Beantwoord

Meer betalen voor dezelfde diensten???

• 27 augustus 2018
  • 30 reacties
  • 375 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Tot mijn verbazing kreeg ik afgelopen weekend een 'aanbieding' van KPN voor Spotify family. Nu mijn dochters wat ouder worden dacht ik dat dat wellicht een goed idee zou zijn. Wat schetst echter mijn verbazing. Om gebruik te kunnen maken van de aanbieding moet ik eerst overstappen van alles-in-1 naar tv+internet. Dat lijkt op het eerste oog goedkoper, maar wanneer ik zou overstappen met behoud van de opties die ik al heb (in essentie niks extra's behalve de gratis Spotify die ik altijd al kreeg) dan betaal ik in eerste instantie drie euro extra. Neem ik dan Spotify Family met zogenaamde korting van KPN dan moet ik in totaal 7 euro extra betalen terwijl het prijsverschil tussen Spotify en Spotify family in werkelijkheid maar 5 euro bedraagt...Lekkere aanbieding KPN!!!!

Kortom; ik voel me als vaste klant behoorlijk genept als ik eerlijk ben. Wie heeft hier nog meer last van en wat kan KPN hier over vertellen of, liever nog, aan doen?
icon

Beste antwoord door Erik_ 28 augustus 2018, 15:35

Hoi Gitaarprofeet, welkom op het forum! We hebben sinds kort Spotify Family beschikbaar. Die is bij ons aan het abonnement toe te voegen voor €13,99. Dit is een euro goedkoper dan bij Spotify zelf. Dat is ook waar we op doelen. Daarnaast is het inderdaad niet mogelijk om Family af te nemen als je nog een abonnement hebt dat is afgesloten voor 1 juli 2017. Dit omdat in die abonnementen Spotify inbegrepen zit. Wat betekent dat we het niet kunnen verwijderen om vervolgens Family toe te voegen. In dat geval is een overstap naar de nieuwe pakketten dan ook noodzakelijk als je Family zou willen.

Om nog even in te gaan op wat Peter bedoelt:
Je oude abonnement, gebaseerd op je eerdere bericht, is Alles-in-1 Standaard. Die bevat, aan inbegrepen onderdelen: 2 ontvangers, opnemenpakket en Spotify Premium. Als we dat pakket vergelijken met Alles-in-1 Instap, uit dezelfde serie, dan zien we dat daar alleen 1 ontvanger inbegrepen zit. Het prijsverschil tussen Instap en Standaard is €15. Die €15 dekt dan de overige inbegrepen onderdelen van het Standaard pakket. Het opnemenpakket kost €4,99, een ontvanger is €5. Dat betekent dat de waarde van Spotify binnen het Alles-in-1 Standaard pakket dan €5,01 is. Ik kan me echter voorstellen dat jij gewoon kijkt naar je totaalprijs. En dan ben je inderdaad in totaal iets duurder uit als je overstapt.
Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Als jij mijn reacties als onvriendelijk interpreteert dan spijt me dat. Is geenszins mijn insteek.
Ik leg alleen maar uit wat kpn bedoelt met 'gratis' op de nota en productoverzicht. Feitelijk 'gratis bij de prijs inbegrepen'.
Verder kan ik het niet meer uitleggen dan al gedaan. Hopelijk kunnen anderen het je nóg duidelijker maken! 🙂
Reputatie 3
Badge
Beste Peter,

Hier is het overzicht van mijn abonnement inclusief de extra's (de factuur post ik uit privacy overwegingen niet, maar dat zul je begrijpen).

Producten
Pakket
Alles-in-1 Standaard
Tv opties
Opnemen Pakket gratis
HD tv-ontvanger - gratis
HD tv-ontvanger - gratis
Pluspakket
Overig
Spotify Premium - gratis
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)
Vast telefoonnummer - gratis
KPN Compleet - Gratis Onderling Bellen

Onder 'Overig' (wat jij blijkbaar als extra opties ziet) staat toch echt Spotify premium - gratis. Lijkt me weinig aan onduidelijkheid over te laten. Ik heb ook mijn facturen en contract bekeken en overal staat Spotify premium - gratis. En zelfs als je gelijk zou hebben dan zou dat nog bedroevend weinig uitmaken nu mijn berekening eenvoudigweg laat zien dat KPN me probeert een abo te slijten dat drie euro duurder wordt bij behoud van exact hetzelfde pakket diensten. Hoe die kosten onder de motorkap zijn opgebouwd maakt weinig uit toch? Dus laten we dit deel van de discussie nu sluiten en over gaan tot waar het om gaat, namelijk dat KPN probeert haar klanten drie euro meer te laten betalen voor exact de zelfde dienst. Voor reacties op die kwestie ben je van harte welkom, anders zou ik toch graag een reactie van andere forumleden of KPN zelf ontvangen.
Reputatie 7
@Gitaarprofeet, je hebt volkomen gelijk maar je vergeet die éne Euro per maand voor telefonie. 😎

