Beantwoord

Maximale internet snelheid koper

Reputatie 6
Badge +8
Hallo Allemaal,

Per 1 juli 2017 gingen diverse snelheden in oude pakketten omhoog. Zo ging het Alles in 1 standaard & premium pakket van 60/6 naar 80/8. We hebben op koper dan ook nog de optie 'sneller internet 100/10'. Stiekem had ik verwacht dat KPN per 1 juli de optie 'Sneller internet' zou gaan verhogen naar 150/15. Helaas deed KPN dat niet. Ik heb toen ook al de vraag gesteld maar geen antwoord gehad. Daarom nu nogmaals:

Waarom kan XS4ALL op koper wel 160 Mbit's download en 16 Mbit's upload leveren en doet KPN dat niet? Het is toch achterlijk dat je 5 euro (was tijdelijk 2,50 euro) dient te betalen om alleen 20 Mbit's download meer te krijgen op koper als je abonnement 80/8 heeft. Dat doet toch werkelijk niemand! het is veel interessanter als het 150/15 wordt op koper. Ons modem traint in op 222 down en 66 up. Genoeg mogelijkheden dus 😉 alleen dient KPN dat even snel te regelen.

Kortom, wanneer gaat KPN eens met de tijd mee? als KPN zo nodig wil concurreren met Ziggo lijkt het mij toch duidelijk dat de snelheid omhoog moet. Volgens berichtgevingen is KPN ook continu aan het testen met hogere snelheden op koper. Eerst in Rotterdam en begin dit jaar in Hillegom. Maar ik zie nergens een speedtest voorbij komen van mensen uit Rotterdam en Hillegom? wordt er wel getest? Of zijn de testen gestopt?

Bron:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt-internet-via-koperdraad-weer-sneller/

Ik ben benieuwd! kan iemand duidelijkheid geven wanneer KPN eindelijk de snelheid omhoog gooit? Zijn er al mensen met hogere snelheden dan 100/10 op koper?
icon

Beste antwoord door Henk2304 8 augustus 2017, 10:27

Deze vraag is al veel vaker gesteld. Inderdaad kunnen ze de 100/10-optie eigenlijk wel afschaffen. Het verschil met 80/8 is voor verreweg de meeste klanten te gering om daar extra geld voor uit te geven. Moderators geven tot nu toe geen ander antwoord dan ze kunnen, nl. dat ze niet kunnen aangeven of en zo ja wanneer KPN hogere snelheidsopties voor VVDSL zal aanbieden. Alleen bij glasvezel kun je nog kiezen voor 100/100 (eigenlijk alleen interessant als je een hogere upload wilt) en 500/500.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Deze vraag is al veel vaker gesteld. Inderdaad kunnen ze de 100/10-optie eigenlijk wel afschaffen. Het verschil met 80/8 is voor verreweg de meeste klanten te gering om daar extra geld voor uit te geven. Moderators geven tot nu toe geen ander antwoord dan ze kunnen, nl. dat ze niet kunnen aangeven of en zo ja wanneer KPN hogere snelheidsopties voor VVDSL zal aanbieden. Alleen bij glasvezel kun je nog kiezen voor 100/100 (eigenlijk alleen interessant als je een hogere upload wilt) en 500/500.
Reputatie 7
Badge +15
Goede suggestie, ik vindt het zelf vreemd dat dit extra abonnement (nog) niet wordt aangeboden.
Reputatie 6
Badge +8
Goede suggestie, ik vindt het zelf vreemd dat dit extra abonnement (nog) niet wordt aangeboden.

Hier nog iemand! 🙂 vooral omdat XS4ALL het kan. De melding 'technisch kan koper dat nog niet aan' is dus niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +30
Zijn er al mensen met hogere snelheden dan 100/10 op koper?Ja, bij XS4All. Maar dat gaat daar nog niet allemaal zo soepeltjes.

Verder is de kans groot dat KPN wacht tot de testen in Hillegom en Rotterdam (die waarschijnlijk onder NDA zitten?) afgelopen zijn en ze op grote schaal V.Plus kunnen uitrollen.

