ik dus nu helaas nog niet, al snap ik zeker dat je wilt weten waar je aan toe bent. Excuses dat dit zo lang duurt. 😔

Hi Sanne,

 

We zijn inmiddels weer een week later en ik zit nog steeds met hezelfde issue.

Wel heb ik een mail ontvangen om terug te bellen (met code) maar na lang aan de telfoon gezeten te hebben, helaas zonder dat ik enig erelevante informatie heb ontvangen.

Het begint nu na een maand wel vervelend te worden. Ik kan mij voorstellen dat er iets aan de aansluiting moet geveuren maar in dat geval zou ik toch graag concrete informatie willen ontvangen zoals ik in mijn vorige post heb gevraagd.

Kortom, ik weet nog steeds niet welke acties KPN (of de genoemde oplospartij) nu al dan niet ondernemen.

Kun je mij concreet aagven wat er nu precies gebeurt / ingelpand is om de aansluiting te activeren?  

Hi Sanne,

Vanmorgen wederom gebeld. 

Het enige antwoord dat ik krijg is dat er een ticket aangemaakt is. Men is er mee bezig hoor ik.

Maar helaas geen omschrijving van wat het ticket precies inhoudt en geen indicatie van een termijn waneer dit opgelost is.

De oplospartij is de ICT afdeling van KPN begrijp ik uit het telefoongesprek. Men mag daar alleen intern niet mee communiceren en men mag mij ook niet doorverbinden. In het systeem is geen verder info aanwezig van de status van het ticket.

Ik loop dus vast op het feit dat men aangeeft dat de helpdesk van KPN  na inmiddels een maand geen informatie heeft, daar ook niet intern aan kan komen en daarom ook niet weet hoe mij te informeren. 

Ik hoop dat jij mij wel kan helpen om deze informatie uit de KPN organisatie te krijgen.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Johannnnn,

Ik heb gekeken en zie dat je al met de technische dienst gesproken hebt naar aanleiding van het terugbelverzoek dat je hebt gehad op 8 mei. Dat nummer wat daarin staat brengt je rechtstreeks in contact met de technische dienst, als zij niet meer informatie kunnen geven dan houdt het helaas op. 😔

Zodra er een leverdatum bekend is ontvang je bericht, maar de levering versnellen kan helaas niet. Ook de technische dienst heeft dit geconstateerd, dus dan blijft het helaas bij afwachten. 

Ik snap dat je wilt weten waar je aan toe bent, maar helaas zijn er geen concrete data beschikbaar voor de oplossing. Het ticket ligt inderdaad bij de ICT, dat betekend dat er iets in de systemen dwarsligt. Zij het bijvoorbeeld het gereedmelden van glasvezel, of het signaal dat je diensten er klaar voor zijn. Dat blijft helaas giswerk, want de exacte details kan ik niet inzien. 

Hopelijk is het met het noodpakket wat je hebt ontvangen goed te doen totdat de diensten geleverd kunnen worden. Mocht de data ooit bijna op zijn, bel dan met ons via 0800-0402 en spreek in dat je het noodpakket wilt opwaarderen. Dan kom je in een geautomatiseerd proces uit die het voor je opwaardeert en dat kan 24/7. 

Hopelijk ontvang je nu toch snel bericht, anders kun je altijd navraag doen bij het nummer dat je per mail hebt ontvangen. 

Hi Sanne,

 

We hebben verschilende keren gebeld met de technische dienst. Na veel bellen en aandringen is nu gemeld dat de aansluiting ok is werkt per 24 mei. (afgelopen woensdag)

Maar ik zit nu met het volgende: Ik heb nog geen pakket met de apparatuur ontvangen van KPN. Ik kan (daarom) via de app nog geen afspraak maken met de monteur.

Ik snap niet dat de apparatuur nog niet verzonden is door KPN.

Wil jij van jouw kant eens kijken waarom dit zo is en zorgen dat dit verzonden wordt?

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Johannnnn! Fijn dat de verbinding nu actief is. 

Nu de apparatuur nog, anders kun je er nog weinig mee. 😅 Ik zie inderdaad dat deze nog niet geleverd is en de datum voor levering staat ook op onbekend. Ik denk dat dit komt doordat niet duidelijk was wanneer je diensten geactiveerd zouden worden en daardoor het installatiepakket ook het seintje niet heeft gehad om verzonden te worden.

Ik heb daarom onze logistieke afdeling aangestuurd hiervoor. Zij pakken het binnen 3 werkdagen op. Als het pakket opgestuurd wordt ontvang je hier vanzelf bericht over, dus houd je e-mail en SMS berichten in de gaten! 

Hi Sanne,

 

De 3 werkdagen zijn inmiddels om maar we hebben geen enkele response gekregen van de logistieke afdeling. Geen SMS, geen mail.

Wil jij de logistieke afdeling nogmaals benaderen en vragen waarom deze response niet gegeven is?

De activatie van de diensten zou toch een fluitje van een cent moeten zijn. 

Ik probeer dit te regelen voor mijn ouders. Beiden boven de 80. Ze zijn op deze leeftijd erg afhankelijk van tv en internet voor hun communicatie. Echter zitten ze nu al een maand zonder deze faciliteiten. Je zult begrijpen dat dit voor hun op zijn minst gezegd zeer onplezierig is.

Laat even weten waar het fout gaat en laat aub het pakket in ieder geval versturen. Eventueel kan ik dat dan zelf installeren.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Johannnnn, fijn dat je aan de bel trekt. 