Alles-in-1 Standaard kost €68,50 per maand.
Internet en TV kost €61,50 per maand en met telefonie €62,50 per maand.
De "waarde" van Spotify Premium in het Alles-in-1 Standaard pakket is dus €6,-.
De overstap naar Spotify Family zou jou dus €7,99 per maand extra gaan kosten.

Je toont ook precies de reden waarom ik zo lang mogelijk het Alles-in-1 Standaard pakket behoud immers ook Internet en TV met Spotify Premium is nog altijd €2,99 per maand duurder. 😉
Reputatie 7
En als je nog niet KPN Compleet bent en wel het pluspakket of FOX Sports Eredivisie hebt, dan kan je heel simpel nog een paar Eurotjes per maand besparen door een 500MB Mobiel internet abonnement af te sluiten voor -€2,50 (FOX Sports eredivisie) of -€4,99 (pluspakket).
Zie de wondere wereld van KPN.
Reputatie 7
... maar klanten benaderen die gewoon te veel betalen is blijkbaar te veel gevraagd...Welke klanten betalen dan te veel, volgens KPN zijn er juist klanten die te weinig betalen en dat zijn de klanten met de "oude" Alles-in-1 pakketten. Misschien kan je je herinneren dat je per 1 juli €3,50 per maand meer bent gaan betalen en dat terwijl voor andere pakketten de prijs met €2,50 verhoogd werd. Die €1,- extra was om de kosten voor Spotify te verhogen waardoor het voordeel geen €3,99 meer is, maar nog maar €2,99. Ik denk dat we de komende jaren een dergelijke extra verhoging voor de Alles-in-1 pakketten nog wel eens terug zullen zien komen.
Reputatie 7
De enige oplossing is als iedereen gewoon eens per 24 maanden gaat overstappen op een aanbieding van de concurrent.Ik heb de laatste prijsverhoging van €3,50 juist aangepakt om eens stevig te bezuinigen. Zo heb ik mijn 500/500Mbps teruggezet van naar 100/100Mbps zodat ik gebruik kon maken van de "gratis" snelheidsverhoging van 100/100Mbps naar 200/200Mbps. Besparing: €8,- per maand.
Daarnaast heb ik een 500MB mobiel Internet bundel gekocht voor min €4,99 per maand.
Zie: https://forum.kpn.com/kpn-compleet-voordeel-91/bespaar-2-50-of-4-99-per-maand-als-je-niet-kpn-compleet-bent-457289
Totaal besparing: €12,99 en zo kan ik weer een paar jaartjes prijsverhogingen aan. 😉
Reputatie 7
Het zelfde had ik met een aanvraag van een snelheidsverhoging, "zolang het abonnement loopt 2.50 euro korting"
Nou ik kan jullie zeggen dat ik die korting nog steeds niet terug heb. 🤔
Maar heb je die 100/100Mbps snelheidsverhoging dan nog wel?
Reputatie 7
Badge +18
Peter legt het juist heel goed uit, en er is geen onvertogen woord gevallen.
Maar even buiten dat.
Ikzelf heb een nieuw abonnement genomen omdat ik o.a. niet wilde meebetalen voor Spotify, KPN-veilig en nog wat extra's, omdat ik die toch nooit gebruik.
Hierdoor ben ik nu goedkoper uit.
Ben erg blij dat KPN het zo gedaan heeft.
Ook begrijp ik dat het voor sommigen die het er wel bij willen hebben juist wat duurder uitvalt, maar dat is nu eenmaal de prijs van de vooruitgang.
Je kunt bij het oude abonnement blijven dan hou je die "gratis" opties. (die dus niet gratis zijn zoals Peter erg duidelijk uitlegt)
Reputatie 7
Badge +18
Wees maar niet bang Gitaarprofeet, KPN reageert hier binnenkort wel op.
Ik ben wel bang dat je het niet wilt begrijpen.
Ik stop verder met deze discussie, waarin we het toch nooit eens worden.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Gitaarprofeet, welkom op het forum! We hebben sinds kort Spotify Family beschikbaar. Die is bij ons aan het abonnement toe te voegen voor €13,99. Dit is een euro goedkoper dan bij Spotify zelf. Dat is ook waar we op doelen. Daarnaast is het inderdaad niet mogelijk om Family af te nemen als je nog een abonnement hebt dat is afgesloten voor 1 juli 2017. Dit omdat in die abonnementen Spotify inbegrepen zit. Wat betekent dat we het niet kunnen verwijderen om vervolgens Family toe te voegen. In dat geval is een overstap naar de nieuwe pakketten dan ook noodzakelijk als je Family zou willen.

