Beantwoord

Mail over 'Extra onderzoek voor gereed maken glasvezel verbinding'

  • 17 April 2021
  • 88 reacties
  • 1368 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb op 13 april een abonnement afgesloten bij KPN en op 16 april kreeg ik een mail "extra onderzoek nodig". In de mail staat dat er nog extra onderzoek moet worden gedaan voor het gereed maken van de glasvezel verbinding naar mijn huis terwijl de aannemer eerder is geweest en volgens hem was alles oké, ook kwam het signaal goed binnen en hij zij nu is het enkel nog een abonnement nemen.

De mail vond ik wat onduidelijk omdat er verder alleen in staat de mail met de definitieve datum ontvang je wat later.

Kan een moderator mij vertellen wat er precies aan de hand is en wanneer een monteur op locatie komt om het onderzoek te doen?

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Zeelandenaar 30 April 2021, 23:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

88 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien een huisnummer met extra letters / cijfers? Misschien kan dat dan de oorzaak zijn dat ze iets niet snappen?

Reputatie 4
Badge +2

Nee hoor, ik woon in een rijtjeswoning en het huisnummer is 10 zonder cijfer oid.

Reputatie 4
Badge +2

Wachtende op meer informatie van een moderator nog even een vraagje die iemand hopelijk kan beantwoorden.

Zit de PON apparatuur in het installatiepakket of neemt de monteur deze mee? Is het mogelijk het PON apparatuur zelf te plaatsen?

Reputatie 7
Badge +24

Wachtende op meer informatie van een moderator nog even een vraagje die iemand hopelijk kan beantwoorden.

Zit de PON apparatuur in het installatiepakket of neemt de monteur deze mee? Is het mogelijk het PON apparatuur zelf te plaatsen?

Wisselend volgens mij. Hij zit soms in het installatie pakket. Maar het is geloof ik niet de bedoeling dat je het zelf installeert. Sowieso heb je er volgens mij toch niets aan om het zelf te installeren. Want na installatie moet dat kastje aangemeld worden bij KPN. Dat kan alleen de monteur volgens mij.

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt, dan wacht ik nog even af op een moderator.

Mijn vader is nog aan het herstellen van corona vandaar mijn vraag.

Hoi @Zeelandenaar . Allereerst beterschap voor je vader! 

Wat je vraag betreft kan ik maar een ding zien en dat is dat het stukje oplevering van het fysieke netwerk op delay staat. De reden kan ik alleen maar naar gissen. Misschien iets met de centrale? Onze order loopt door zodra we het seintje van de fysieke netwerk beheerder hebben.  Dit speelt zich af bij KPNNetwerk.nl en daar kan ik helaas niks van inzien. Je kunt overwegen om contact te leggen met die partij. Wellicht hebben zij een verklaring. 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Erwin_ 

bedankt voor je reactie!

ik zal dan morgen naar KPNnetwerkNL bellen.

zou je ook kunnen bevestigen of het pon apparatuur zelf installeren niet mogelijk is en of het wel of niet in de installatiepakket zit?

Reputatie 7
Badge +11

De apparatuur voor het PON netwerk zit standaard niet in het installatiepakket, deze heeft de monteur op voorraad in zijn bus. Zelf installeren van PON is niet mogelijk, zoals @Nick83 al aangaf moet de monteur deze namelijk activeren om de verbinding tot stand te zetten.

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor de bevestiging!

Reputatie 4
Badge +2

Het probleem is naar voren gekomen.

Volgens het systeem van KPN heb ik nog geen glasvezelaansluiting en volgens de síte van KPNnetwerkNl ook niet.

De aannemer verzorgt de huisaansluitingen hier en afgelopen woensdag kwam de monteur het kastje binnen monteren en de verbinding naar de wijkcentrale doormeten, het signaal kwam keurig binnen waarna de monteur zij dat je nu nog alleen een abonnement moet nemen.

Ergens is er iets niet goed doorgegeven en ik moet nu bellen naar de aannemer en KPNnetwerkNL om te kijken wie het niet goed heeft staan, beetje jammer dat ik dit moet doen @Erwin_ .