Ik heb meteen gekeken en zie dat mijn verzoek voor het installatiepakket is afgewezen omdat het ticket bij ons nog open staat voor het leveren van de glasvezeldiensten. Daar heb je gisteren ook contact over gehad zo te lezen en het lijkt erop dat er nog het één en ander opgelost moet worden voordat alles echt gaat werken. Met of zonder apparatuur. 😕 Ook dat blijft dus afwachten. Hoe frustrerend ook.

Ik snap zeker dat ze hier (zacht gezegd) niet vrolijk van worden. Kunnen ze wel uit de voeten met het noodpakket wat internet betreft?
De iTV diensten zijn nog niet actief zie ik, dus iTV Online zal voor hen nog niet werken en ik neem voorzichtig aan dat ze ook geen gebruik maken van andere streaming apps. Voor de TV heb ik dus geen oplossing voor handen helaas.
Er zijn wel een aantal zenders met livestreams, misschien kunnen ze daar mee overweg? NPO 1 Live is er bijvoorbeeld een. Het zal niet hetzelfde zijn als TV kijken via de ontvanger, maar hopelijk helpt het ze om de periode zonder ontvanger te overbruggen. 

Hi Sanne,

 

Kun je een update geven over de status van het ticket? Is dit nu opgelost?

 

Het klopt wat je hierboven aangegeven hebt. Het is zeer frustrerend. Zeker nu we 2 maanden na de aanvraag nog niet eens zicht hebben op een datum dat de aansluiting gaat werken. (8 april is het abbonement afgesloten).

Het nood pakket is een tijdelijke oplossing maar wat het al aangeeft het is een nood-oplossing. En voor oudere personen zeer ongemakkelijk. Zeker om op een tablet naar NPO te moeten kijken.

Ik snap eigenlijk niet hoe het kan dat er geen enkele voortgang lijkt te zijn en dat KPN 2 maanden nodig heeft om een simple aansluiting te realiseren op een glasvezel die al eerder in gebruik was. Ook frustrerend dat je geen enkele uitleg krijgt over het hoe en waarom van de extreem lange tijd die nodig blijkt te zijn. Je wordt blijkbaar gewoon in de wacht gezet zonder enige opgave van een reden of vooruitzicht op een oplossing. 

Ik zou het erg waarderen dat ik een uitleg krijg waarom dit zo lang duurt en dat we een geplande datum krijgen op zeer korte termijn dat de aansluiting in bedrijf gesteld wordt.  

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Johannnnn

Ik heb verschillende collega's aan de mouw getrokken om wat duidelijkheid te krijgen, maar het opleveren gaat helaas echt niet goed. Er lopen meerdere tickets voor in meerdere systemen, en we moeten nu afwachten tot de netwerkbeheerder het opgelost heeft zodat wij je diensten op kunnen leveren. 

Onze eigen technische dienst heeft erg vaak navraag gedaan bij hen, maar krijgen tot nu toe steeds het antwoord dat het ticket nog open staat bij de netwerkbeheerder en ze lijken ook geen doorlooptijd mee te kunnen krijgen. 
Weinig concrete informatie dus nog. Ik heb alles geprobeerd uit te zoeken, maar meer duidelijkheid kan ik helaas niet krijgen. 

Kijken op een tablet lijkt me inderdaad niet ideaal. Ik heb gekeken of ik daar nog alternatieven voor heb, maar die mag ik niet aanvragen. Ik wil je daarom adviseren om weer te bellen met het nummer dat je hebt ontvangen van de technische dienst en te vragen of je ouders ook Digitenne bij het noodpakket mogen. Geen abonnement op Digitenne, maar een uitgebreid noodpakket. Dan kunnen ze in elk geval op die manier nog TV kijken als mijn collega's dit kunnen regelen.

Ik weet dat jij en je ouders er weinig aan hebben, maar echt sorry dat het zo enorm lang duurt. 😔
Ik heb ook een andere collega persoonlijk benaderd met de vraag of die dit alles een zetje kan geven. Die is er komende dinsdag weer, dus hopelijk is er dan reactie geweest als ik woensdag weer werk. Mocht ik bericht binnen krijgen voor die tijd dan laat ik het je weten! 

Hi Sanne,

Bendankt voor je reactie en inzet.

Ik zal idd bellen met de technische dienst.

Vraag het aub bij jouw collegas ook af en toe even na zodat het aandacht blijft krijgen.

 

Mvg,

Johan

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik blijf het in de gaten houden. 💪🏻

Sowieso zie ik nu dat er een opleverdatum bekend is (19 juni) en dat op die datum ook een monteur is ingepland. Hebben je ouders dit ook al gezien?
Ook zie ik dat je ouders e-mail hebben gehad met daarin de inloggegevens voor iTV, dus ze kunnen nu ook TV kijken via iTV Online of de KPN TV app.
Nog steeds op de tablet, maar toch meer zenders hopelijk dan waar ze nu op kijken. 

In elk geval is er nu een concrete datum! Het balletje lijkt dus (eindelijk) te rollen. Ik laat de vraag bij mijn collega voor de zekerheid nog uitstaan, dan kan die ook controleren of alles goed gaat zo. 

 

Thx Sanne, dat is een hele opluchting.

Een concrete datum in het vooruitzicht daar kan ik wat mee.

Nogmaals bedankt voor de inzet.