Om nog even in te gaan op wat Peter bedoelt:
Je oude abonnement, gebaseerd op je eerdere bericht, is Alles-in-1 Standaard. Die bevat, aan inbegrepen onderdelen: 2 ontvangers, opnemenpakket en Spotify Premium. Als we dat pakket vergelijken met Alles-in-1 Instap, uit dezelfde serie, dan zien we dat daar alleen 1 ontvanger inbegrepen zit. Het prijsverschil tussen Instap en Standaard is €15. Die €15 dekt dan de overige inbegrepen onderdelen van het Standaard pakket. Het opnemenpakket kost €4,99, een ontvanger is €5. Dat betekent dat de waarde van Spotify binnen het Alles-in-1 Standaard pakket dan €5,01 is. Ik kan me echter voorstellen dat jij gewoon kijkt naar je totaalprijs. En dan ben je inderdaad in totaal iets duurder uit als je overstapt.
Reputatie 7
In je huidige abonnement is Spotify ook niet gratis. Dat zit er voor € 5,99 bij in. Neem dit dus mee met je verrekening.

Als de gratis opties echt gratis waren waren de 'hogere' abonnementen nml dezelfde prijs als het 'laagste' abonnement, hè 😉
Reputatie 7
Er staat 0,00 omdat het IN het abonnement is verwerkt. € 5,99 v.h. abonnement is het deel voor Spotify heeft iemand onlangs berekend.
Alleen bij de extra opties BOVENOP je abonnement staan prijzen vermeld.
Hopelijk is het zo duidelijk.
Reputatie 7
Geen van de gratis genoemde dingen zijn echt gratis. Anders zou je abonnement toch net zo veel moeten kosten als Alles in Instap????
Een tv ontvanger zit zelfs voor de volle € 5 in de abonnementsprijs.

Ik schrijf toch echt geen Chinees ???

Nogmaals: er staat gratis omdat het bij de abonnementsprijs bij in zit!
Reputatie 7
. Dat is toch gewoon drie euro meer voor hetzelfde
Je hebt nog een oud abonnement, met de daarbij "horende" prijsvoordeel anno 2018. De huidige abonnementen zijn inderdaad relatief duurder. En Spotify Premium, wat jij nog hebt voor € 5,99 in het abonnement, is nu alleen los verkrijgbaar voor € 8,99. Dat is dus ook duurder. Spotify Family, wat jij wilt nemen, kost overigens € 13,99 per maand.
zie http://kpn.com/spotify

Ik kom met een nieuw abonnement en m'n huidige opties ook duurder uit dan nu met m'n Alles in Instap.
Reputatie 7
KPN presenteert de nieuwe optie Spotify family als een aanbieding waarop ik korting zou kunnen krijgen
Het klopt. Je krijgt € 1 korting bij KPN op afname van Spotify Family t.o.v. het afnemen daarvan bij Spotify zelf.
Reputatie 7
Die ene Euro is de korting die KPN bedoelt. Helaas ben je in de nieuwe situatie dan dus wel meer kwijt dan nu ...
De aanbieding betreft Spotify (Premium danwel Family). Niet het totaalplaatje.
Reputatie 7
😖 😲 😱 .
Reputatie 4
Badge +4
Dat zelfde als @Gitaarprofeet aangeeft heb ik ook ondervonden!

Begrijp nog steeds niet hoe KPN het woord gratis probeerd te verdraaien?

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/gratis#.W4WW6nNcKdM

Het zelfde had ik met een aanvraag van een snelheidsverhoging, "zolang het abonnement loopt 2.50 euro korting"
Nou ik kan jullie zeggen dat ik die korting nog steeds niet terug heb. 🤔
Reputatie 3
Badge
Peter,

Dank voor je reactie, maar je hebt het helaas verkeerd. Op mijn factuur (en zo staat het ook in het contract) wordt voor Spotify premium 0,00 euro aan kosten in rekening gebracht. Mijn berekening klopt echt. Het verschil tussen de hogere en lagere abo's zit hem (althans op papier) in de hogere snelheid en overige diensten zoals de mogelijkheid om op te nemen etc...

