Beantwoord

Marktplaats app werkt niet met KPN WiFi?

  • 22 January 2020
  • 52 reacties
  • 3086 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Tijdelijk opgelost: Heb een maand lang een VPN abonnement bij ExpressVPN genomen.

Nu werkt het wel op alle pc en telefoons waar VPN op geïnstalleerd is….

Dus toch echt een probleem op IP adres….

Iemand een idee hoe en waarom?

Nee, want al onze computers werken elders wel.

Als iemand anders hier komt en verbinding maakt met internet via Wifi werkt Marktplaats zoeken e.d. ook niet.

Als ik wifi telefoon uitzet werkt het perfect, zet ik wifi aan krijg ik melding zoals je ziet op mijn geplaatste foto hierboven.

Dan zal het inloggen (authenticatie enz) wellicht gescheiden zijn van andere functionaliteit, zoals door advertenties bladeren enz. 

Reputatie 7
Badge +20

Heeft Marktplaats inmiddels al gereageerd? Hebben zij iets kunnen zeggen?

Ik hoor helemaal niks meer van Marktplaats……

Echt een frustrerend gedoe... 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is erg jammer. Ze hebben in eerste instantie wel gereageerd? Maar alleen nog geen verklaring kunnen geven?

Vanmorgen heb ik wederom om antwoord gevraagd, krijg ik deze mail…..

 

Hallo,

Ik had net contact met jou in de chat over dat je niet kan zoeken via jou eigen wifi maar die van de buren wel.

Zou je voor mij nog een paar vragen willen beantwoorden over je mobiel, die van de computer heb ik inmiddels:

  • Wat voor besturingssysteem gebruik je? (Android of iOS) 
  • Welke versie van de app gebruik je? 
  • Heb je al geprobeerd om je mobiele apparaat opnieuw op te starten? 
  • Heb je al geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? 

Zodra ik bovenstaande heb kan ik het doorzetten voor jou.

Met vriendelijke groet,

Maar het ligt niet aan onze computers telefoons e.d…..

Heb alles al doorgegeven ook dat het via VPN wel werkt enz…..

Beste Hendrik,

Bedankt voor je reactie en de informatie. Je geeft aan dat via een ander wifi netwerk of via VPN alles wel goed werkt. Daarnaast is het zo dat visite ook alleen via jullie wifi netwerk problemen lijken te hebben.

Dat geeft dus aan dat het probleem toch ergens in jullie modem / router zit en daar kunnen wij verder ook weinig aan doen. Ik raad je dan aan om je modem te (hard) resetten en eventueel nogmaals contact met je provider op te nemen.

Verder raad ik je aan om via mobiele apparaten uitsluitend gebruik te maken van de app en niet van de mobiele website. Onze app is speciaal ontwikkeld voor mobiele apparaten en werkt dus veel beter als de mobiele website.

Ik wens je nog een fijne dag Hendrik!

Met vriendelijke groet,

Tjonge jonge, wat moet ik nu met dit soort antwoorden…..:sob:

 

Kan ik trouwens een nieuw IP adres krijgen? 

Beste Hendrik,

Bedankt voor je reactie en de informatie. Je geeft aan dat via een ander wifi netwerk of via VPN alles wel goed werkt. Daarnaast is het zo dat visite ook alleen via jullie wifi netwerk problemen lijken te hebben.

Dat geeft dus aan dat het probleem toch ergens in jullie modem / router zit en daar kunnen wij verder ook weinig aan doen. Ik raad je dan aan om je modem te (hard) resetten en eventueel nogmaals contact met je provider op te nemen.

Verder raad ik je aan om via mobiele apparaten uitsluitend gebruik te maken van de app en niet van de mobiele website. Onze app is speciaal ontwikkeld voor mobiele apparaten en werkt dus veel beter als de mobiele website.

Ik wens je nog een fijne dag Hendrik!

Met vriendelijke groet,

Tjonge jonge, wat moet ik nu met dit soort antwoorden…..:sob:

 

Kan ik trouwens een nieuw IP adres krijgen? 

Nieuw IP adres geven doet KPN niet, of je moet je abo opzeggen en het later weer opnieuw aanvragen. Of andere provider nemen als dit issue te vervelend wordt.

Het blijft/lijkt een probleem van routering ergens in de vele knooppunten tussen jouw thuis en marktplaats. Voordat het wel weer werkt kunnen er vele weken tot maanden overheen gaan.

