Beantwoord

Max internet snelheid

  • 13 July 2019
  • 7 reacties
  • 164 keer bekeken

Hallo,

Ik vroeg me af hoe het mogelijk is dat KPN slechts een max van 48mb download snelheid en een upload van 5mb kan aanbieden. Terwijl Ziggo een max van 500mb aanbiedt. Is er enige mogelijkheid om de snelheid hier te verhogen? Ondervind vaak problemen met snelheid van het internet hier.
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 July 2019, 17:32

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @Nickey1987 , via onderstaande link kun je zien wat er op jouw adres (in de naaste toekomst) mogelijk is:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Thanks @Jan-D maar dat was niet m’n vraag.
ik vraag me af waarom Ziggo wel een hoge snelheid kan aanbieden en KPN niet.

Toch bedankt voor je reactie
Reputatie 7
Badge +24
Omdat KPN via de telefoonlijn werkt en Ziggo via de kabel.
Thanks @Jan-D maar dat was niet m’n vraag.
ik vraag me af waarom Ziggo wel een hoge snelheid kan aanbieden en KPN niet.

Toch bedankt voor je reactie

Hallo @Nickey1987 , Als je bij Ziggo voor een bepaalde snelheid kiest bijvoorbeeld 50Mbps (standaard abo) dan behaal je die snelheid ook letterlijk.
Bij KPN en andere xDSL-providers adverteren ze met snelheden TOT xx Mbps.
Die xx is dan de maximale snelheid die theoretisch behaald kan worden, e.e.a. is afhankelijk van de afstand tot de centrale, hoe verder van de centrale, hoe lager de snelheid en de gebruikte techniek door de provider, als ze met xDSL werken is de snelheid dus TOT een x maximum en kun je via diezelfde provider een glasvezel abo afnemen dan behaal je ook de werkelijk op gegeven snelheid, net als bij de kabelboer.
Duidelijker zo?
@Jan-D @Nick83 yes bedankt voor de antwoorden!
Graag gedaan☺️
Reputatie 7
Badge +28
@Erik_ heeft een mooi achtergrondartikel geschreven over de Lijntypes en verbindingstechnologieën. Als je meer wil weten over de (DSL) techniek en de bijbehorende snelheden vind je daar alle informatie 🙂

Reageer