Beantwoord

Marktplaats app werkt niet met KPN WiFi?

  • 22 January 2020
  • 52 reacties
  • 3086 keer bekeken

Sinds gisteren werkte mn Marktplaats app niet meer via mijn wifi, alleen via 4G. Volgens klantenservice MP hadden ze meerdere klachten dat MP ineens niet zou werken met de Kpn wifi. Bekend?

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 11 March 2020, 11:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @1949 Erik, welkom hier op het Forum. 

Ineens werkt de Marktplaats app dus niet meer via de WiFi. Als je deze uitschakelt werkt deze nog wel als een zonnetje. Dat is wel apart. Er zouden dus meer meldingen zijn. Ik heb het aan onze kant nog niet eerder gehoord, dus het is mij nog niet bekend. Is dit sinds een update van de app of dergelijke? Wanneer is het exact ontstaan? Werkt het via de browser nog wel? 

Ik heb de router opnieuw opgestart, maar het werkt alleen op 4G.

 

Heb de oorzaak nog niet gevonden. Verder werkt alles via Widi.

Wifi dus

Krijg je een specifieke melding als je opstart via Wifi?

Nee geen melding, als ik mn wifi uitschakel kan ik marktplaats openen. Helpdesk van MP wees de KPN router aan als de zondaar. FB werkt wel op wifi trouwens.

En https://www.marktplaats.nl/ dat geeft via wifi geen problemen ?

Reputatie 7
Badge +20

Op welk toestel gebruik je MP? Heeft deze sinds kort een update gehad? Werkt het sinds die update ook niet meer?

Reputatie 7
Badge +20

Werkt MP inmiddels weer? Ik heb namelijk geen reactie van je ontvangen. 

Ja het werkt weer. Thanx

Reputatie 7
Badge +20

Dat is mooi. :) Bedankt voor de terugkoppeling. 

Zonder dat ik er iets aan heb veranderd, geen telefoon updates gehad, maar alles werkt weer naar behoren. Bedankt voor t meedenken.!👍

Reputatie 7
Badge +20

Dat scheelt weer. Fijn. Goed weekend gewenst. :)

Bij mij exact zelfde probleem, alle site's werken behalve marktplaats.

Op alle toestellen hier in huis, telefoons tablet en PC

Zet ik wifi uit en werk ik via mobiel internet werkt alles perfect, 

Via Wifi van ander werkt marktplaats perfect….

 

Reputatie 7
Badge +20

Heel vreemd @Hendrik1974. Want bij 1949 Erik is het spontaan weer opgelost. Is het alleen via onze WiFi? Heb je het ook al elders via andere WiFi getest?  Werkt het da wel? En werkt het via de pc wel als deze met een kabel op het modem is aangesloten?

Het is alleen via wifi van ons en het probleem is er ook als de pc met kabel op de modem is aangesloten.

Via andere wifi werkt alles wel gewoon.

Op telefoons zelfde probleem, buitenhuis en wifi uit werkt perfect.

 

Net alsof Marktplaats ons blokkeert via IP Adres….

Ik kan wel gewoon op Marktplaats trouwens, alleen krijgen we een brede rode balk in beeld waarin staat: Onbekend probleem.

Ook kunnen we niet zoeken op afstand en op datum e.d.

 

Reputatie 7
Badge +11

En als je eerst een incognito venster opent,en daarna naar marktplaats gaat?

https://support.google.com/chrome/answer/95464?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl&oco=1

Helaas helpt niks…

 

Reputatie 7
Badge +11

Marktplaats.nl of de Marktplaats app werkt niet goed

Werkt Marktplaats niet meer op de juiste manier? Volg dan onderstaande stappen om het probleem op te lossen.Lees verder

Marktplaats of de marktplaats app werkt WEL goed, tenminste: Overal behalve via mijn IP adres.

Het probleem ligt dus echt niet bij al onze computers, tablets en telefoons.

Zodra ik overstap op een ander wifi netwerk, of mobiel netwerk zijn er geen problemen.

De problemen doen zich voor in alle Browsers, Crome, Mozilla, Samsung internet, Dolphin.

Komt hier iemand thuis en vraag ik met zijn telefoon in te loggen op ons KPN netwerk, zelfde probleem……..

 

@Hendrik1974 Dit probleem lijkt op een (automatische) blokkade ergens van jouw IP adres of zelfs van meedere IP adressen in hetzelfde bereik.

Andere mogelijke oorzaak kan zijn dat aan de kant van marktplaats er een (tijdelijke) fout is of iets uit de pas loopt.

Of je ExperiaBox is de oorzaak (DNS cache problematiek), herstart kan helpen.

Of KPN (of subcontractor o.i.d.) heeft wijzigingen aangebracht ergens in de netwerkroute tussen jouw thuis en 1 van de servers waarop momenteel de markplaats zaken draaien (zijn er vele).

Zijn in de laaste maanden opvallend veel berichten ervan op dit KPN forum. Laatst b.v. van de Jumbo supermarkt website (oorzaak onbekend).

Er zijn diverse oplossingen en/of workarounds, 1 week tot maand(en) wachten lijkt meestal de praktijk. Kijk ook misschien of 1 van de apparaten die via de ExperiaBox het internet op gaan misschien een virus heeft of iets anders onwelgevalligs doet, waardoor een server ergens op internet besluit jouw te blokkeren. Kan ook malware op je computer zijn, of crimineel die 1 van je apparaten in een botnet heeft opgenomen om daarmee aanvallen uit te voeren op andere slachtoffers enz.

Reputatie 7
Badge +20

Heel vreemd inderdaad. Het lijkt wel met het IP adres mis te gaan. Mogelijk door Marktplaats. Heb je al contact met ze gehad? En wil je de tips van tmoesel eens opvolgen? Komt daar nog iets uit naar voren?

Experiabox Is al gereset.

Ik heb al contact gehad met Marktplaats. Ze hebben alleen niet direct tijd.

Ik kan wel op Marktplaats, kan inloggen, advertentie's wijzigen e.d. 

Maar zoeken lukt dus niet. 

Ik dacht dat internet ook kon werken met de kabel die rechtstreeks in de glasvezelmodem zit, maar dat werkt dus niet...

Experiabox Is al gereset.

Ik heb al contact gehad met Marktplaats. Ze hebben alleen niet direct tijd.

Ik kan wel op Marktplaats, kan inloggen, advertentie's wijzigen e.d. 

Maar zoeken lukt dus niet. 

Ik dacht dat internet ook kon werken met de kabel die rechtstreeks in de glasvezelmodem zit, maar dat werkt dus niet...

Dat is er iets anders aan de hand, als je wel op marktplaats site kan, maar daar aleen niet kan zoken, dan moet je het probleem eerder ergens in je computer of browser zoeken.

Nee, want al onze computers werken elders wel.

Als iemand anders hier komt en verbinding maakt met internet via Wifi werkt Marktplaats zoeken e.d. ook niet.

Als ik wifi telefoon uitzet werkt het perfect, zet ik wifi aan krijg ik melding zoals je ziet op mijn geplaatste foto hierboven.