Ik begrijp ondertussen heus wel dat KPN intern een prijs aan haar 'gratis' lokkertjes toekent, maar ik reken eenvoudigweg met de bedragen op mijn factuur, want dat is de info die ik heb. Blijft staan dat KPN mij probeert met een ondoorzichtige truc in een duurder abonnement te lokken waar ik meer betaal voor exact dezelfde diensten. Mijn vraag blijft dan ook staan. Wie heeft hier nog meer problemen mee? En wat kan (en/of wil) KPN hier aan doen?
Reputatie 3
Badge
Beste Peter,

Allereerst dit: Het lijkt me volstrekt onnodig om onvriendelijk te gaan doen. Ik zou het dan ook op prijs stellen als je me gewoon fatsoenlijk kunt behandelen. Als er al sprake zou zijn van onbegrip van mijn kant dan nog kun je dat op een normale manier verwoorden zonder denigrerende opmerkingen over mijn taalvaardigheden.

Ik leg het nog één keer uit. Ik betaal nu 68,50 euro voor internet + interactieve tv + vast bellen. Onderdeel van dat abonnement is Spotify premium. Als ik nu overstap naar tv + internet is de basisprijs 61,50 euro. Wil ik daarbij nog steeds (net als nu) vaste telefonie dan betaal ik daar 1 euro p/maand voor en wil ik ook Spotify (net als nu) dan betaal ik daar 8,99 voor. Totale kosten 71,50 p/maand. Dat is toch gewoon drie euro meer voor hetzelfde, ongeacht in welke taal je dat opschrijft 😉
Reputatie 3
Badge
Beste Peter,

Excuus aanvaard. Het zou je echter ook sieren als je zou toegeven dat mijn rekensom klopt en niet voor welke interpretatie dan ook vatbaar is. Je kunt blijven soebatten over de opbouw van de onderdelen zoals jij stug blijft doen, maar de prijs onder aan de streep liegt gewoonweg niet. Ik heb kortom geen behoefte aan meer duidelijkheid, want die heb ik al. Ik heb behoefte aan antwoord op de gestelde vraag. Dat antwoord kun jij blijkbaar niet geven dus in dat opzicht nodig ik inderdaad anderen en KPN zelf uit.
Reputatie 3
Badge
Kijk eens aan heren, we komen er wel!
Wat echter blijft hangen, en dat snap ik na al die berichten ook wel, is wat ik in mijn eerste post schreef. KPN presenteert de nieuwe optie Spotify family als een aanbieding waarop ik korting zou kunnen krijgen als ik alleen maar eventjes overstap. Bij nadere beschouwing blijk ik dan echter gewoon drie euro per maand duurder uit te zijn. Als dat vooruitgang is, huistijger, dan zal ik wel ouderwets zijn, want dat type aanbiedingen begrijp ik niet... Dit voelt vooral als een bedrijf dat probeert extra geld uit de zakken van haar klanten te persen. Dat dat principe niet voor elke klant geldt is me duidelijk (waarvoor dank), maar een iets evenwichtiger voorlichting richting klanten vanuit KPN was wel op zijn plaats geweest...
Reputatie 3
Badge
Huistijger,

Voor iemand die als lijfspreuk heeft dat hij 'elk levend wezen in zijn of haar waarde laat' is je afsluitende zin wel tamelijk zuur te noemen. Als ik het niet zou willen begrijpen had ik geen vraag gesteld en was ik niet in discussie gegaan. Ik bedank jullie beiden notabene voor jullie bijdragen en verheldering en krijg daarvoor terug dat ik beter moet leren lezen (de 'ik schrijf toch geen Chinees opmerking') en dat ik blijkbaar niets wil begrijpen... Waarom???
Reputatie 3
Badge
En ja, Peter die 1 euro korting klopt en staat, zoals je zelf ook had kunnen zien, keurig vermeld in mijn berekening eerder dit topic...
Reputatie 3
Badge
Yup, precies zoals ik heb voorgerekend toch?
Iemand hier die daadwerkelijk op mijn vraag wil reageren...........................................???????????????..............................................

Anyone?

Reageer