Ook al zou je de ExperiaBox uitzetten en zelf een eigen router inzetten (kan zelfs tijdelijk een laptop zijn met hotspot/wifi sharing), dan nog is de vraag of het werkt. En is verre van triviaal om dat ‘even’ te proberen.

Reputatie 7
Badge +20

Het lijkt dus wel duidelijk. Jouw IP lijkt door marktplaats te worden herkend en daardoor werkt de site niet naar behoren. Dit zou je nog eens kunnen melden bij Marktplaats of ze een scan over jouw IP adres kunnen doen. Daar komt vast wat uit.

Ik heb mijn IP adres al doorgegeven (Eerst VPN uitgezet, voor ik gekeken heb wat mijn ip adres is)

Maar ze kunnen niks vinden.

Nu is het voor de zoveelste keer overgenomen door een andere MP medewerker en dit is nu zijn reactie:

 

Hallo Hendrik,

Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat je de mobiele website gebruikt en niet de app. Daarnaast is het verstandig om te zorgen dat je de laatste versie van je browser(s) geïnstalleerd hebt.

Wellicht dat het wissen van je cache en cookies ook nog kan helpen. Als je toch problemen houdt kun je me dan de links van de zoekopdracht sturen? (in de adresbalk)

Met vriendelijke groet,

Edwin

 

DIt is echt zo frustrerend:angry:

Marktplaats zegt dat probleem niet bij hen zit, maar wie plaatst die rode balk met de tekst: onbekend probleem dan op hun pagina die ik te zien krijg?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis ABD, heb jij nog een idee? Wordt het IP door Marktplaats herkend als, dit moeten we blokkeren? Of zit het aan onze kant. 

Het maakt niet uit welk apparaat de klant gebruikt via ons vaste netwerkt, hij krijgt de foutmelding: Onbekende fout via Marktplaats te zien. Elk apparaat ziet de melding. Gaat hij over op mobiele data is er niets meer aan de hand. 

Ondertussen kan ik wel janken om de mails van Marktplaats:

 

 

Hallo Hendrik,

Ik geef je gewoon adviezen die het probleem op zouden kunnen lossen. Het is verder aan jou wat je daar mee doet.

Zoals gezegd kunnen wij er verder niets aan doen als jouw modem of router zaken blokkeert. Daarvoor zul je echt bij je provider moeten zijn.

Bijgevoegd een screenshot met je zoekopdracht vanaf mijn eigen pc, zoals je ziet zijn er geen problemen of foutmeldingen.

Met vriendelijke groet,

Edwin

 

Ze weten niet eens waar het precies om gaat, terwijl het een vervolg is op een bestaand gesprek….


 

Reputatie 7
Badge +7

Wij blokkeren niets op ons netwerk aan externe sites. Daarnaast is Marktplaats, zoals ik het begrijp, gewoon bereikbaar maar geeft de site vervolgens een foutmelding. Het kan niet anders dan dat dit een probleem aan de kant van Marktplaats is. Heel frustrerend, gezien Marktplaats naar ons wijst, maar dat slaat in deze situatie totaal nergens op.

 

Als het probleem bij ons gelegen had zou de site 1) geheel niet bereikbaar zijn en 2) zou dit groepen klanten treffen en niet slechts een enkele klant.

Maar een ander IP adres zou mij dus van dit probleem afhelpen….

Is dit mogelijk?

Reputatie 7
Badge +24

Maar een ander IP adres zou mij dus van dit probleem afhelpen….

Is dit mogelijk?

Nee. Want uw oude ip word dan weer aan een ander uitgedeeld, en dan heeft die uw probleem. Dus dat doet KPN niet.

Reputatie 7
Badge +7

Wij hebben niet de mogelijkheid om een nieuw IP toe te wijzen. Dit is echt iets wat Marktplaats moet oplossen.

Reputatie 7
Badge +24

Waarschijnlijk word er bij de marktplaats site op de achtergrond een klein stukje script geladen vanaf een compleet ander adres. Dat zie je tegenwoordig steeds meer. En dat andere adres zal het ip misschien geblokkeerd hebben. Waardoor het stukje script ontbreekt en zodoende sommige functies niet werken.

Maar een ander IP adres zou mij dus van dit probleem afhelpen….

Is dit mogelijk?

Nee. Want uw oude ip word dan weer aan een ander uitgedeeld, en dan heeft die uw probleem. Dus dat doet KPN niet.

Het kan ook zo zijn dat alleen de combinatie van het IPv4 adres en marktplaats accountnaam tot blokkade/problemen leidt.

Er is ook nog IPv6, vrijwel onbegrensd aantal IP adressen. 

