Beantwoord

makkelijke vraag over een wifi extender. hopelijk een antwoord

• 1 maart 2018
  • 8 reacties
  • 846 keer bekeken

Reputatie 1
dag beste forum mensen. ik wil de NETGEAR WN3000RP N300 wifi extender aanschaffen om te gebruiken bij mijn kpn alles in een. zelf de experiabox v10 zoals iedereen inde meterkast. is dat een combinatie,is dat aan te sluiten en werkt dat met elkaar.
bij voorbaat dank voor een antwoord
mvg johan
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 1 maart 2018, 16:09

NIET DOEN

Het zal wel werken, maar dat ding is €30 en is dikke meuk.

Heb je ook iTV, en hoe is dat aangesloten? Een betere optie is iets van een accesspoint (KPN biedt deze aan maar bijvoorbeeld Netgear ook). Kost je iets meer, en moet je bedraad aansluiten maar dan heb je een veel beter WiFi signaal dan dit ding kan uitsturen en ook nog eens extra LAN poorten.
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132208/wifi-versterker-dualband/?pos=0

Robin
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
NIET DOEN

Het zal wel werken, maar dat ding is €30 en is dikke meuk.

Heb je ook iTV, en hoe is dat aangesloten? Een betere optie is iets van een accesspoint (KPN biedt deze aan maar bijvoorbeeld Netgear ook). Kost je iets meer, en moet je bedraad aansluiten maar dan heb je een veel beter WiFi signaal dan dit ding kan uitsturen en ook nog eens extra LAN poorten.
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132208/wifi-versterker-dualband/?pos=0

Robin
Reputatie 1
dag robin
dank u voor uw zeer snelle antwoord.
deze pannenkoek van kpn die word beschreven is 18 cm x 3 cm x 17,5 cm. de NETGEAR WN3000RP N300 is zo groot als een cigatettenpakje.
de netgear NETGEAR WN3000RP N300 word overal positief omschreven, terwijl er welgeteld 9 reacties zijn op tweakers over de wifi versterker van kpn.
ongetwijfeld dat het apparaat van kpn goed werkt, maar daar zoek ik niet naar, anders had ik hem allang in huis.
maar de NETGEAR WN3000RP N300 wifi extender bij de experiabox v10. is dat een combinatie, werkt dat en werkt dat met elkaar?
mvg johan
Reputatie 1
Hi Johan,

Ik heb zelf ook ervaring met de Netgear extender. Voor mail en browser is het oké om te gebruiken. Maar daar stopt het ook mee, de snelheden worden gehalveerd door het apparaat en de verbinding is helemaal niet stabiel. Je zou is moeten Googlen wat het verschil in technologie is tussen een accespoint en repeater.
https://www.linksys.com/nl/r/wat-is-een-range-extender/wat-is-een-accesspoint/

Het zal werken, maar volg alsjeblieft Robin zijn advies op om een hoop hoofdpijn te voorkomen.

Trek een kabel door je huis als die er nog niet ligt, is echt niet heel lastig. Een Cat kabel aan een oude telefoonkabel plakken en trekken.

Groet Daan
Reputatie 6
Badge +10
@RobinFlikkema heeft volledig gelijk: NIET DOEN!!

En ik kan het weten. Ik heb de Netgear WN3000RP gehad en na 2 weken op marktplaats gezet. Wat een overschat ding was dat! Slechte wifi tegen halve snelheden.
Daarna 3 wifi-versterkers van KPN gekocht. Kan niet anders zeggen dat die dingen top zijn. Dienen gelijk als switch, hebben dualband wifi nog nooit een storing gehad.
Tweakers is in dit geval geen graadmeter al hoewel er zeer positief over geschreven wordt: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631435
Reputatie 1
dit staat op de site van kpn bij de wifi extender dualband Door één WiFi Versterker draadloos aan te sluiten, wordt het bereik van het draadloze netwerk wel vergroot, maar met verlies van kwaliteit, snelheid en stabiliteit. dus ik moet er meer kopen om wifi in mijn gehele huis te hebben?
Reputatie 1
gezien de adviezen, besloten tot aankoop kpn wifi dualband extender
bedankt voor de adviezen
Reputatie 6
Badge +10
dit staat op de site van kpn bij de wifi extender dualband Door één WiFi Versterker draadloos aan te sluiten, wordt het bereik van het draadloze netwerk wel vergroot, maar met verlies van kwaliteit, snelheid en stabiliteit. dus ik moet er meer kopen om wifi in mijn gehele huis te hebben?

Indien mogelijk bedraad aansluiten! Ik heb ze alle 3 via kabel. Dat werkt het beste en je hebt de hoogste snelheden.
Reputatie 7
Badge +30
dit staat op de site van kpn bij de wifi extender dualband Door één WiFi Versterker draadloos aan te sluiten, wordt het bereik van het draadloze netwerk wel vergroot, maar met verlies van kwaliteit, snelheid en stabiliteit. dus ik moet er meer kopen om wifi in mijn gehele huis te hebben?Nee hoor, gewoon 1 bedraad aansluiten en klaar is kees.

Reageer