Robin
Reputatie 7
...en ze op grote schaal V.Plus kunnen uitrollen.Ja, dat ik me ook al bed8, totdat ... ik d8 aan 4G Internet Buitengebied. Tegen die tijd is 5G internet als alternatief voor glasvezel/DSL wellicht ook beschikbaar binnen de bebouwde kom. Scheelt een boel kabels aanleggen, c.q. aanpassen van wijkcentrales/straatkasten/kabelververdelers.🤔
Reputatie 6
Badge +8
Jammer dat ze vanuit KPN voorlopig nog steeds stil blijven 😞 KPN wil zo nodig koper uitrollen (lees goedkoper!) waarom dan geen hogere snelheden? geef dan gewoon glasvezel.
Reputatie 7
Badge +12
...en ze op grote schaal V.Plus kunnen uitrollen.Ja, dat ik me ook al bed8, totdat ... ik d8 aan 4G Internet Buitengebied. Tegen die tijd is 5G internet als alternatief voor glasvezel/DSL wellicht ook beschikbaar binnen de bebouwde kom. Scheelt een boel kabels aanleggen, c.q. aanpassen van wijkcentrales/straatkasten/kabelververdelers.🤔
Een draadloze oplossing zal altijd een inferieure techniek blijven tov een vaste verbinding zoals glasvezel.
Reputatie 7
Voor desktops e.d. wel maar voor mobiele devices is 4G nu al de standaard. Werkt bij mij vaak beter dan Wi-Fi. En de toekomst is mobiel. Bij veel (vooral jonge) mensen is hun mobiel nu al vergroeid met één van hun handen. En met onbeperkte 4/5G bundels is er op termijn geen noodzaak voor Wi-Fi en dus voor DSL/glasvezel meer.
wees blij
mijn maximale snelheid is 14 mb was 18 mb nieuwe buren met kpn
als volgende buurtjes kpn nemen ga ik naar 12 mb
antwoord kpn gewoon pech geen upgrades verwacht lang leve vooruitgang
Ik heb het standaard all-in-one pakket waarvan de maximale downspeed 80 Mb/s is . Ik krijg echter maximaal 20Mb/s en volgens KPN is dat voor mij het maximum aangezien ik te ver van de telefooncentrale woon. Hun advies was om over te stappen naar caiway want die hebben glasvezel.
Merkwaardig advies.
kreeg het advies om goedkoper pakketje te nemen
na jaren duur pakket te hebben gehad
nu dus zeggen meer snelheid gaan we niet halen we hebben teveel praatjes gehad we kunnen niet waar maken wat we belooft hadden
dus we laten trouwe klanten in de kou staan
zal te goed gaan met kpn
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Jajela en ontevedenklant, allebei welkom op het forum! Ik kan me uiteraard goed voorstellen dat jullie graag een hogere internetsnelheid willen.

@Jajela, ik zie dat er op jouw adres inderdaad een maximale snelheid van ongeveer 14 Mbit/s te halen is. Daar komt op korte termijn jammer genoeg ook geen verandering is.

@ontevedenklant, jouw verbinding heb ik nu ook doorgemeten. Op jouw Experia Box komt nu ongeveer 23 Mbit/s binnen. Helaas staat er ook op jouw adres geen upgrade gepland voor de nabije toekomst.

Hoewel het advies om over te stappen naar een andere provider je wellicht wat merkwaardig in de oren klinkt, (en ik dit advies liever ook niet geef) is dit misschien wel iets om over na te denken. We zien jullie uiteraard niet graag vertrekken bij KPN, maar als je via een andere provider een veel hogere internetsnelheid kunt krijgen, is dit wellicht iets om te overwegen.
Heeft KPN een planning voor de upgrade van koper? En waar kan ik zien wanneer wij (2361) aan de beurt zijn? Er is hier geen glasvezel of kabel, dus we blijven afhankelijk van koper.
Reputatie 7
Dat kun je hier zien. Als daar bij geplande upgrades niets staat sta je niet op de planning en zullen er voorlopig geen upgrades komen.

Reageer