Beantwoord

Mail over haperende Wifi

  • 18 maart 2018
  • 3 reacties
  • 352 keer bekeken

Ik krijg mails van KPN over mogelijke haperende WiFi. Hierbij moet ik vragen beantwoorden en aan het eind de laatste 3 cijfers van mijn bankrekening geven en inloggen. Is dit betrouwbaar?
icon

Beste antwoord door Erik_ 21 maart 2018, 11:59

Welkom op het forum, Rene, goed dat je deze vraag stelt.

We hebben een storing gehad met wifi. Deze is inmiddels opgelost. Daarom hebben we naar een deel van de klanten een e-mail gestuurd. Daarin geven we aan dat de storing is opgelost. En als je nog wel problemen ervaart met wifi, het waarschijnlijk ergens anders aan ligt. In dat geval raden we onze servicetool aan. Die kijkt je verbinding en je wifi-instellingen na om te zien of alles in orde is. Als je doorklikt naar de servicetool worden er enkele vragen gesteld over welk probleem je precies ervaart met de wifi. Vervolgens, op het moment dat we gaan meten, wordt gevraagd om je klantgegevens (waaronder laatste 3 cijfers rekeningnummer). Dit doen we zodat we zeker weten dat we jouw verbinding aan het nakijken zijn.

Als dit verhaal klopt met wat je in de mail ziet, en de site waar je op zit is inderdaad https://www.kpn.com, dan is er niets aan de hand. Twijfel je nog, plaats hier dan een screenshot van de mail. Dan kunnen we met zekerheid zeggen of dit een legitieme mail is.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Dat klinkt als zeer onbetrouwbaar!
Reputatie 7
De KPN servicetools vragen inderdaad om de laatste 3 posities van het bankrekening nummer waarmee jouw KPN abonnement betaald wordt.
Als de site https://www.kpn.com is, betreft het de KPN servicetools en kan je die drie cijfers rustig ingeven.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum, Rene, goed dat je deze vraag stelt.

We hebben een storing gehad met wifi. Deze is inmiddels opgelost. Daarom hebben we naar een deel van de klanten een e-mail gestuurd. Daarin geven we aan dat de storing is opgelost. En als je nog wel problemen ervaart met wifi, het waarschijnlijk ergens anders aan ligt. In dat geval raden we onze servicetool aan. Die kijkt je verbinding en je wifi-instellingen na om te zien of alles in orde is. Als je doorklikt naar de servicetool worden er enkele vragen gesteld over welk probleem je precies ervaart met de wifi. Vervolgens, op het moment dat we gaan meten, wordt gevraagd om je klantgegevens (waaronder laatste 3 cijfers rekeningnummer). Dit doen we zodat we zeker weten dat we jouw verbinding aan het nakijken zijn.

Als dit verhaal klopt met wat je in de mail ziet, en de site waar je op zit is inderdaad https://www.kpn.com, dan is er niets aan de hand. Twijfel je nog, plaats hier dan een screenshot van de mail. Dan kunnen we met zekerheid zeggen of dit een legitieme mail is.

Reageer