Begrijpelijk, @Zeelandenaar . Het vaart immers allemaal onder de vlag van KPN. 

Helaas zijn het toch twee verschillende bedrijven en kan ik pas in actie komen als het fysieke netwerk is opgeleverd. In het kort: Wij wachten op de gereed-melding van KPNNetwerk en als de aannemer hier ergens tegen een hobbel is aangelopen zal dat daar eerst geregeld moeten worden. Ik had stiekem wel gehoopt dat KPNNetwerk jou daar in zou ontzorgen.

 

Reputatie 4
Badge +2

@Erwin_ 

Nu is het weer een beetje anders, de aannemer zegt dat ze de DP informatie/parameters van mijn verbinding nog niet hebben om de kabels te patchen, hiervoor moest ik mijn huidige DSL provider contacteren.

Van T-Mobile heb ik vernomen dat als ik de overstapservice had gebruikt dat dan alles geregeld zou worden maar omdat ik koos voor geen overstapservice hebben ze niks kunnen doorgeven.

Nu heb ik mijn bestelling geannuleerd en opnieuw geplaatst met overstapservice, hopelijk gaat het nu wel goed.

Ik lees het in de logs.  Heb je al een bevestiging van die nieuwe order?

(en ik vind het spijtig dat dit op jouw bordje komt.  Overstapservicekan heel nuttig zijn maar zou geen voorwaarde moeten zijn voor correcte levering en communicatie met de netwerkbeheerder)

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Erwin_ 

Ik heb een nieuwe bestelling via breedbandwinkel gedaan met overstapservice, het duurde even maar ik kreeg net bericht van T-Mobile dat KPN ze heeft gecontacteerd voor de overstap. Bevestiging van KPN komt nog en nu hopen dat alles goed gaat 😀

 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Erwin_ 

De overstapservice gebruiken was helaas niet de oplossing. Na even met KPNnetwerkNL en de aannemer contact te hebben gehad zijn we er achter gekomen dat er fysiek helemaal niks mis is! De fout zat bij de aannemer die de administratie niet netjes op orde had en daardoor stond de aansluiting niet correct in de netwerkadministratie van KPNnetwerkNl. De website van KPNnetwerkNl gaf aan huidig netwerk koper maar dat moest natuurlijk glasvezel zijn.

Ik heb gisteren contact gehad met de aannemer met de vraag om een monteur langs te sturen om foto's te maken en alles administratief te regelen, de monteur kon de volgende dag in de ochtend al komen super fijn natuurlijk. De monteur heeft alle administratieve handelingen verricht en is weg gegaan, ik keek net op de site van KPNnetwerkNl en nu staat er wel huidig netwerk glasvezel!

Nog even over de service van KPN die ik kreeg, na de mail met extra onderzoek nodig te hebben gehad heb ik ruim 2 weken gewacht en KPN was geen stap verder, ik zocht om de paar dagen contact met KPN om naar de voortgang van het onderzoek te vragen en ik kreeg als antwoord je kan het beste gewoon geduldig afwachten en we zullen je het laten weten zodra het onderzoek klaar is, ik wou ook doorgeven wat het probleem is maar nee hoor de mensen die het onderzoek uitvoeren weten precies waar ze mee bezig zijn. Kortom valse beloftes want die onderzoek sloeg helemaal nergens op en was gewoon tijdverspilling 

Gelukkig zat ik niet stil en was de oplossing zo eenvoudig dat ik het zelf met de aannemer kon oplossen, als ik het advies van KPN had gevolgd om te wachten dan waren ze nu nog bezig en ik maar wachten. KPN heeft volgens mij niet eens contact gehad met KPNnetwerkNL of de aannemer.

Hopelijk gaat nu alles goed en heb ik op 12 mei glasvezel van KPN, hopelijk gaat dat beter dan het gedoe hierboven 🤞

Reputatie 4
Badge +2

Sorry voor de dubbelpost maar ik kan mijn bericht niet bewerken.

