Beantwoord

Matig wifi ondanks wifi experia en dvs650

  • 31 March 2019
  • 3 reacties
  • 81 keer bekeken

Goedendag. Ik heb in de meterkast een eerste wifi experia aangesloten op de experia box om vervolgende de dvs650 weer aan te sluiten op de wifi experia. Op de begane grond (tv ook via dvs650) is mn signaal erg goed, zowel wifi als tv signaal. Op de eerste verdieping heb ik nu de experia wifi ook aangesloten op een dvs650 en ik zie een goede ontvangst van het wifi signaal maar een erg lage snelheid... Wat doe ik fout?
icon

Beste antwoord door Marina_ 2 April 2019, 09:33

Bekijk origineel

3 reacties

Experia wifi dient bekabeld te worden aangesloten,
De DVS bied hiervoor geen passende oplossing.

Je hebt een directe internet kabel vanaf het modem nodig naar de experia wifi.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @wifi experia en dvs650, Welkom op het forum 🙂 Voor een optimale verbinding adviseren we om de Experia WiFi rechtstreeks aan te sluiten op het modem. Wanneer je het niet bekabeld wilt aansluiten, dan kan een DVS een oplossing zijn, maar wij raden het niet aan. Dat komt doordat de techniek die de DVS gebruikt, gevoelig is voor storingen van buitenaf. De kwaliteit van de verbinding is afhankelijk van de staat van je stroomnetwerk. Slechte stopcontacten kunnen de dateoverdracht tussen de adapters verstoren. Daarnaast is de praktische haalbare snelheid van de DVS in de meeste huishoudens lager dan van WiFi. Dit betekent dus dat je naast mogelijke storingen op het WiFi netwerk, ook een lagere snelheid overhoudt. Dat is ook niet wenselijk, daarom promoten we dit niet met een DVS. Hopelijk ervaar je een hogere snelheid wanneer je de Experia WiFi aansluit met een kabel. Als er iets onduidelijk is, laat je het dan weten?
Reputatie 7
Badge +19
@wifi experia en dvs650 Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer