Beantwoord

Maximale snelheid, wat kan ik hiermee?

  • 3 September 2019
  • 8 reacties
  • 188 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Stel mijn moeder wilt internet hebben en zo via jullie ze woont waar er maar 22mbit/s internet snelheid is wat kan ze allemaal doen ze zit nu bij ziggo.



Groetjes David Meijer
icon

Beste antwoord door PeterG 3 September 2019, 14:42

Bekijk origineel

8 reacties

Voor normaal gebruik is 22 down redelijk. Internetbankieren, shoppen, filmpjes kijken, live video on demand. Dat kan allemaal. Via één device.
Tijdens TV kijken (KPN) zal er zo'n 8 mb/s van die snelheid daarvoor gebruikt worden.

Worden er meer devices tegelijk gebruikt dan wordt de snelheid daarover verdeeld.

Gamen (hoge upload) is niet mogelijk bij 22/2. Upload zal in praktijk ws. 4 zijn maar dat is nog weinig. Websites bekijken en bovenstaande handelingen zullen voornamelijk download gebruiken.

Maar, mag ik vragen waarom ze nu van Ziggo Alles in één af wil? Of heeft ze via Ziggo nu alleen TV en (nog) geen internet?

Ziggo kan op alle adressen 400/40 leveren.
Reputatie 4
Badge +2
nee ze heb nu alles van ziggo namelijk en me tante zegt dat 22 MBit/s genoeg is voor internetten en gamen (pc en Xbox one) en tv kijken en me moeder zit ook elke dag te gamen op facebook met onder andere Farmvile 2 is een app op facebook en je kon toch ook maar 1 in hd kijken en de andere juist niet toch met 2 kastjes van kpn.
Gezien het verbruik (gamen met de Xbox) adviseer ik bij Ziggo te blijven.

Bij gamen is de upload namelijk best belangrijk en die is met 22 Mb/s (download) dus maar 2 tot 4 Mb/s.

Ook heeft ze bij KPN maar 2 TV-ontvangers waarbij maar ééntje in HD en ééntje SD bij 22 Mb/s.

Nu kan ze nog een X aantal aansluiten met het ongecodeerde digitale aanbod.
Reputatie 4
Badge +2
ja daarom.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @david_meyer25 Vooropgesteld: ik zie je moeder natuurlijk graag als nieuwe klant bij ons komen. Ik kan echter ook niet anders dan me aansluiten bij de uitleg van Peter. De snelheid die wij leveren is voldoende voor je basiszaken, maar het houdt niet echt over. Wil ze iets meer, dan wordt het wel vrij krap.
Reputatie 4
Badge +2
Ze is gewoon toch bij Ziggo gebleven met 250MB internet snelheid
Ze is gewoon toch bij Ziggo gebleven met 250MB internet snelheid
Hallo @david_meyer25 , ze zou haar snelheid bij Ziggo wel terug kunnen brengen naar 50Mbps, is voor haar meer dan voldoende en een stuk goedkoper, want de opgegeven snelheid bij Ziggo is ook de werkelijke snelheid die je netto behaalt bij 1 computer bekabeld aangesloten.
Bij xDSL, o.a. via KPN is de snelheid TOT 50Mbps en de werkelijk haalbare snelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Reputatie 4
Badge +2
ze betaald nu rond €80 voor alles bij ziggo

Reageer