Vraag

Meerdere IP camera's op Experiabox v10

• 14 augustus 2017
  • 13 reacties
  • 1515 keer bekeken

Hi !

Ik ben een beetje aan het stoeien met mijn ip camera's.
Heb 3 (Milesight Mini Cube) camera's die ik ook buiten mijn eigen wifi-netwerk wil gebruiken.

Dit is hoe ik er voor sta:
Alle drie de camera's hebben een eigen ip adres (192.168.2.- 150 t/m 152) en hebben een eigen DHCP binding. De camera's zijn allemaal aangesloten op poort 80 en deze is ook al geforward.

Binnen mijn eigen netwerk kan ik nu de drie camera's onafhankelijk van elkaar bekijken via hun eigen ip-adres. Buiten mijn netwerk (via 4g op mijn telefoon) kan ik camera 1 bekijken via mijn public ip. Ik kan hier alleen niet kiezen tussen de camera's, alleen camera 1 is zichtbaar.
Ik ben erg benieuwd hoe ik mijn andere camera's ook kan bekijken? De instellingen zijn exact hetzelfde (op de ip-adressen na) maar ik krijg het niet voor elkaar de andere te bekijken. Ik heb geprobeerd camera 2 op poort 81 aan te sluiten (en te forwarden) maar zonder succes. De enige manier waarop ik het voor elkaar gekregen heb is door middel van de UPnP functie van de camera's zelf, die heb ik zo ingesteld dat de interne poort van de camera's allemaal op 80 blijft staan, en de externe poort een uniek nummer krijgt. Zo kan ik via mijn internetbrowser de camera's onafhankelijk bekijken (door naar "http://mijnip:***01" , "***02" of "***03" te gaan.
Hier is mijn probleem helaas nog niet opgelost, want er is geen enkele mobiele app die hier vervolgens mee kan communiceren... Ik kan dan dus nog steeds niet alle camera's bekijken via de mobiele app.

Ik denk dat de UPnP oplossing daarom nog niet de juiste is en dat het wellicht op een andere manier moet gebeuren. Is er iemand die kan helpen?

Alvast bedankt!

13 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Je moet die tweede camera naar buiten op een andere port forwarden. Dus intern poort 80 extern poort x
Reputatie 7
Badge +30
Dit is toch juist? En nu in de app die poort ook aanpassen voor de cameras die op een andere poort draaien.
Reputatie 7

In de app stel je dan resp. TCP poort 6081, 6082 en 6083 in voor camera 1, 2 en 3.
Je moet die tweede camera naar buiten op een andere port forwarden. Dus intern poort 80 extern poort x

Thanx voor je reactie!

Dit is dus wat ik heb gedaan... Maar op de mobiele app maakt ie geen verbinding met poort x...
Wel op mijn laptop via http://mijnip:poortx
Maar die mobiele app lijkt wel alleen poort 80 te willen lezen...

Of moet ik die poort x ook nog apart forwarden?

Aha! Dat lijkt nog wel een goede oplossing, ga het direct proberen!
Reputatie 7
Badge +30
De oplossing van @wjb is praktisch identiek aan de huidige oplossing.

Als de app die je gebruikt niet het wijzigen van poortnummers ondersteund zou ik een andere app zoeken.
Maar die app ondersteund het wijzigen vast wel. Anders kan je eventueel de :81 achter je IP zetten ipv een apart vakje voor het poortnummer zoeken.
Reputatie 7
Badge +11
Zoals wjb plaatst en ik ook zei instellen. Dan moet het gewoon werken, dat die app dat niet begrijpt, tsja, zul je een andere app moeten zoeken die wel een andere poort dan 80 kan pakken. Kan je anders in die app achter je IP :poortx kunnen zetten, pakt ie m dan wel?
Reputatie 7
De oplossing van @wjb is praktisch identiek aan de huidige oplossing.

Als de app die je gebruikt niet het wijzigen van poortnummers ondersteund zou ik een andere app zoeken
Dat zou een beetje raar zijn als je de poort niet zou kunnen instellen in die app.
Ik gebruik deze oplossing voor mijn Foscam bewakingscamera's en dat functioneert probleemloos.
Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik heb het in twee app's geprobeerd die van Milesight zelf zijn (cameramerk). De poortnummers kan je inderdaad gewoon veranderen daarin, maar hij gaf elke keer een foutmelding wanneer ik deze poortnummers koos. Na goed te kijken had ik de oplossing die @wjb gaf zelf al gedaan, maar dan door UPnP.

Ik ga eventjes wat andere app's af om te zien of het daarin wel wil werken, want deze apps lopen ook de hele tijd vast ... 😤
Nog aanbevelingen voor apps?
Reputatie 7
Badge +11
Probeer eens IP Cam Viewer Basic. Beetje slordige app maar hij slikt wel alles. Kan je even testen of het dan wel werkt.
Probeer eens IP Cam Viewer Basic. Beetje slordige app maar hij slikt wel alles. Kan je even testen of het dan wel werkt.

Oké, via IP Cam Viewer Basic kan ik alle camera's bekijken, inderdaad via een andere externe poort...
Toch ingewikkeld zoeken naar een probleem als ik de instellingen dus blijkbaar gewoon goed had...
Thanx iedereen voor de super snelle reacties! Alles werkt dus! 🙂

Welke app raden jullie aan voor volledig gebruik? Of is IP Cam Viewer Basic echt da bom? 😛
Reputatie 7
Badge +11
Hahaha, geen idee. Heb 'm vroeger wel gebruikt en hij deed het altijd wel prima. Je kijkt er immers geen 24/7 naar. Misschien dat iemand anders hier nog een betere app kent.
Hahaha, geen idee. Heb 'm vroeger wel gebruikt en hij deed het altijd wel prima. Je kijkt er immers geen 24/7 naar. Misschien dat iemand anders hier nog een betere app kent.

True, maar ik moet wel 2-way audio kunnen gebruiken en opnamefuncties. 🙂 Gaat om de controle van mijn vriendin die ernstige epilepsie heeft en zichzelf heel erg kan verwonden.

Reageer