Ik kreeg dus meerdere keren te horen om geduldig af te wachten en wij regelen het allemaal maak je geen zorgen! Nou ik maak me wel.zorgen omdat ze simpelweg gewoon niks deden en ik had er weinig vertrouwen in.

 

Ik ben blij dat je proactief was. Mijn collega's zullen op het proces vertrouwd hebben en helaas is dat, zoals je zelf hebt gemerkt, foutgevoelig. 

Geeft me een seintje als je bent aangesloten? 

Reputatie 4
Badge +2

Zal ik doen @Erwin_ 

In de bevestiging staat dat de wensdatum 12 mei is.

Ik kan overigens nergens nog het klantnummer vinden dus de klantnummer in mijn profiel is van een oude bestelling die is geannuleerd.

Reputatie 4
Badge +2

Zou een moderator mij mijn klantnummer alvast kunnen geven, hij staat niet in de bevestiging, het contract en mijnKPN.

Vervolgens is er nog een probleem en dat is dat er wel in mijn contract staat dat mijn huidige vaste nummer wordt overgenomen van de huidige provider en ik hoor dan normaal ook mail van mijn huidige provider te krijgen over de overname samen met de bevestiging maar die kreeg ik deze keer niet en bij de eerder geannuleerde 2 bestellingen wel ook staat er niks bij mijn huidige provider over een opzegging van vast bellen 🤷🏽‍♂️

@Zeelandenaar : Dit gaat niet lekker. 

In ons centrale systeem staat de annulering maar ik krijg het idee dat die is blijven hangen. Gevolg: Je nieuwe order komt er niet door.

Mijn voorstel: bel met 0800 0402 en vraag naar opzeggingen.  Geef aan dat er een opheffing in het systeem is blijven hangen (verwijs desnoods naar dit topic).

Ik zal ook loggen in het centrale systeem zodat mijn collega dit kan zien.  Laat je me daarna weten wat de collega voor je heeft gedaan? 

(ik had dit graag zelf voor je gedaan maar dit soort issues liggen primair bij de ophef afdeling)

 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Erwin_ 

Wat je zegt klopt, een bestelling van 21 april is blijven hangen met als gevolg dat alle nieuwe orders worden afgewezen met als reden dat er dus een lopende bestelling is of in behandeling.

Ik heb hem zojuist geannuleerd en ik doe zo weer een poging om opnieuw te bestellen, dit is geen lekker begin. 3 bestellingen die geannuleerd werden.

Eerst zij de klantenservice trouwens dat als je via een externe site besteld dan wordt hij afgewezen omdat wij de 50% korting voor de eerste 6 maanden niet meer bieden, vervolgens sloten we dus een duurder abonnement af telefonisch en ze zij mij 6 maanden 5 euro korting meer te geven achteraf. Na de bestelling gedaan hebben zij iemand anders je kan geen 6 maanden 5 euro korting meer krijgen, geannuleerd dus 🙄

Dit gaat ook niet lekker net als dat onderzoek, het onderzoek liep nog steeds voor deze bestelling....

Reputatie 4
Badge +2

@Erwin_

De 2 annuleringen zijn in gang gezet en ik hoop dat ze tegen morgen klaar zijn vanwege de nieuwe order die is gedaan bij een vergelijkingssite.

Ik heb de 2 bevestigingen van annulering nog niet maar volgens je collega op Facebook zijn ze er mee bezig.

Ja, dit is allemaal niet zo fraai. Uiteraard geen moedwil, maar toch. Hou me even op de hoogte of je die ophef-bevestigingen krijgt. Die zijn essentieel. 

Reputatie 4
Badge +2

@Erwin_

Ik heb net iemand van de klantenservice gesproken en zij kon mij de 2 annulerings bevestigingen handmatig toesturen, ze waren al aangemaakt die van 21 april en 3 mei (was wel even zoeken voor die mevrouw die van 21/4).

Hopelijk is hiermee alles in orde en gaat mijn vandaag geplaatste bestelling die morgen bij jullie komt hopelijk goed, hij is overigens op mijn vader zijn naam geplaatst ipv die van mij.