Er zijn ISP’s die allang niet meer voldoende IPv4 adressen hebben, dus die moeten wel wat doen anders krijgen/behouden ze geen klanten. Volgens mij heeft provider KPN voldoende IPv4 adressen achter de hand en een dalend aantal klanten als ik het wel heb.

Dit alles biedt mogelijkheden zo lijkt het. B.v. een bak met vervuilde IPv4 adressen maken en klanten helpen met IPv6-only.

Reputatie 7
Badge +24

Maar een ander IP adres zou mij dus van dit probleem afhelpen….

Is dit mogelijk?

Nee. Want uw oude ip word dan weer aan een ander uitgedeeld, en dan heeft die uw probleem. Dus dat doet KPN niet.

Het kan ook zo zijn dat alleen de combinatie van het IPv4 adres en marktplaats accountnaam tot blokkade/problemen leidt.

Dat zal niet. Want ik lees dat ook andere mensen op hun eigen mobiel, en dus accountnaam, hetzelfde probleem hebben op dat adres.

Er is ook nog IPv6, vrijwel onbegrensd aantal IP adressen. 

Er zijn ISP’s die allang niet meer voldoende IPv4 adressen hebben, dus die moeten wel wat doen anders krijgen/behouden ze geen klanten. Volgens mij heeft provider KPN voldoende IPv4 adressen achter de hand en een dalend aantal klanten als ik het wel heb.

Dit alles biedt mogelijkheden zo lijkt het. B.v. een bak met vervuilde IPv4 adressen maken en klanten helpen met IPv6-only.

IP adressen zijn geld waard. Die kun je verkopen als je er daar veel van hebt. Voor prijzen die de komende jaren alleen maar meer en meer zullen stijgen. Dus het lijkt me niet zo handig om "een bak met vervuilde ip adressen" te maken.

IP adressen zijn geld waard. Die kun je verkopen als je er daar veel van hebt. Voor prijzen die de komende jaren alleen maar meer en meer zullen stijgen.

 

Of geld besteden aan nieuwe apparatuur/software/methodes/enz. Er is ergens een trade-off. De waarde van IPv4 adressen wordt op gegeven moment kunstmatig. Dat ‘vaste’ IPv4 adres is voor Hendrik1974 nou niet echt waardeverhogend, eerder waardeverlagend.

Reputatie 7
Badge +20

@Hendrik1974, Dennis ABD heeft het al gezegd. Een nieuw IP is niet mogelijk. Maar Marktplaats zou met deze informatie toch een oorzaak moeten kunnen vinden lijkt mij.

Goedemorgen, sinds vanochtend is het probleem zomaar opgelost…..

Alles werkt weer zoals het hoort en dit zonder VPN.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken, waar het fout ging zullen we wel nooit achterkomen ben ik bang..

Mocht Marktplaats alsnog met een reactie komen zal ik dat hier vermelden…

 

Groeten Hendrik

Goedemorgen, sinds vanochtend is het probleem zomaar opgelost…..

Alles werkt weer zoals het hoort en dit zonder VPN.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken, waar het fout ging zullen we wel nooit achterkomen ben ik bang..

Mocht Marktplaats alsnog met een reactie komen zal ik dat hier vermelden…

 

Groeten Hendrik

Mooi dat het weer werkt en dat je het ook even bericht. 

Zoals je ook al aangeeft, we zullen er denk ik niet achter komen waar het fout ging, maar wie weet verschaft marktplaats (of KPN) nog wat inzicht.

 

Nog een reactie van Marktplaats gehad, ze kunnen daar blijkbaar echt niet lezen…. Ik heb inmiddels wel al zo'n 6 keer aangegeven dat het buiten wifi om (bekabeld rechtstreeks op de Glasvezelmodem) ook niet werkt...

Hallo Hendrik,

Ik snap dat het frustrerend is. Echter wat KPN zegt geldt ook voor ons. Als er groepen mensen getroffen worden door een bepaalde foutmelding, dan is het een storing van onze kant en zullen we dat direct oplossen. Als er echter maar 1 persoon is met een bepaald probleem dan ligt het probleem over het algemeen ook daar.

Daarnaast geef je zelf aan dat bezoekers, die nooit problemen met Marktplaats hebben, opeens een probleem hebben als ze via jouw wifi inloggen. Dat kan dus maar één ding betekenen, dat het probleem in je wifi zit. Zoals gezegd kunnen wij daar verder ook niets aan doen.

Ik wens je ondanks deze situatie alvast een fijn weekend Hendrik.

Met vriendelijke groet,

Edwin

Â